• 0

advies omtrent aanbrengen nieuwe potentiële klanten online

Omschrijving van je concept:

Conversiegericht concept voor online verkoop van producten voor de badkamer of voor het inplannen van een afspraak in de showroom van sanitairtotaal.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Een geheel nieuwe website opgezet inclusief nieuwe uitstraling van de showroom en het bedrijfspand.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Extra potentiele klanten trekken die of een afspraak in de showroom inplannen of hun aankoop online doen.

De extra klanten moeten aangebracht worden door bestaande klanten of bestaande potentiële klanten.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Bestaande concept was gericht op alleen de eigen merken en telefonisch contact met potentiële klanten

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Adviezen om toe te passen op onze nieuwe website www.sanitairtotaal.nl

 

 

 

Sanitairtotaal

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 1

Ik vind je product aanbod enorm overweldigend, omdat je alle verschillende afmetingen als aparte producten in je overzicht hebt staan. Ik denk dat het een stuk overzichtelijker zou zijn, als je de optie voor verschillende afmeting op de product detail pagina zet.

 

Verder is er op de homepage erg weinig witruimte, het geheel staat dicht op elkaar waardoor ik eigenlijk snel over het 'zullen we een afspraak maken' vlak kijk.

 

Verder in je Contact pagina niet helemaal goed uitgelijnd, het veroorzaakt op mijn 13 inch scherm een horizontale scrollbalk.

 

Je footer is erg druk en er staat veel overbodige informatie op die je qua SEO tegenwoordige toch niet echt voordelen gaat bieden.

 

Verder een nette shop!

Link naar reactie
  • 0

Eerste indruk homepage: wat een drukke en overvolle pagina... Er is weinig witruimte tussen de verschillende producten en contentblokken waardoor alles even hard om aandacht lijkt te schreeuwen. De door jou gewenste conversie "maak afspraak" sneeuwt hierdoor helemaal onder. Ik keek er althans volledig overheen. Wil je afspraken scoren, dan moet dit onderdeel een betere positionering krijgen en moet deze beter opvallen door afwijkend kleurgebruik.

Ik snap ook niet dat je deze Call to Action niet terug laat komen op de detailpagina's. Je vermeldt nu wel of een product in de showroom aanwezig is, heel goed, maar je nodigt me niet meteen uit om het betreffende product te komen bekijken in je showroom. Ik denk dan aan iets als een blokje met daarin een tekstje "Dit product is aanwezig in onze showroom. Wilt u het bekijken, maak dan nu een afspraak." Button er onder en klaar ben je.

 

De inzet van je ondersteunende afbeeldingen verwart me - altijd verkeerd. Ik kan bijvoorbeeld niet klikken op de slider op de homepage, geen idee waarom niet eigenlijk. Je zult acties toch ook ergens moeten toelichten? Soms kan ik klikken op een afbeelding en soms niet. Probeer voorspelbaar te zijn voor je bezoekers

 

Je zegt 5% korting te geven maar ik zie dat niet direct terug in de prijzen. Pas als ik wil afrekenen zie ik (met enige moeite) dat ik 5% korting krijg. Ik zou die korting duidelijker communiceren. Alles wat mensen verwart, schaadt de verkoop.

Als ik mijn whirlpool eindelijk in mijn winkelmandje heb gepropt (ken net) dan probeer je me te verleiden extra producten aan te schaffen. Ik vind de gekozen vorm niet zo geweldig. Je toont de extra producten in een verticaal overzicht. In het geval van mijn whirlpool moet ik scrollen om alles te kunnen bekijken. Hoeveel mensen nemen deze moeite?

Wat ik persoonlijk een ander minpuntje vind, is dat het onderscheid tussen het hoofdproduct en de bijproducten visueel niet zo heel groot is. Zou je de bijproducten op een lichtgrijze achtergrond plaatsen, dan zou het hoofdproduct al duidelijker de aandacht krijgen.

 

Een laatste opmerking voor nu, kijk eens even goed naar de teksten bij "Daarom shopt u bij SanitairTotaal". Teksten als

- Altijd de beste prijs "Door de scherpste prijs hebben wij hier gekocht."

- Overzichtelijke en onbeperkte keuze"Je weet waar je aan toe bent."

- Snelle levertijd "Ongekend veel op voorraad"

lijken wel bijna uit Google Translate te komen.

 

Succes gewenst,

iOptimize

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen na een eerste blik:

 

- dat er voorwaarden verbonden zijn aan je openingsactie zou ik duidelijker vermelden; plaats minimaal een sterretje achter "gratis" en laat dat dan terugkomen in de regel onderaan (en die mag ook best in een iets groter lettertype)

 

- klemtoon-accenten gaan altijd naar rechts, dus "Voordelig én volledig ..."

 

- op je "nieuws" pagina kan ik je advertentie van mei 2012 bekijken, maar dat is zo'n klein plaatje dat ik de tekst niet kan lezen en ik kan het plaatje ook niet vergroten

 

- je klantreviews roepen bij mij vragen op; want je hebt per 15 mei je nieuwe naam geïntroduceerd, maar die nieuwe naam gebruiken klanten ook al in reviews van vóór die datum ...

 

- je hebt "totaal" in je naam staan en "volledig" in je slogan en je doet een V&B handdoekenset cadeau, dat wekt bij mij de verwachting dat je - in elk geval van dat merk - het volledige gamma aanbiedt, maar daar word ik in teleurgesteld ...

Link naar reactie
  • 0

Heb even de site bekeken en werd er zelf een beetje onrustig van.

 

Je homepage is veel te druk. Je geeft hier te veel informatie. Naast de grote header kunnen we namelijk klantreviews lezen, de merken zien, aanbieding, nieuwsbrief, showroom afspraak etc.

 

Probeer daarnaast je header te verkleinen, bij mij neemt de header nl. bijna het gehele scherm is beslag.

Waarom gebruik je geen sfeerfoto als header? Juist als binnenkomer moet je mensen triggeren en laten zien wat je aanbied!

 

Ga eens testen met je homepage. Haal de klantreviews weg, evenals de merkplaatjes en de showroomafspraak. Als dit laatste punt je doel is maak een aparte landingspagina en promoot deze. Je brengt op de showroom pagina geen sfeer en gevoel. Naast het geschreven stuk tekst zou ik een aantal foto's toevoegen van je showroom.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor uw reactie en opbouwende kritiek.

Wij gaan zeker iets doet met een aantal adviezen. Momenteel verwerk ik ze in een overzicht samen met de andere reacties die ik heb gehad, waardoor ik een helder beeld krijg waar de belangrijkste verbeterpunten liggen.

Enkele aanbevelingen zijn al doorgevoerd.

 

Ik vind je product aanbod enorm overweldigend, omdat je alle verschillende afmetingen als aparte producten in je overzicht hebt staan. Ik denk dat het een stuk overzichtelijker zou zijn, als je de optie voor verschillende afmeting op de product detail pagina zet.

 

Verder is er op de homepage erg weinig witruimte, het geheel staat dicht op elkaar waardoor ik eigenlijk snel over het 'zullen we een afspraak maken' vlak kijk.

 

Verder in je Contact pagina niet helemaal goed uitgelijnd, het veroorzaakt op mijn 13 inch scherm een horizontale scrollbalk.

 

Je footer is erg druk en er staat veel overbodige informatie op die je qua SEO tegenwoordige toch niet echt voordelen gaat bieden.

 

Verder een nette shop!

Sanitairtotaal

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor uw opbouwende kritiek.

De Call to Action gaat hoog op onze to do list komen om dit binnen korte tijd te verbeteren en uw adviezen kunnen we hier zeker bij gebruiken.

 

Met de teksten die bij Daarom shopt u bij sanitairtotaal willen we eigenlijk letterlijke klantenrevieuws weergeven. Omdat na echte inventarisatie van de klantenrevieuws de usp's zijn bepaald. Echter iedere standaard webshop gebruikt de usp's zonder sterk onderscheid hierin te maken. Wellicht dat u een beter idee heeft om de US'P's meer naar voren te laten komen.

Ik ben het ermee eens dat de teksten bij usp's te onnederlands lijken omdat ze ingekort zijn vanwege de ruimte.

 

Ik ben benieuwd naar uw advies.

 

Bedankt!

 

 

Eerste indruk homepage: wat een drukke en overvolle pagina... Er is weinig witruimte tussen de verschillende producten en contentblokken waardoor alles even hard om aandacht lijkt te schreeuwen. De door jou gewenste conversie "maak afspraak" sneeuwt hierdoor helemaal onder. Ik keek er althans volledig overheen. Wil je afspraken scoren, dan moet dit onderdeel een betere positionering krijgen en moet deze beter opvallen door afwijkend kleurgebruik.

Ik snap ook niet dat je deze Call to Action niet terug laat komen op de detailpagina's. Je vermeldt nu wel of een product in de showroom aanwezig is, heel goed, maar je nodigt me niet meteen uit om het betreffende product te komen bekijken in je showroom. Ik denk dan aan iets als een blokje met daarin een tekstje "Dit product is aanwezig in onze showroom. Wilt u het bekijken, maak dan nu een afspraak." Button er onder en klaar ben je.

 

De inzet van je ondersteunende afbeeldingen verwart me - altijd verkeerd. Ik kan bijvoorbeeld niet klikken op de slider op de homepage, geen idee waarom niet eigenlijk. Je zult acties toch ook ergens moeten toelichten? Soms kan ik klikken op een afbeelding en soms niet. Probeer voorspelbaar te zijn voor je bezoekers

 

Je zegt 5% korting te geven maar ik zie dat niet direct terug in de prijzen. Pas als ik wil afrekenen zie ik (met enige moeite) dat ik 5% korting krijg. Ik zou die korting duidelijker communiceren. Alles wat mensen verwart, schaadt de verkoop.

Als ik mijn whirlpool eindelijk in mijn winkelmandje heb gepropt (ken net) dan probeer je me te verleiden extra producten aan te schaffen. Ik vind de gekozen vorm niet zo geweldig. Je toont de extra producten in een verticaal overzicht. In het geval van mijn whirlpool moet ik scrollen om alles te kunnen bekijken. Hoeveel mensen nemen deze moeite?

Wat ik persoonlijk een ander minpuntje vind, is dat het onderscheid tussen het hoofdproduct en de bijproducten visueel niet zo heel groot is. Zou je de bijproducten op een lichtgrijze achtergrond plaatsen, dan zou het hoofdproduct al duidelijker de aandacht krijgen.

 

Een laatste opmerking voor nu, kijk eens even goed naar de teksten bij "Daarom shopt u bij SanitairTotaal". Teksten als

- Altijd de beste prijs "Door de scherpste prijs hebben wij hier gekocht."

- Overzichtelijke en onbeperkte keuze"Je weet waar je aan toe bent."

- Snelle levertijd "Ongekend veel op voorraad"

lijken wel bijna uit Google Translate te komen.

 

Succes gewenst,

iOptimize

Sanitairtotaal

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor uw opbouwende kritiek:

- actievoorwaarden nemen wij bij de volgende acties mee.

- Klemtoonaccent is direct aangepast.

- vergroting van de advertentie wordt geprogrammeerd en is volgende week gereed

- de reviewdatums hebben wij aangepast. Het zijn wel echte reviews van klanten die zelfs getekend hebben voor akkoord plaatsing van de review. Echter vanwege overgang van whirlpool-outlet naar sanitairtotaal zijn wij al iets eerder begonnen met revieuws te verzamelen in onze showroom waarbij de klanten wisten dat wij over gaan naar sanitairtotaal.

Om geen verwarring te scheppen heb ik uw advies ter harte genomen. en de datums naar voren geschoven.

- Het V&B assortiment wordt komende maanden flink aangevuld. Er gaan ongeveer nog 3000 producten bij komen.

Hier wordt momenteel hard aan gewerkt. De verwachting moeten we inderdaad ook nakomen.

 

Bedankt voor uw adviezen. Mocht u meer punten hebben dan verneem ik ze graag.

 

 

 

Een paar opmerkingen na een eerste blik:

 

- dat er voorwaarden verbonden zijn aan je openingsactie zou ik duidelijker vermelden; plaats minimaal een sterretje achter "gratis" en laat dat dan terugkomen in de regel onderaan (en die mag ook best in een iets groter lettertype)

 

- klemtoon-accenten gaan altijd naar rechts, dus "Voordelig én volledig ..."

 

- op je "nieuws" pagina kan ik je advertentie van mei 2012 bekijken, maar dat is zo'n klein plaatje dat ik de tekst niet kan lezen en ik kan het plaatje ook niet vergroten

 

- je klantreviews roepen bij mij vragen op; want je hebt per 15 mei je nieuwe naam geïntroduceerd, maar die nieuwe naam gebruiken klanten ook al in reviews van vóór die datum ...

 

- je hebt "totaal" in je naam staan en "volledig" in je slogan en je doet een V&B handdoekenset cadeau, dat wekt bij mij de verwachting dat je - in elk geval van dat merk - het volledige gamma aanbiedt, maar daar word ik in teleurgesteld ...

Sanitairtotaal

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor uw opbouwende kritiek.

- te drukke homepage ben ik het mee eens.

- de showroompagina gaan we programeertechnisch mee aan de slag zodat we inderdaad meer sfeer en foto's toe kunnen voegen. Hier zitten momenteel nog beperkingen. Dit punt gaan wij volgende week voorbereiden.

- Wel heb ik de vraag of een sfeerbanner belangrijker is dan een actiebanner op onze homepage. Hier zijn de meningen nog wat over verdeeld. Of moer er een combinatie komen?

 

Graag ontvang ik uw verdere zienswijze.

 

 

Heb even de site bekeken en werd er zelf een beetje onrustig van.

 

Je homepage is veel te druk. Je geeft hier te veel informatie. Naast de grote header kunnen we namelijk klantreviews lezen, de merken zien, aanbieding, nieuwsbrief, showroom afspraak etc.

 

Probeer daarnaast je header te verkleinen, bij mij neemt de header nl. bijna het gehele scherm is beslag.

Waarom gebruik je geen sfeerfoto als header? Juist als binnenkomer moet je mensen triggeren en laten zien wat je aanbied!

 

Ga eens testen met je homepage. Haal de klantreviews weg, evenals de merkplaatjes en de showroomafspraak. Als dit laatste punt je doel is maak een aparte landingspagina en promoot deze. Je brengt op de showroom pagina geen sfeer en gevoel. Naast het geschreven stuk tekst zou ik een aantal foto's toevoegen van je showroom.

 

 

Sanitairtotaal

Link naar reactie
  • 0

Wie wil je bereiken met de website.

Is het rechtstreeks voor consumenten of geef je ook een installateur de mogelijkheid tot bestellen.

Het is dan wel gebruikelijk om een marge voor de installateur te handhaven.

 

Laat installateurs zich inschrijven met KvK ed. en laat installateurs vervolgens inloggen.

 

Creer een combinatie van klanten die zelf iets uitzoeken en vervolgens installateurs die de aanschaf doen en de prijs doorberekenen aan de klanten.

 

Of probeer zelf een landelijk netwerk van installateurs samen te stellen en aan te bieden aan klanten.

 

Link naar reactie
  • 0

Bij de klanten reviews heb je een knop 'Lees verder »" wanneer je daar op klikt verschijnt een nieuw scherm met exact dezelfde review als deze op het globaal overzicht. Zonder extra's dus.

 

Wat is het nut daar van?

 

Ook moet je eens wat schiften in die reviews. Iedereen die zevert over je website, moet je gewoon schrappen of aanpassen.

 

Dingen zoals:

 

"“De website is zeer uitgebreid, er is zeer veel keus in de showroom en de zeer professionele, eerlijke info, was voor ons het punt om hier te kopen. Een aanrader!!"

 

""We vonden de website heel overzichtelijk en bindend. Normaal gesproken zijn we binnen enkele minuten uitgekeken, maar op jullie website bleven we maar doorkijken."

 

Commentaar op je website heeft geen toegevoegde waarde voor de andere klanten. Het is alleen plezant voor je ego, maar dat is niet belangrijk op websites.

 

Ook gebruik je te veel reviews en omdat je zoveel keuze hebt, mag je de reviews die op elkaar lijken gaan schrappen.

 

Anonieme reviews mag je ook schrappen, dingen zoals 'Een klant uit Den Haag:"

 

Fam. de Cock, Stekene (BE), dat is te abstract, maak het geloofwaardiger en zet er een foto van mijnheer of mevrouw de Cock bij. Liefst voeg je er nog een e-mailadres ook aan toe. Het schept allemaal vertrouwen, het maakt het controleerbaar.

 

Wel toestemming aan de klant vragen of je dit mag doen. Zeer weinig weigeren dit. De meeste mensen vinden het wel cool als hun kop en e-mailadres op een site verschijnt. Sterker zelfs, ze mailen dat rond naar hun vrienden. hint hint

 

Controleren bezoekers die klanten dan? Ja, maar héél weinig. Het is voldoende voor de meeste mensen dat ze het KUNNEN controleren.

 

Ah en nog iets: Stop met nieuws te verkopen. Je bent geen krant, focus je op het verkopen van je wares.

 

En ja er kunnen nog dingen beter.

 

Succes!

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.