• 0

Mailing - input nodig...

Hey Mensen,

 

Ik ben bezig met het opzetten van een mailing die ik samen met een ander bedrijf ga doen om onze bedrijven,diensten en gezamelijke kracht onder de aandacht te brengen.

 

Ik heb zelf al een aantal dingen die ik vind dat er in moeten zitten nl.

 

- Leuk teksten, geen saai, lang gezever. ;D

- Apart/kleurrijk concept, ik wil opvallen op de stapel.

- Aankomen bij de juiste persoon & nabellen.

 

Ik heb verder een checklist van tgppost. 8)

 

Mijn vraag aan jullie is, wat zijn dingen die je echt moet doen bij een mailing of juist niet, wat word vaak vergeten maar is super belangrijk.

leuke links of artikelen zijn ook welkom. :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hey Mensen,

 

Ik ben bezig met het opzetten van een mailing die ik samen met een ander bedrijf ga doen om onze bedrijven,diensten en gezamelijke kracht onder de aandacht te brengen.

 

Ik heb zelf al een aantal dingen die ik vind dat er in moeten zitten nl.

 

- Leuk teksten, geen saai, lang gezever. ;D

- Apart/kleurrijk concept, ik wil opvallen op de stapel.

- Aankomen bij de juiste persoon & nabellen.

 

Ik heb verder een checklist van tgppost. 8)

 

Mijn vraag aan jullie is, wat zijn dingen die je echt moet doen bij een mailing of juist niet, wat word vaak vergeten maar is super belangrijk.

leuke links of artikelen zijn ook welkom. :)

 

Laat de tekst door een copywriter doen - kost wat, maar dan weet je in ieder geval zeker dat je GOED communiceert wat je wil zeggen. Je krijgt met een mailing maar 1x de kans...

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

Link naar reactie
  • 0

Hi BD 8)

 

Als ik een tipje mag geven:

zorg voor een duidelijke gezamelijke propositie.

Oftewel, frummel niet al jullie diensten en expertises in zo'n brief maar zoek een overeenkomst zodat je een sterk aanbod kunt doen. Als je een te vaag beeld oproept blijf je niet hangen en dat is zonde van de energie en centjes.

 

En...spoor aan tot actie.

Hoe dan ook :-)

 

Annedien

Link naar reactie
  • 0

Eerlijk gezegd zou ik je adviseren om helemaal GEEN MAILING te doen, jou werk leent zich daar helemaal niet voor. Als je het al doet zou het een CDtje moeten bevatten met een spelletje ofzo, maar beter lijkt mij nog een digitale mail en/of webverteren, jou competentie moet je dynamisch laten zien niet statisch! Je verkoopt toch geen potloden!

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
  • 0

Hallo BD

 

Ik ben het gedeeltelijk met PIMs eens, toch denk ik dat je de produkten, voor zover ik die kan overzien succesvol via een mailing onder de aandacht van potentiële klanten kunt brengen.

 

Op http://www.tpgpostbusiness.nl/dm/praktijkvoorbeelden.htm staan een aantal praktijkvoorbeelden van succesvolle mailings.

 

Toch zou ik nog wel een afweging maken tussen mailing - advertentie - online campagne - etc.

 

Succes in ieder geval.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het ook niet echt met Peter eens.

 

Dat een website dynamisch kan zijn is leuk, maar belangrijker is het feit dat het een doel bereikt.

 

Je moet de klant dus duidelijk maken dat hij een website nodig heeft en dat je het juiste bedrijf bent voor de klant.

 

De klant moet genoeg vertouwen in je bedrijf zien te krijgen zodat hij/zij zaken met je wil doen en door jou zijn communicatie naar buiten toe wil laten doen op internet gebied.

 

*dus wat moet er in een mailing*

Dat de klant een website nodig heeft, want blablabla

De klant bij jou het best af is, want blablabla

Dat vele mensen hun al voorgingen, want blablabla

Link naar reactie
  • 0

Dag Boudewijn,

 

zorg in ieder geval dat je iets aanbiedt. Niet alles, maar iets. Een papieren mailing kan best, ook al ben je voornamelijk digitaal bezig. Het gaat erom dat de ontvanger ineens een onverwachte meerwaarde in zijn handen heeft. Een gratis illustratie, zijn homepage op een muismat, etc. Verbind er ook een tijdslimiet aan: reageren vóór 1 oktober!

 

Zorg dat ze via je mailing naar je (of jullie) site gaan, bijvoorbeeld om een quiz te doen waar ze vragen moeten beantwoorden over zaken die op je website staan (weet je meteen dat ze de boel goed doorploegen). En wees dan niet te lullig met de te winnen prijzen.

 

Maar vooral: zorg dat je 1 (één) aanbod hebt en verval niet in de fout om een complete bedrijfspresentatie te willen geven.

 

Ach, zo valt er wel meer te verzinnen... Probeer eens op internet de winnende ADCN-campagnes te vinden. Of ga naar een boekenmarkt voor een ADCN-jaarboek. Daar staan veel inspirerende voorbeelden in. En als je het boek uithebt koop ik 'm graag van je. :)

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Hey allemaal,

 

M'n eerste post hier ... ik hoop dat ik wat voor je kan betekenen.

 

Al 8 jaar ontvang ik op de zaak de meest uiteenlopende mailings

Afgelopen week heb ik de eerste ontvangen die meteen open ging,

van een credit control firma welke popcorn hadden ingesloten.

(de magnetron soort)

 

Zelf ben ik nooit positief geweest over mailings, een kennis van me is cateraar en hij mailt per fax en ontvangt daarop een respons van 1,5 tot 2 %. (directe orders, maar das ook niet zo lastig als je lekkere broodjes aanbied voor nette prijzen richting bedrijven)

 

Maar deze mailing die ik ontving heeft mij nu zelfs aan het twijfelen gebracht. Blijkbaar is er toch nog best iets creatiefs te verzinnen zodat mensen de envelop ook daadwerkelijk openen, en de moeite nemen om de boodschap te lezen.

 

Deze cash control mensen hebben volgende week een afspraak met me, dus tenminste 1 mail was succesvol.

 

Tip die ik je wel kan geven is; maak de buitenkant van de mailing aantrekkelijk mocht je de kosten van een gimmick te hoog vinden.

Dan kun je tenminste iets van je boodschap overdragen voordat je bij het oud papier terrecht komt.

 

Ik hou deze tread in de gaten .. wellicht heb ik er zelf ook wat aan ;D

 

Vriendelijke groet,

 

Gerwin

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.