Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen

Feedback nodig website [kortingspas]

Geplaatst:

Baggio10

Omschrijving van je concept:

Een kortingspas voor Rotterdamse jongeren van 15 t/m 28

 

www.yubipas.nl

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Bedrijf opgezet, partners verzameld, actief aan het promoten

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Jongeren helpen bij hun dagelijkse uitgaven, door zoveel mogelijk kortingspartners te verzamelen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ons concept richt zich specifiek op Rotterdamse jongeren.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Graag ontvang ik feedback op mijn website, qua commercialiteit maar ook qua uiterlijk en imago. Wees vooral heel eerlijk, de conversie zou in mijn ogen hoger moeten liggen, vandaar is alle kritiek welkom. Binnenkort kan de website eventueel een nieuw gezicht krijgen, of minstens aangepast worden. Alvast bedank!

   

 

 

Yubipas, Dé kortingspas van Rotterdam!

Featured Replies

Geplaatst:

Ard-Sc

Laat me raden: je hebt te weinig kortingspashouders?

Geplaatst:

TwaBla

 

Conversie waarvan?

 

De pas is relevant voor een select aantal mensen. Je kan alleen maar converteren binnen die doelgroep. Je zal dan ook moeten werven binnen die doelgroep. Het lijkt evident acties te richten op die doelgroep. Logische media zijn posters, handouts, cards en uiteraard ook social media en mobiel. Is er al samenwerking met studentenclubs? Kun je gerichte acties uitvoeren binnen de clubbestanden?

 

Hoe geef je aanbiedingen voor leden door?

 

De site lijkt me niks mis mee, in tegendeel. Die ziet er goed uit.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Baggio10

  • Auteur

Ik heb er meer dan 7.000. Ik vindt de on-line conversie te laag. vandaar dat ik kritisch naar de site wil kijken. Maar bedankt voor je bijdrage.

Yubipas, Dé kortingspas van Rotterdam!

Geplaatst:

Baggio10

  • Auteur

@Twabla Ja we promoten uiteraard alleen binnen de doelgroep, ook via studentenhuizen. Maar het gaat me nu vooral om de website zelf. Dank voor je reactie, ben benieuwd of iedereen zo positief is over de website? :)

Yubipas, Dé kortingspas van Rotterdam!

Geplaatst:

TwaBla

  Op 15-5-2012 om 10:39, Baggio10 zei:

Ik heb er meer dan 7.000. Ik vindt de on-line conversie te laag.

 

Online conversie is Aantal nieuwe inschrijvingen: Aantal nieuwe bezoekers x 100%?

 

Of kun je zien welke nieuwe bezoekers studenten uit Rotterdam zijn?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Thor

Wat bedoel jij met conversie? Het aantal keren dat iemand online zo'n pas koopt?

 

De site zelf:

- hij laadt bij mij vrij traag, misschien is het wel te traag. In horten en stoten komen de plaatjes en menuknoppen in beeld. Ik zit aan een gewone pc met vliegensvlug breedbeeld internet! Misschien is daar nog winst te halen?

- ik heb hem niet op een mobiele telefoon bekeken, maar het lijkt me een must dat je een site hebt die goed werkt op een smartphone.

 

De aanbiedingen zijn relevant. Visueel vind ik het best een nette site (leuke kleurtjes). Het schreeuwt een beetje maar ja dat hoort bij een actiesite voor adolescenten.

In het echt blijk ik heel aaibaar

Geplaatst:

Baggio10

  • Auteur

Nee dat kunnen we niet zien, maar verreweg de meeste bezoekers liggen in de doelgroep. Wij richten ons namelijk echt op jongeren. Dus inderdaad er komen mijn inziens te weinig sales uit de bezoeken die we genereren.

Yubipas, Dé kortingspas van Rotterdam!

Geplaatst:

Baggio10

  • Auteur

@Thor heeft de langzame oplaadtijd te maken met onze host? We gebruiken one.com een zeer goedkope host. Dit is een goed punt om te overwegen, Dank je!

Yubipas, Dé kortingspas van Rotterdam!

Geplaatst:

TwaBla

  Op 15-5-2012 om 11:13, Baggio10 zei:

Nee dat kunnen we niet zien, maar verreweg de meeste bezoekers liggen in de doelgroep.

 

Hoe weet je dat?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

TwaBla

 

Amerikaanse initiatieven zoals Groupon en Fab hanteren een verschrikkelijk opdringerige pop-up of zoiets die suggereert dat elke nieuwe bezoekers direct moet inschrijven om toegang te krijgen tot de aanbiedingen. Dat zou je es kunnen proberen.

 

Al beperkt beschikbare dagdeals of weekdeals overwogen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Baggio10

  • Auteur

Ik weet het niet, maar ik heb tot zekere hoogte wel inzicht op waar onze bezoekers vandaan komen. In als onze promotiemiddelen geven wij de leeftijd ook aan voor wie de pas is bedoeld: 15 t/m 28. Ik zou zeggen dat minimaal 85% binnen de doelgroep ligt.

Yubipas, Dé kortingspas van Rotterdam!

Geplaatst:

Baggio10

  • Auteur

We hebben destijds ooit meegedaan met Groupon, ging aardig. Maar dat is nu overgegaan naar Pocketdeals en daar komen wij niet voor in aanmerking.

Yubipas, Dé kortingspas van Rotterdam!

Geplaatst:

Thor

  Op 15-5-2012 om 11:15, Baggio10 zei:

@Thor heeft de langzame oplaadtijd te maken met onze host? We gebruiken one.com een zeer goedkope host. Dit is een goed punt om te overwegen, Dank je!

Ik ben geen specialist. Ik weet van een bevriende ondernemer dat je wel aan je host kunt vragen of die bepaalde instellingen wat opschroeft waardoor je pagina sneller laadt. Als hij dat niet kan/wil, dan zou een switch qua hostingleverancier/hostingpakket misschien iets opleveren.

 

Zelf kun je er wellicht ook iets aan doen. Plaatjes "lichter" maken etc. Misschien dat er nog wat specialisten zijn die hier wat zinnige opmerkingen over kunnen maken.

 

Meet jij je conversie wel zuiver? Mensen die namelijk al een pas hebben komen natuurlijk als bezoeker van de site terug om te kijken waar ze welke korting kunnen krijgen.

 

Gebruik je al analysehulpmiddelen voor je site?

 

In het echt blijk ik heel aaibaar

Geplaatst:

Baggio10

  • Auteur

Ja ik ga de oplaadsnelheid goed onderzoeken, suggesties en tips hierover zijn meer dan welkom. Ik gebruik google analytics. Hier kan ik dus ook mee zien of bezoekers terugkeren of voor het eerste de website bezoeken.

Yubipas, Dé kortingspas van Rotterdam!

Geplaatst:

TwaBla

  Op 15-5-2012 om 11:21, Baggio10 zei:

Ik weet het niet, maar ik heb tot zekere hoogte wel inzicht op waar onze bezoekers vandaan komen. In als onze promotiemiddelen geven wij de leeftijd ook aan voor wie de pas is bedoeld: 15 t/m 28. Ik zou zeggen dat minimaal 85% binnen de doelgroep ligt.

 

Klinkt niet overtuigend. Hoe dan ook: de conversie van je website is niet relevant als 80% uit China komt. Veel belangrijker is de conversie van je campagnes. Lijkt me een kwestie van voortdurend vallen en opstaan. Al een promoteam overwogen dat gewoon een jaar lang op pad gaat met mobieltjes waarmee ze mensen kunnen inschrijven? Dus actief eropuit. Met de Yubilas!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Wouter33

  Op 15-5-2012 om 11:36, Baggio10 zei:

Ja ik ga de oplaadsnelheid goed onderzoeken, suggesties en tips hierover zijn meer dan welkom. Ik gebruik google analytics. Hier kan ik dus ook mee zien of bezoekers terugkeren of voor het eerste de website bezoeken.

 

Voor zover ik kan zien host one.com je website in Denemarken. Als je een website hebt die puur is gericht op Nederland of zelfs Rotterdam, kan het voordelen hebben om je website ook daadwerkelijk in Nederland te hosten. Daarnaast kan je de website optimaliseren door o.a. de plaatjes te comprimeren. Kijk voor meer tips op: de resultaten van de Google speed test.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Geplaatst:

TwaBla

  Op 15-5-2012 om 10:38, TwaBla zei:

 

Hoe geef je aanbiedingen aan leden door?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Baggio10

  • Auteur

Zo'n promotieteam ligt (nog) niet in mijn budget. Het zou wel ideaal zijn, hopelijk kan ik dat snel realiseren!

Yubipas, Dé kortingspas van Rotterdam!

Geplaatst:

Baggio10

  • Auteur

De aanbiedingen staan vast en staan op de website. Op veel van ons promotiemateriaal staan onze kortingspartners ook allen vermeld.

Yubipas, Dé kortingspas van Rotterdam!

Geplaatst:

Wouter33

  Op 15-5-2012 om 11:47, Baggio10 zei:

Zo'n promotieteam ligt (nog) niet in mijn budget. Het zou wel ideaal zijn, hopelijk kan ik dat snel realiseren!

Wat andere (studenten)kortingpassen ook doen is student-ambassadeurs aanstellen. Deze krijgen commissie per ingeschreven student. Als zo'n student veel connecties heeft of bij een studentenvereniging/sportclub zit kan het snel gaan.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Geplaatst:

TwaBla

  Op 15-5-2012 om 11:48, Baggio10 zei:

De aanbiedingen staan vast en staan op de website. Op veel van ons promotiemateriaal staan onze kortingspartners ook allen vermeld.

 

Dus je communiceert niet met je leden? Nooit niet? Niet per mail en niet per sms?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Baggio10

  • Auteur

Dat is inderdaad een goed idee. Het probleem is alleen dat er met 7,50 weinig marge is om ambassadeurs aan te bieden. Voorheen was onze prijs 14,95 maar we hebben besloten dit te verlagen.

Yubipas, Dé kortingspas van Rotterdam!

Geplaatst:

Baggio10

  • Auteur

We sturen wel een nieuwsbrief... met daarin extra'tjes

Yubipas, Dé kortingspas van Rotterdam!

Geplaatst:

TwaBla

  Op 15-5-2012 om 11:55, Baggio10 zei:

Dat is inderdaad een goed idee. Het probleem is alleen dat er met 7,50 weinig marge is om ambassadeurs aan te bieden.

 

Je verdient geen stuiver aan je aanbiedingen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

TwaBla

  Op 15-5-2012 om 11:55, Baggio10 zei:

We sturen wel een nieuwsbrief... met daarin extra'tjes

 

Per.......

 

...email?

...sms?

...twitter?

...facebook?

...location based?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.