Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Brz1973
Beste leden,
Ik heb de volgende vraag waar ik graag wat antwoorden/adviezen op zou willen krijgen.
Op dit moment heb ik samen met 2 compagnons een werk-bv waar wij alle 3 een bezit hebben van 1/3 van de aandelen.
Deze zijn ondergebracht in persoonlijke holdings. Nu is het zo dat 1 persoon er mee wilt stoppen en zijn aandelen wilt verkopen maar de absolute hoofdprijs vraagt voor zijn 1/3 aandelen. Iets wat wij niet willen en kunnen betalen. Is er juridisch een probleem als wij met zijn 2-en een nieuwe BV oprichten en de oude BV laten vereffenen. Waardoor alleen het eigen vermogen na inlossen van alle schulden en plichten wordt verdeeld. Het huidige personeel wat nu werkzaam is in de werk-bv willen wij op een normale en nette manier ondersteunen en zo waar mogelijk meenemen in de nieuwe BV. De handel die nu gedaan wordt in de werk-bv willen wij met zijn 2-en en dus eventueel personeel weer oppakken en weer opbouwen van 0. In de huidige statuten van de werk-bv is niets opgenomen waar in staat dat dit niet zou kunnen. We begrijpen ook dat de ene aandeelhouder dit niet prettig zal vinden maar hij is diegene die er mee wilt stoppen.
Graag jullie advies cq. opmerkingen.
Frederik Brink