Ga naar inhoud

Beter goed gekopieerd dan 1 uur overwerken op een eigen design ...

Geplaatst:

Ard-Sc

Het viel me zojuist op dat het "oranje driehoekje" van onze eigen, vertrouwde Post nl (nagenoeg?) identiek is aan het driehoekje van zalando.

 

Dat roept dan vragen op als:

- wie was eerst?

- waarom bedenkt men geen "eigen ding"?

- in hoeverre is er sprake van botsende rechten?

- komt dit vaker voor?

- doe jij dit ook?

Zie_jij_het_verschil.thumb.jpg.23fa3070f4581815680ff60c5f36d89a.jpg

Featured Replies

Geplaatst:

John B

Zal in dit geval wel een vooruitziende blik geweest zijn ... ;-)

 

(hoeven ze niet al die autootjes over te spuiten en maken ze toch reclame)

Geplaatst:

Frans Sijtsma

stichting_logo.png%5B2%5D

 

 

en

 

 

logo-gsk.gif

 

 

Allemaal variaties op dezelfde basisvorm met oranje als basiskleur.

Geplaatst:

Ard-Sc

  • Auteur

Is toch echt frappant Frans.

 

Die ontwerper van Glaxo heeft hem 30 graden scheef gezet ... die van de biblio dacht, "ik zet hem 80 graden scheef, dat is toch ook superorigineel".

 

Dat zijn toch allemaal "A-league-ontwerpers"?

 

Vreemd ...

Geplaatst:

Sabra

Ik zou wel eens de motivatie van zo'n designer willen lezen; waarom ze nou voor deze vorm kiezen. Van GSK kan ik me het voorstellen, de drie namen in een driehoek. Misschien verwijst de driehoek van PostNL naar het vroegere PTT. Maar ik heb het logo van Zalando altijd zo vaag gevonden, het doet me op geen enkele manier aan het bedrijf denken.

 

Of het gejat is? Ik weet het niet. Als ik een shabby ontwerper was geweest die een logo moest rippen voor een startende schoenenwebshop, was PostNL wel het laatste waar ik aan had gedacht. :)

Geplaatst:

Hans v N

Vind het wel leuk dat hier een simpele basisvorm en een kleur ter discussie worden gesteld. Een oranje plectrum. Loop eens een supermarkt in en zet de 2 topmerken wasmiddel naast elkaar: Omo (Unilever) en Ariël (P&G).

85d50681-70b4-48d0-a629-a01b955be436_ariel%20logo200.jpg

omo.jpg

 

Hier zie je optimalisatie aan het werk. Weet dat hier heel veel geld in is gaan zitten.

 

Het komt dus vaker voor. En ik heb me voor mijn logo ook laten inspireren. Dat mag namelijk.

 

 

Geplaatst:

R.I.P. - Benm

Soortgelijk vormpje een probleem?

identical-logo-designs.thumb.jpg.d4b462b1fc041d9dcc804885bcfacfd7.jpg

Geplaatst:

Linda Maas

Zo vond ik het logo van Loyander (reclame Klaverblad) in eerste instantie ook iets weghebben van VGZ.....

Marketing & Communicatie

Geplaatst:

P.J.

Ik zie ook dat bepaalde bedrijven met dezelfde kleurtjes gaan werken. Ik vind dat een zwaktebod. Maar ja, ik ben natuurlijk niet erg representatief voor het jonge ondernemersgilde. ;)

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.