• 0

Wie is de decision maker voor een digitale receptioniste ?

Een receptioniste heeft een belangrijke functie.

Zij ontvangt je bezoekers en helpt leveranciers.

Ze is het contact voor veel mensen

en ze is het beeld naar buiten.

Eigenlijk hoort een receptioniste in de huisstijl thuis dus.

 

Maarrrr

- de bedrijfstijd is vaak groter dan de werktijd van een receptioniste

en dan heb je dus of 2 receptionistes nodig

of je krijgt tijden dat de receptie onbemand is.

- en een receptioniste kan natuurlijk een keer ziek zijn

of vrij willen nemen.

- en niet te vergeten .... ze kost geld.

 

Het alternatief is een digitale receptioniste.

Wij hebben enkele ideeen om zoiets te realiseren.

Hier zie je

om 1 van die productideeen duidelijk te maken:

 

Deze oplossing werkt inmiddels bij enkele bedrijfsverzamelgebouwen.

 

Echter... deze klanten zijn allemaal door toeval tot stand gekomen.

En we willen dit nu structureel benaderen.

We worstelen echter met de decision-makers voor dit marktsegment.

Vastgoed-eigenaren, makelaars, intercom-installateurs, huurders

ze spelen allemaal een rol erin.

Of moeten we die mensen niet direct gaan zoeken maar bv communiceren via een LinkedIn-groep ?

Wie denken jullie dat we dienen te benaderen voor een digitale receptionste ?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

OK, we beginnen het eens te worden wat we er van moeten voorstellen, wat de voordelen zijn en wat de verschillen met een receptioniste van vlees en bloed en van een intercom.

Resteert alleen de oorspronkelijke vraag:

 

> Vastgoed-eigenaren, makelaars, intercom-installateurs, huurders... ze spelen allemaal een rol erin.

> Wie denken jullie dat we dienen te benaderen voor een digitale receptionste ?

 

Als ik een 'adressenlijst eigenaren van bedrijfsverzamelgebouwen' kon vinden

was het simpel maar dat lukt me niet,

dus wat is volgens jullie een geschikt alternatief ?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou haast zeggen: "Vraag in die gebouwen aan de receptionist(e) wie hem/haar heeft aangesteld en betaalt." Maar dat zou een flauw grapje zijn ;D

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 1

 

dus wat is volgens jullie een geschikt alternatief ?

 

 

De auto pakken, industrieterrein op en op zoek naar potentieel.

 

Zaterdagkrant en bij de vacatures op zoek naar een baan als receptioniste (kan natuurlijk ook online) want dat zijn de bedrijven die nu kennelijk een probleem hebben.

Link naar reactie
  • 0

Voorbeelden uit het veld:

* Huurder is onderweg naar zijn kantoor maar verlaat door de file.

"Sorry geachte bezoeker, ben u bereid nog 5 minuutjes dan wachten, dan ben ik zo bij u"

* Huurder is niet op kantoor en er komt een bezorger met een belangrijk pakketje.

"Sorry geachte pakketdient, er is op dit moment niemand aanwezig. Bent u bereid het pakketje af te geven aan mijn buurman op nr. 7 ?"

 

Ik ben niet overtuigd. Als ik zie aankomen dat ik te laat ben voor een afspraak (op mijn kantoor of elders) bel ik degene met wie ik een afspraak heb even op om te melden dat ik eraan kom, daar heb ik geen digitale receptioniste voor nodig.

 

Wilt u het pakketje afgeven op nummer 7? Hoe weet je, als je 200 km verderop zit, of je buurman op nr. 7 er wel is?

 

Met alle communicatiemiddelen waar we nu al over beschikken zie ik geen toegevoegde waarde in een digitale receptioniste. Sorry als ik kritisch over kom, het is slechts een persoonlijke mening.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Als ik een 'adressenlijst eigenaren van bedrijfsverzamelgebouwen' kon vinden

was het simpel maar dat lukt me niet

Als je via bedrijfsverzamelgebouw en een willekeurige (gemeente) plaatsnaam gaat zoeken, kom je op diverse gemeentepagina's lijstjes en overzichtjes tegen.

 

(zie voorbeeld in de bijlage)

 

Waarschijnlijk is het voor aanbieders die zeer flexibel verhuren (bv Regus) extra interessant.

Lijst_Bedrijfsverzamelgebouwen.pdf

Link naar reactie
  • 0

@Frans,

Op 13 april attendeerde je ons in deze thread op 2 video's, waarvoor dank.

In de 2e video zie je een halve digitale oplossing (techniek waarbij je wordt doorgeschakeld naar een levende receptioniste elders in Ned.) welke aardig is als vergelijking.

So-wie-so kwa prijsvergelijking

want deze full-service oplossing blijkt meer te kosten dan 2K/maand bij een contract van >= 3 jaar.

Dat komt -prijstechnisch- wel goed ;-)

Maar het bevestigt dus wel dat er meer partijen zoeken naar flexibiliteit en prijsdaling rondom de receptie met handhaving van het service-nivo.

 

Maar de oorspronkelijke vraag: Welke ingang je hierbij moet zoeken blijft nog lastig, dus mochten er nog HL'ers meelezen en suggesties daaromtrent hebben.....

 

Link naar reactie
  • 0
Maar de oorspronkelijke vraag: Welke ingang je hierbij moet zoeken blijft nog lastig, dus mochten er nog HL'ers meelezen en suggesties daaromtrent hebben.....
Ik zie een prachtige lijst met contactgegevens die Starterscoach heeft aangereikt, biedt toch mooie ingangen?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je bij de directie moet zijn voor een digitale receptioniste!

 

Zelf ben ik directeur, van een MKB in Almere en ik kom regelmatig bij bedrijven die geen receptioniste hebben (wij ook niet!). Het is een goede oplossing voor een serieus probleem. Tuurlijk is een echte receptioniste veel beter... maar dat is niet de bedoeling in een verzamelbedrijf en wij zitten al jaren te hopen en te wachten op bovenburen en onderburen.. die maar niet komen.

 

Zelf heb ik wel interesse in een digitale receptioniste, maar het allerliefst met een groot scherm waar een nette dame (video) de gasten wijst naar de 1e verdieping waar wij zitten.

 

Maar nogmaals,... mijn inziens moet je gewoon bij de directie zijn!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.