• 0

Vier nieuwe banden (onderhoud of investering?)

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Op mijn bedrijfsbus (investeringsaftrek gerechtigd) heb ik vier nieuwe banden laten plaatsen. Is dit aan te merken als onderhoud of als investering?

Is natuurlijk ook even de vraag of je boven de (circa) 450 euro uitkomt?

 

Vraag 2: wat komt jou zelf het beste uit?

 

Wat mij het beste uitkomt? Op mijn factuur d.d. juni 2011 staat vermeld dat het profiel te dun werd. Het waren geen winterbanden, dus ik moet genoegen nemen met de kwalificatie onderhoud. Liever had ik een investering willen kunnen motiveren, maar dat gaat jammer genoeg niet gezien de omstandigheden. Dus ik verantwoord het als onderhoud i.p.v. een duurzame investering.

Rulkens Financieel Management >> Rutger Rulkens >> ondernemersadviseur

06-418 86 137

Link naar reactie
  • 1

Stel je hebt een bureau dat bestaat uit 10 onderdelen. Werkblad, onderstel, laadjes, vloerdoppen, kabelgoot etc. Het werkblad is versleten. Een nieuw werkblad kost 500 euro. Kosten of investering?

 

De verf van je kantoor bladdert af. Dus maar een laag latex erop laten zetten. Kost 500 euro. Kosten of investering?

 

Mensen gaan ook voorbij aan het "opstapeleffect" van kleine investeringen. Zeker bij kleine of startende bedrijven is het zinvol hier goed naar te kijken. Dan heb je tenminste (afschrijvings)kosten in jaren dat je ook winst maakt en je hebt opgeteld misschien voldoende geinvesteerd om de KIA-grens (investeringsaftrek) te halen.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.