• 0

KvK in de bocht

 

De KvK is blijkbaar begonnen met het opruimen van bestanden. Was mijn eenmanszaak vorig jaar al spontaan opgeheven, nu kreeg ik een brief dat mijn BV wordt uitgeschreven omdat 'ie niet aan de regels voldoet. Navraag leerde dat ze geen jaarverslagen van de BV hadden van heel wat jaren terug. Blijkbaar hadden ze de jaarverslagen die ik ze trouw had toegestuurd, in de verkeerde prullebak gegooid. En terwijl ze een bedrag dat ik vorige maand had overgemaakt, hebben teruggestort, vonden ze ook dat ik dat bedrag nog moest betalen.

Ik denk dus dat ik voortaan jaarverslagen maar aangetekend ga versturen.

 

Misschien dat ze extra business voor zichzelf aan het creeren zijn, nu de verplichte bijdrage gaat vervallen? Als ze nu iedereen uitschrijven, kunnen ze straks toch nog facturen sturen voor het weer inschrijven van al die BV's.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb hetzelfde bij de hand met mijn EMZ.

Uitleggen dat als je zwaar tijd stopt in een nieuwe dienst je focust op het ontwikkelen van dat product en niet op het sturen van een paar flauwekul facturen.

En die ene grote factuur heb ik niet kunnen sturen omdat iemand die VAR flauwekul heeft bedacht en je dan in de gevaren zone van verkapt dienstverband beland snapt ook niemand bij de KvK.

Volgende week dan maar op weg naar het KvK kantoor om te kijken of ik mijn bedrijf kan herinschrijven, echt van de zotte dit, minder regels en overheidsbemoeienis, nou dat blijkt wel.

 

Overigens overweeg ik inschrijving in Belgie of Duitsland (als ik dan toch opnieuw mezelf in moet schrijven gewoon omdat ik NL zat ben als het gaat om dit soort ondermaats beleid.)

Maar ik kan maar weinig vinden over een bedrijf opzetten in DL of BE.

Link naar reactie
  • 1

Beste Nico,

 

Maar ik kan maar weinig vinden over een bedrijf opzetten in DL of BE.

 

Op de site het Vlaams Agentschap Ondernemen vond ik deze pagina over het "Starten met een onderneming". Leek me wel handig voor je.

 

Voor wat betreft Duitsland:

- Zie Bedrijf starten in Duitsland (geen overheidssite)

- Neem aan dat de Deutscher Industrie- und Handelskammertag je ook verder kan helpen.

- En is dit misschien interessant: Spreekdag Duitsland?

 

En heb je al contact gehad met de marktadviseurs van NL EVD Internationaal? Op de homepage van deze organisatie vind je ook landenpagina's (heb geen link toegevoegd omdat de pagina er nu even uitligt, sorry.)

 

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.