• 0

oud eiken meubels vervoeren naar china

Hallo,

 

Ik wil diverse oud eiken meubels en woonaccessoiressen exporteren naar china.

 

Het is voor mij de eerste keer. Ik heb een paar vragen, hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.

 

-Moet ik hiervoor ook nog speciale formulieren hebben

-moet de container ook ontgast worden? Ik gebruik geen verpakkingshout of stuwhout.

-Kennen jullie iemand of een transportbedrijf die mij hierbij kan helpen?

 

Alvast bedankt,

Vincent

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Als je ze wil exporteren, kun je de invoerheffingen bekijken via de site van TARIC: http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/taric_consultation.jsp?Lang=nl

 

De code die je moet gebruiken is 9400000000:

 

AFDELING XX DIVERSE GOEDEREN EN PRODUCTEN

 

HOOFDSTUK 94 MEUBELEN (OOK VOOR MEDISCH OF VOOR CHIRURGISCH GEBRUIK); ARTIKELEN VOOR BEDDEN EN DERGELIJKE ARTIKELEN; VERLICHTINGSTOESTELLEN, ELDERS GENOEMD NOCH ELDERS ONDER BEGREPEN; LICHTRECLAMES, VERLICHTE AANWIJZINGSBORDEN EN DERGELIJKE ARTIKELEN; GEPREFABRICEERDE BOUWWERKEN

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Vincent,

 

Let op er gaan wel degelijk een berg producten naar China dus de opmerking van Paradocx kun je vergeten. China Shipping is een rederij die kan en gaat je waarschijnlijk niet helpen met al de info die je wil hebben. Daar zul je voor naar een expediteur moeten verwacht ik.

 

De goederen code opgegeven door Margerethe is nog lang niet af. Ze noemt alleen het hoofdstuk dus niet deze code op de papieren vermelden want dan zul je nog wel wat vragen op je af krijgen.

 

Oud eiken meubelen? Dat is ruim. Zijn deze bewerkt in de zin van hebben ze een kleur gekregen of zijn ze naturel? Wanneer deze bewerkt zijn hoeft de container niet gegast te worden.

 

Je gaat de zending toch wel verpakken? Want onverpakt is vragen om schade in welke vorm dan ook.

 

Er zijn legio transportbedrijven en je kunt via google er vele van vinden ook hier op Higherlevel kom je er genoeg tegen.

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

De goederen code opgegeven door Margerethe is nog lang niet af. Ze noemt alleen het hoofdstuk dus niet deze code op de papieren vermelden want dan zul je nog wel wat vragen op je af krijgen.

 

Ik schreef: "De code die je moet gebruiken is 9400000000". Hiermee bedoel ik: de code die je moet gebruiken om de gedetailleerde HScode die op jou van toepassing is te vinden, is 9400000000. Op basis van alleen 'oud eiken meubelen' kan geen gedetailleerde code worden verschaft, alleen het hoofdstuk kan worden gegeven.

 

Bedankt Roy, ik zal iets zorgvuldiger formuleren... :-)

Link naar reactie
  • 0

dank jullie wel voor de reactie, het betreft meubels en woonaccesoires voor en vriedin van mij en haar familieleden. Ik heb een foto bijgevoegd omtrent wat voor soort meubels het betreft. Het is niet voor de verkoop in china.

 

Moet ik dan ook nog een HS-code vermelden en moet de container dan ook nog ontgast worden?

 

Gr,

Vincent

030.thumb.jpg.1b6272d6296343e31ef40c24c3893f67.jpg

Link naar reactie
  • 0
dank jullie wel voor de reactie, het betreft meubels en woonaccesoires voor en vriedin van mij en haar familieleden. Ik heb een foto bijgevoegd omtrent wat voor soort meubels het betreft. Het is niet voor de verkoop in china.

 

Ok, maar dan is het dus ook geen ondernemersvraag over een zakelijk transport , maar een particuliere vraag over vervoer/verhuizing van meubelen naar vrienden in China.

 

Lijkt me zo afdoende behandeld. Dit topic gaat op slot.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    6 leden, 286 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.