Ik ben bezig met de voorbereidingen van mijn winkel.
Het betreft een nieuwbouwpand in een nog op te leveren winkelcentrum.
Het pand wordt casco opgeleverd.
In het afbouwreglement staat oa dat het pand dient te worden voorzien van een handbrandmelder indien het pand de hoofdtoegang heeft in de passage.
Mijn pand heeft de hoofdingang net buiten de passage (straatkant).
In het gesprek met de afbouwcoördinator van het winkelcentrum is besproken dat er geen plafond geplaatst gaat worden in het pand, behalve tbv het toilet.
Hiervoor zou een extra sprinkler moeten worden geïsntalleerd, wat ongeveer 300-360 euro excl. btw zou gaan kosten.
Tot mijn verbazing krijg ik nu via de afbouwcoördinator een offerte voor het leveren, installeren en testen van een handbrandmelder, een brandmeldcentrale en een slowwhoop voor een bedrag van 2.450 excl. btw!
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
kaiya
kaiya
Ik ben bezig met de voorbereidingen van mijn winkel.
Het betreft een nieuwbouwpand in een nog op te leveren winkelcentrum.
Het pand wordt casco opgeleverd.
In het afbouwreglement staat oa dat het pand dient te worden voorzien van een handbrandmelder indien het pand de hoofdtoegang heeft in de passage.
Mijn pand heeft de hoofdingang net buiten de passage (straatkant).
In het gesprek met de afbouwcoördinator van het winkelcentrum is besproken dat er geen plafond geplaatst gaat worden in het pand, behalve tbv het toilet.
Hiervoor zou een extra sprinkler moeten worden geïsntalleerd, wat ongeveer 300-360 euro excl. btw zou gaan kosten.
Tot mijn verbazing krijg ik nu via de afbouwcoördinator een offerte voor het leveren, installeren en testen van een handbrandmelder, een brandmeldcentrale en een slowwhoop voor een bedrag van 2.450 excl. btw!
Een extra sprinkler is niet vereist.
Kan dit zomaar?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37042-handbrandmelder-en-brandmeldcentrale-in-casco-winkelpand/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag