• 0

Welk opensource pakket voor dienstverlenend bedrijf

Heb tot dusver alleen ervaring met Magento pakketten.

Magento heb ik gebruikt voor winkels, nu wil ik echter een dienst verlenen aan klanten.

Klanten dienen een hoop gegevens aan mij te sturen als zij tot 'aankoop' van de dienst overgaan.

Natuurlijk kunnen klanten telefonisch of per email contact opnemen om vragen te stellen over de dienst etc. maar het is de bedoeling dat dit weinig gebeurd en alles op de website geregeld wordt.

 

Ik wil dat zij de benodigde gegevens invullen op de website waarna deze data in de achterkant wordt omgezet in een excel bestand. Volgens mij kan dit prima in Magento, toch vraag ik mij af of er andere programma's zijn waarmee het wellicht beter kan.

 

Ongetwijfeld zijn er mensen met een dienstverlenend bedrijf op Higherlevel, kunnen die mij vertellen welk programma zij gebruiken en waarom?

www.pedicuremotoren.nl, https://electricnailfiles.co.uk, www.rentindicator.com, www.brewto.eu

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wordpress met Woocommerce of WP Commerce.

Joomla met VirtueMart.

Drupal Commerce (geen ervaring mee)

 

En zo zijn er nog een handje vol open source mogelijkheden. Mijn punt: ieder bekend open source systeem heeft een uitbreiding voor zowel een betaalmodule als een module die form data omzet naar CSV.

 

De vraag is wat je zoekt in dit systeem en niet in Magento kan vinden?

Link naar reactie
  • 0

In het kader van de voortzetting van de discussie "Higherlevel op eigen benen" maar even dit

 

 

Je vraagt klinkt net zo doordacht als iemand die vraagt of hij iets kan vervoeren in zijn Connexion lijnbus.

Hoe moet ik dat weten als ik geen informatie heb omtrent het te vervoeren object of objecten? Nou?

 

 

Als je een vraag stelt kom dan met informatie waarvan jij na enig nadenken kunt snappen dat die voor ons relevant is.

Dit dreigt nu al een discussie over meerdere pagina's te worden waar na 3 pagina's vaag geneuzel de aap uit de mouw komt

 

 

Dus

Hoe ziet jouw proces eruit, wat voor informatie moeten klanten aanleveren.

Hoe verwerk jij vervolgende die gegevens, en hoe werkt facturatie, online betalen, zet dat er dan meteen bij een begin niet met geklets over die Connexionbus als je misschien aan een Fort kruiwagen genoeg hebt.

 

Omschrijf het proces dan zet je mensen ook niet op het verkeerde been.

Misschien redt je het met een open source pakket maar mogelijk ben je veel beter af met een maatwerkoplossing.

Link naar reactie
  • 0

Beste Nico,

 

Bedankt voor je aardige reactie.

Ik waardeer de toon en vooral je metafoor was goed gevonden.

 

Als ik alleen een vraag mag stellen mits ik mijn hele idee op Higherlevel zet dan stel ik geen vragen meer.

Dit omdat ik bang ben dat mijn idee dan wordt weggekaapt (of dit nu reeel is of niet).

 

Ik begrijp dat je de omschrijving van mijn idee te vaag vind om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Als je geïrriteerd bent over het niveau van de gestelde vragen op Higherlevel hoef je dat niet op mij af te reageren.

Ik begrijp de irritatie over het niveau daarover niet, je kunt immers ook niet reageren.

 

 

Sabra bedankt voor het meedenken :)

Ik zoek voorbeelden van dienstverlenende websites van mensen op Higherlevel en de ervaringen die de eigenaars hebben met het houden van deze websites.

Het liefst zou ik in contact komen met een eigenaar om te kunnen praten, want zoals je ziet is mijn idee nog verre van af en worden oriënterende vragen helaas niet door iedereen gewardeerd.

 

www.pedicuremotoren.nl, https://electricnailfiles.co.uk, www.rentindicator.com, www.brewto.eu

Link naar reactie
  • 0

 

Ik zoek voorbeelden van dienstverlenende websites van mensen op Higherlevel en de ervaringen die de eigenaars hebben met het houden van deze websites.

Het liefst zou ik in contact komen met een eigenaar om te kunnen praten, want zoals je ziet is mijn idee nog verre van af en worden oriënterende vragen helaas niet door iedereen gewardeerd.

 

 

Dit is dus precies het probleem wat Nico omschrijft: je vraagstelling is te vaag. Er zijn honderden eigenaren van dienstverlenende websites op HL te vinden. Ik ben er een van. Maar een groot deel daar van heeft in de verste verte niks met jouw vraagstelling te maken.

 

Dus vraag ik het nog een keer: Wat zoek jij in een systeem waardoor je verder wilt zoeken dan Magento?

Link naar reactie
  • 0

De vraag is net zo open als het antwoord dat je zult krijgen. Vraag het aan mij en ik zal de loftrompet afsteken over Wordpress. Vraag het aan Henri Kroeze en die zal hetzelfde doen over Joomla. Bottom line is: Het maakt in weze geen lor uit welk pakket je neemt. Het zijn allemaal volwaardige Content Management Systemen geworden, waar je meer mee kunt dan bloggen alleen. Hoever je de individuele pakketten kunt 'pushen' naar het door jou gewenste niveau hangt helemaal van je developer af.

 

Alle pakketten kunnen bloggen, een site onderhouden, (virtuele) artikelen verkopen, hebben iDeal mogelijkheden enzovoort. De enige beperking is jouw eigen fantasie / wensenlijstje.

Link naar reactie
  • 0

De site en het idee bestond al langer, echter de uitvoering bleek niet altijd makkelijk. Nu is deze site zoals die nu is ingericht nog geen week online. Elke dag komt er wel enkele aanmeldingen binnen, tot dusver nemen ze daar geen contact over op.

 

Vanuit het pakket kan er rechtstreeks een mail gestuurd worden naar de gebruikers. Tevens kun je de gebruikers indelen in meerdere categorieën (gratis/betalend/super, ect). Als je hier verder vragen over hebt, hoor ik het graag.

 

 

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Waarom heb je voor Wordpress gekozen?

Had je daar al ervaring mee, is het gewoonweg het geschiktst voor het idee of goedkoopst/makkelijkst te vormen?

Heb je de site zelf ontworpen, layout en indeling?

 

Ben benieuwd waar jullie je geld mee verdienen.

Ik zie geen advertenties en het plaatsen van een link is gratis.

 

Als ik iets mag aanmerken op je site...

Ik zou de knop voor aanmelding wat hoger op de homepage plaatsen.

Duurde even voordat ik hem gevonden had.

www.pedicuremotoren.nl, https://electricnailfiles.co.uk, www.rentindicator.com, www.brewto.eu

Link naar reactie
  • 0

Wat jij wilt kan gerealizeerd worden met elk pakket.

 

Maar als je geen budget hebt en het zelf wilt doen zou ik kijken naar wordpress met een shop plugin en wat betaal modules. en een gratis of betaalde template.

 

Is meer dan zat.

Gespecializeerd in websites, webshops, webapplicaties en design. Daarnaast doen wij ook aan (retail) productontwikkeling en print en drukwerk. Bekijk onze website www.classymedia.nl voor meer informatie!

Link naar reactie
  • 0

Sorry, ik had je vragen nog niet gezien

 

Waarom heb je voor Wordpress gekozen?

Had je daar al ervaring mee, is het gewoonweg het geschiktst voor het idee of goedkoopst/makkelijkst te vormen?

Een aantal jaren geleden heb ik een site laten ontwerpen en dat was in Wordpress. Daar kon ik eenvoudig tekst toevoegen etc. In de loop der jaren vervolgens al veel van Wordpress te weten gekomen, toen ik voor een toekomstige samenwerking enkele vragen kreeg ook op websiteniveau heb ik besloten dit zelf te gaan proberen. Van het een kwam het ander.

 

Heb je de site zelf ontworpen, layout en indeling?

De thema heeft eigenlijk alles mogelijk gemaakt. Ik ben geen programmeur, dus ik heb alle plugins gezocht die de site nodig heeft.

 

Ben benieuwd waar jullie je geld mee verdienen.

Ik zie geen advertenties en het plaatsen van een link is gratis.

De site hoeft geen inkomsten te genereren. Wel spelen er een aantal aspecten in mijn hoofd die vroeg of laat uitgevoerd kunnen worden. Zo is het de bedoeling om allerlei inkoopvoordelen te bieden aan de geregistreerde kantoren.

De site geeft me mogelijkheden om kantoren op meerdere niveaus te laten registreren, betaald of onbetaald.

 

Als ik iets mag aanmerken op je site...

Ik zou de knop voor aanmelding wat hoger op de homepage plaatsen.

Duurde even voordat ik hem gevonden had.

Ik leer graag, dus zekers. Ik zal dit in overweging nemen.

 

De site heeft een aantal mogelijkheden en doelen, maar aangezien de tijd me ontbreekt op dit moment kan ik me alleen nog maar bezig houden met de registratie van administratiekantoren. Verdere vulling komt op latere tijdstippen. Het geeft wel geregistreerde kantoren mogelijkheden om met elkaar te overleggen, wat op dit moment best lastig is voor veel kantoren. Er zijn vele kantoren die met weinig personeelsleden werken, collega's kunnen je helpen of adviseren. Dat is de bedoeling op dit moment.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 89 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.