• 0

Ik kan niemand meer betalen, wat gaat er nu gebeuren?

Ik ben in paniek, weet even niet meer hoe of wat ik moet doen.

Paniek en ondernemen gaat niet goed samen dus ik ben hard op weg om alles duidelijk te krijgen.

Een korte samevatting.

Eenmanszaak detailhandel, overgenomen begin 2008, fors bedrag voor goodwill geleend bij de bank.

Seizoenskrediet gekregen voor mijn inkopen.

Al sinds vorig jaar krijg ik mijn seizoenskrediet niet op tijd op het benodigde bedrag. De bank deed telkens wel moeilijk, maar liet de noodzakelijke betalingen wel doorgaan (huur, salarissen, belastingdienst en kleine noodzakelijke facturen). Deze keer is de bank echter van mening dat ze het niet kunnen. Het einde van de maand is in zicht en ik heb geen rooie rotcent. Van mijn laatste geld heb ik één personeelslid kunnen betalen. Ik kan van mijn ouders geld lenen om het andere personeelslid deze maand ook nog te betalen. Maar dan houdt het op.

Ik ben met een ontslagprocedure bezig wegens bedrijfseconomische redenen. Maar wat moet ik nu doen? Ik ben in gesprek met de bank, ze bellen me vandaag of uiterlijk morgen terug.

Mijn boekhouder is met zwangerschapsverlof en de vervanger is iemand die het allemaal niet weet en niet snapt. Ik weet niet meer wie ik om advies kan vragen. Ik ben nu bang voor een faillissement of een wsnp of ik weet niet wat.

Ik kan dus niks meer betalen, de rc gaat in principe 1 juli weer open maar tot die tijd ben ik afhankelijk van de meneer van de bank.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Koop morgen voordat je open gaat dan in ieder geval een tray waterflesjes en praat de juiste voorbijgangers naar binnen. Verkopen, dat moet je morgen en vanaf nu, anders doet een concurrent het wel voor je...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ben wel benieuwd wat er anders was dan anders waardoor je omzet 2x hoger was.

Het weer, aanbiedingen, je eigen inzet, je presentatie, gewoon toeval, vakantiegeld of iets anders?

Budget helpt altijd. Vergis je niet. De fanatiekste consumenten staan vaak structureel ver (of maximaal) in het rood. Dus als die een beetje lucht in de portemonnee hebben dan kan er een bijzonder momentum ontstaan.

 

Het weer is zeker een factor. Het is nu dagen op een rij strak zomerweer. En dan 3 vrije dagen in het vooruitzicht. Daar krijgt iedereen goede zin van en goede zin betekent > consumeren.

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0

Top!

 

Ben wel benieuwd wat er anders was dan anders waardoor je omzet 2x hoger was.

Het weer, aanbiedingen, je eigen inzet, je presentatie, gewoon toeval, vakantiegeld of iets anders?

 

Denk er eens over na de Pinksterdagen

 

Frans

 

De winkel zag er rond het middaguur al uit alsof er een bom was ontploft. Alles door elkaar en veel producten ontbraken omdat ik geen tijd had om tussendoor de verkochte winkelmodellen aan te vullen. Dus ik denk niet dat ik beter draaide door mijn presentatie!

 

Zoals Thor al aangeeft. Het weer én het vakantiegeld. Ik verkoop producten die 'noodzakelijk zijn' bij iedere omslag van het seizoen. Gaat het van warm naar koud of andersom dan moeten de klanten komen.

 

Normaal gesproken zouden ze massaal in maart en april komen (de klanten weten dat ik nieuwe collectie heb én de zon schijnt waardoor ze daar ook aan herinnerd worden, plus ze voelen de noodzaak). In maart zijn ze gekomen, maar april bleven ze thuis, het was koud, de nieuwsberichten over crisis, verliezen, failliet Griekenland, onrust in de politiek etc. gaven geen aanleiding/ stimulans voor de consument om geld uit te geven.

 

Nu 'moeten' ze wel en ze kopen graag omdat ze het geld kunnen missen. De winkel stond vol, echt vol, dan is de 'druk' om direct te kopen natuurlijk ook groter voor de klant. Het even verder kijken, of 'ik denk er nog even over na' is dan van de baan, want ze weten dat het product tien tellen na het verlaten van de winkel, verkocht kan zijn aan één van de andere aanwezige klanten.

 

Link naar reactie
  • 0

Ben wel benieuwd wat er anders was dan anders waardoor je omzet 2x hoger was.

Het weer, aanbiedingen, je eigen inzet, je presentatie, gewoon toeval, vakantiegeld of iets anders?

Budget helpt altijd. Vergis je niet. De fanatiekste consumenten staan vaak structureel ver (of maximaal) in het rood. Dus als die een beetje lucht in de portemonnee hebben dan kan er een bijzonder momentum ontstaan.

 

Het weer is zeker een factor. Het is nu dagen op een rij strak zomerweer. En dan 3 vrije dagen in het vooruitzicht. Daar krijgt iedereen goede zin van en goede zin betekent > consumeren.

 

Daarbij opgeteld, vakantiegelden worden of zijn al geboekt, ook dat moet merkbaar zijn!

Link naar reactie
  • 0

Ben wel benieuwd wat er anders was dan anders waardoor je omzet 2x hoger was.

Het weer, aanbiedingen, je eigen inzet, je presentatie, gewoon toeval, vakantiegeld of iets anders?

Budget helpt altijd. Vergis je niet. De fanatiekste consumenten staan vaak structureel ver (of maximaal) in het rood. Dus als die een beetje lucht in de portemonnee hebben dan kan er een bijzonder momentum ontstaan.

 

Het weer is zeker een factor. Het is nu dagen op een rij strak zomerweer. En dan 3 vrije dagen in het vooruitzicht. Daar krijgt iedereen goede zin van en goede zin betekent > consumeren.

 

 

Daarbij opgeteld, vakantiegelden worden of zijn al geboekt, ook dat moet merkbaar zijn!

 

 

Maar dat betekent tegelijkertijd dat de huidige situatie tijdelijk is en dus niet een uitgangsposite is die Lela continuïteit garandeert. Het is natuurlijk fantastisch dat er nu gekocht wordt en in deze situatie komt het als een geschenk. Maar volgende maand als het vakantiegeld op is moet er ook omzet zijn. En de twee maanden daarna, als driekwart Nederland op reis is, moet er ook omzet zijn. Zeker nu er blijkbaar geen reserves zijn.

 

Lela heeft dus een geweldige stap gemaakt en de slag gewonnen. Nu de rest van de oorlog nog...

 

In mijn ogen moet er een plan komen, en dat moet natuurlijk ook geïmplementeerd worden, dat een basis legt voor een stabiele omzetstroom en dat de seizoensgevoeligheid van de winkel verlaagt. Vanzelfsprekend kan het zwaartepunt liggen bij de seizoensproducten die blijkbaar succesvol kunnen verkopen. Maar er moet ook aanvullend assortiment komen om mensen continue in de winkel te trekken en tot consumptie aan te zetten.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Voordat er allerlei speculaties komen, en aan de ene kant logisch want bijna niemand weet wat voor winkel het betreft, lelapoes is een echt winkeldier in hart en nieren die naast verkopen klantenbinding en service hoog in het vaandel heeft staan.

 

De huidige problemen komen meer voort uit de te hoge vaste lasten dan door de verkoopcijfers. Door het starten van de ontslagprocedure, wat een moeilijke en zware keuze is, komt er al meer ruimte.

 

De topdag komt in dit geval op de eerste plaats door het weer en dan pas het vakantiegeld.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb in grove halen zo je verhaal en reacties gelezen. Ook ik zit in een lastig pakket. Geen problemen met de bank. Maar heb wel net mijn inkoop afbetaald en de uitverkoop begint alweer. Eind juni komt de eerste najaarsmode alweer binnen....

 

Het is zo rustig in de winkel, klanten komen niet. Eind dit jaar loopt mijn huurcontract af en ik wil hier weg. Zoveel gezeur gehad met de verhuurder (pand is in slechte staat). Er is zoveel negatieve energie geweest de laatste twee jaar. Ik vraag mij af is dit het allemaal waard. Ook prive teveel gebeurd. Gelukkig heb ik een hele lieve man die er voor mij is. Aan de andere kant opgeven wil ik niet maar als er geen geld binnenkomt dan heb ik geen keus....

Link naar reactie
  • 0

Het ontslag loopt helemaal niet zoals het moet lopen en ik moet daar een beslissing in gaan nemen. Ik zal het waarschijnlijk niet 'goedschiks' kunnen oplossen dus dan zal het via de instanties moeten. Dat wordt lelijk en gaat me alleen al aan adviseurs dikke knaken kosten.

 

 

Hier op HL is veel kennis aanwezig, ook op het gebied van arbeidsrecht. Zonder twijfel, en dan spreek ik ook voor mijzelf, willen deze mensen hun kennis beschikbaar stellen om jou in dit moeilijke traject bij te staan en er voor zorgen dat jij die dikke knaken zoveel als mogelijk in de zaak kunt steken in plaats van in een adviseur. Zeker voor een rasondernemer als jij bent die zoveel kracht en energie op kan brengen om ook in deze moeilijke tijd te vechten voor haar onderneming.

 

 

Gisteren de hele dag gewerkt, na het werk gegeten, na het eten naar mijn oppasgezin (er moet wel brood op de plank), om 23.30 uur mijn bed in en voor je het weet ben ik weer een dag verder.

 

 

Respect

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Afgelopen maandag stond het gesprek met de bank op het programma. Toch heb ik een aantal punten meegekregen waaraan ik moet voldoen, als dat positief is, dan gaat de RC 1 juli gewoon weer open.

Gelukkig was mijn HL adviseur niet negatief en ziet hij het niet negatief in. Deze week ff flink aan de bak!

 

bankman heeft trouwens nog wel complimenten gegeven, dit was voor het eerst.

 

Lieve lelapoes, ik ben geen tekstschrijver (sterker nog, ik kom dagelijks niet verder dan m'n boodschappenbriefje) maar ik ben toch zo vrij geweest om je post even aan te passen. Zo ziet het er namelijk een stuk beter uit, al zeg ik het zelf. :)

 

Psst, een bankmannen zijn door de bank genomen niet erg onder de indruk van wenende vrouwen of een streng ogende adviseur. Wel van motivatie en concrete resultaten. Vergeet je dat niet? Je bent een topper!

 

 

;D Dank voor je bemoedigende woorden! Al vind ik persoonlijk wél dat mijn tranen indruk maken (ik leek wel Maxima bij de muziek van Carel Kraayenhof, alleen dan iets snotteriger). ;)

 

Ik moet ook positief denken, probeer het ook heel hard. Jouw tekst is idd beter, ik moet niet blijven hangen in negatieve als...dan... gedachten in mijn hoofd.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Lela, mag ik je allereerst even complimenteren met je daadkracht? Jij hebt een stap gemaakt, die veel mensen in hun leven helemaal niet aandurven: je droom verwezenlijken. Nu je daar de keerzijde van tegenkomt, sta je je mannetje/vrouwtje en durf je de problemen te lijf te gaan, i.p.v de handdoek in de ring te gooien. Dat getuigd van daadkracht. Verder: ongelofelijk veel respect voor al die ondernemers die zich hier zo belangeloos inzetten. Mij is die behulpzaamheid al eens eerder opgevallen in andere topics. Fijn dat ik als starter mag meedelen in jullie aller verhalen, kennis en ervaringen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.