• 0

Een productie innovatie verkopen?

Als product ontwerper heb ik (gelukkig) vaak vernieuwende ideeen voor duurzame consumenten producten.

De laatste jaren is het vinden van een financier voor de, meest lastige eerste fase, geen probleem meer,

Maar nu de verkoop.............. Als bedenker is mijn sterkste punt vooral beperkt tot de productontwikkeling.

Mijn oplossing is daarom: zoek een voortaan niet alleen geld maar zoek alleen slim geld. (geld met een actief netwerk....)

Dat is natuurlijk een veel betere basis alhoewel de meeste financiers zich in het begin voordoen als echte actieve ondersteuners. Een andere voor de handliggende keuze is bij je product een goede commercieele ondernemer / partner te vinden. Of is dit niet nog moeilijker dan slim en aktief geld te vinden? He, ik krijg tijdens dit bericht weer een (geweldig) idee.

moet er niet een dating site komen voor het matchen van ideeen/innovaties met ondernemers??

of hebben we al genoeg geprobeerd? ( Nebib, ABNAMRO informal investors, Investormatch,.............)

een voorbeeld van een pas gerealiseerde innovatie is de CURB, wie durft?

www.creazi.nl

voor sportieve en vernieuwende consumenten producten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

de vraag is zijn er niet betere vormen te bedenken om inventors/ontwerpers met goede ideeen te koppelen aan echte ondernemers? Nu is het vaak met informals/investeerders te vrijblijvend en gaat het te langzaam en bij de eerste hobbels valt het vaak helemaal stil.

www.creazi.nl

voor sportieve en vernieuwende consumenten producten

Link naar reactie
  • 0
de vraag is zijn er niet betere vormen te bedenken om inventors/ontwerpers met goede ideeen te koppelen aan echte ondernemers?
Beter dan wat?
Precies.

 

Wat is nu - even ontdaan van de 'bladieblabla - het doel van het starten van dit topic? Waar ben je naar op zoek: geld, antwoorden, verkoopkanalen? ???

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp je helemaal. Ik heb om de haverklap ideeen maar ik heb niet altijd zin en tijd om deze ideeen uitte werken. Terwijl er toch wel hele orginele dingen tussen zitten. die met de juiste financiering, begeleiding en marketing heel ver zouden kunnen komen.

 

Ik las een aantal jaar geleden in the havard business review over een amerikaans bedrijf die dit actief doet. Jij hebt een idee vraagt er zelf patent op aan en gaat dan naar het bedrijf toe en zij hebben een groot netwerk+ salesforce en gaan jou ideeen aan de man brengen en verkopen het idee dan waarvan beide partijen een percentage ontvangen. Ik heb hum geemailt maar ze zijn alleen actief in the USA.

 

Ik denk echt dat ideeen de toekomst hebben. Er is zoveel concurrentie het enige om onderscheidend te zijn is door anders te zijn en hoe je dat doet is door creatief nadenken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp je ook maar het probleem zit hem in de hoeveelheid troep die er tussen zit. Er zijn nogal veel zelfbenoemde briljantjes op ideeën-vlak. Hebben super ideeën, durven er niets over te zeggen maar je -kan- er mega rijk mee worden. In de realiteit zijn veel ideeën nog niet eens een ruwe diamant maar nog een rots waar mogelijk zo'n ruwe diamant uit te hakken is. Maar vaak nog niet eens.

 

Ik denk niet dat ideeën de toekomst hebben. Ik geloof er niet in dat een idee maar op 1 plek in de wereld ontstaat, daar zijn inmiddels te veel knappe koppen voor. Het gaat om de betere executie van het idee, beter product design, betere ambassadeurs, personeel, financiële middelen, marketing, etc. Daar gaat het vaak ook mis met de ideeën persoon, die vind zijn rots makkelijk 20/30/40% waard, en daar stopt al snel het gesprek met de partner die het risico moet lopen en in de executie in 9/10 gevallen ergens op de wereld een concurrent heeft.

 

Slim geld is schaars. Als jij een briljant idee hebt voor hydrauliek dan is 'slim geld' een innovatieve ondernemer in dezelfde branche met verkoopnetwerk, productiefaciliteiten, ervaring en wellicht geld. Zo'n ondernemer krijg je niet snel aan een nda en de toegevoegde waarde van 'het idee' ten opzichte van de andere zaken is al snel summier.

 

Dat is ook vaak de reden dat financiers willen financieren om de ondernemer te laten ondernemen. Omdat de ondernemer serieuze waarde zou kunnen toevoegen aan hun geld, bij slim 'geld' gaat dat al snel mank.

 

Ik denk dat er behoefte is aan een gespecialeerde troep-filter voor financiers. Een grote poule specialisten uit meerdere branches die ideeën gaan raten voor de financiers en wellicht meteen kunnen aangeven hoe zij als specialist waarde kunnen toevoegen aan het idee. Lastige is dat iemand ook de specialisten moet kunnen raten om hun specialisme in te schatten.

 

Dat Amerikaanse bedrijf klinkt goed. Tv producenten doen dit ook wel eens met insturen van formats. Daar kun je als inzender ook een percentage krijgen (<10%).

 

Blijft altijd lastig, er zijn teveel Willie wortels met matige ideeën. Voor de consumentenmarkt zijn er leuke crowdfunding websites, dat is de ideale troepfilter. Als niemand het upfront wil betalen en dus funden was het idee (en een beetje de presentatie) te slecht.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.