Voordat ik mijn vraag stel zal ik eerst wat feiten op een rijtje zetten;
Ik had eenmanszaak gevestigd in nederland
Ik zelf was/ben woonachtig in belgie
Mijn eenmaanszaak is begin 2012 failliet gegaan
Ik ben snel op zoek gegaan naar inkomsten en heb nu in belgie, in loondienst een baan.
Ik woon en werk nu dus in belgie.
Mijn vriendin woont in belgie en werkt in nederland. Wij zijn fiscaal partners.
Ik heb vanuit mijn failliete eenmanszaak in (nederland) nog € 230k verrekenbaar verlies.
Is het mogelijk om dit verrekenbaar verlies te verekenen met mijn huidige inkomsten in belgie? Ik betaal momenteel via mijn werkgever in belgie belasting. Moet ik over 2012 mijn aangifte in belgie of nederland doen om het verrekenbaar verlies te kunnen verrekenen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
peter71
peter71
Goedenavond,
Voordat ik mijn vraag stel zal ik eerst wat feiten op een rijtje zetten;
Ik had eenmanszaak gevestigd in nederland
Ik zelf was/ben woonachtig in belgie
Mijn eenmaanszaak is begin 2012 failliet gegaan
Ik ben snel op zoek gegaan naar inkomsten en heb nu in belgie, in loondienst een baan.
Ik woon en werk nu dus in belgie.
Mijn vriendin woont in belgie en werkt in nederland. Wij zijn fiscaal partners.
Ik heb vanuit mijn failliete eenmanszaak in (nederland) nog € 230k verrekenbaar verlies.
Is het mogelijk om dit verrekenbaar verlies te verekenen met mijn huidige inkomsten in belgie? Ik betaal momenteel via mijn werkgever in belgie belasting. Moet ik over 2012 mijn aangifte in belgie of nederland doen om het verrekenbaar verlies te kunnen verrekenen?
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36740-internationaal-verrekenbaar-verlies/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag