• 0

Nieuwe webshop in ijsblokjesvormen!

Omschrijving van je concept:

Na jaren webshops voor klanten te hebben ontwikkeld, was het tijd voor een eigen webshop. Een webshop die laat zien aan (nieuwe) klanten hoe je een vriendelijke en duidelijke webshop opzet. Een behoorlijke ambitie dus. Het is een webshop in ijsblokjesvormen. De webshop zelf hoeft niet winstgevend te zijn, daar gaat het niet om. Het moet een mooie voorbeeldshop zijn, waarbij ik klanten via vouchers enthousiast wil maken om de webshop goed te bekijken en na te denken wat dit voor hen kan betekenen.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb de gehele webshop gerealiseerd. De beheerfuncties heb ik geïntegreerd in een door mijzelf ontwikkeld CMS, genaamd FRITZ. Deze is volledig in Adobe ColdFusion ontwikkeld. De voorraad is inmiddels aangeschaft, grotendeels via Fred & Friends. Het contract met payment provider Sisow is afgesloten. Eigenlijk is alles klaar om te starten, maar ik ben nu op zoek naar feedback.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil mijn huidige en nieuwe klanten laten zien wat Morloff voor hen kan betekenen op het gebied van e-commerce. Mijns inziens kan dit het beste door het gewoon te laten zien via een voorbeeldwinkel.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

In principe is ijsmonster niet anders dan andere concepten. Wel ben ik bij het opzetten van de webshop en vooral de achterliggende software uitgegaan van een aantal uitgangspunten. Ik wil mijn webshop software vriendelijk en toegankelijk houden. Doordat ik jarenlang webshop software heb mogen inzetten voor klanten, heb ik een duidelijke visie wat een webshop wel en niet zou moeten ondersteunen. Dat heb ik kunnen verwerken in mijn software.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

De webshop staat nu in test. Ik hoop van harte dat jullie de webshop willen bekijken en jullie mening daarover willen geven. Zodat ik de website vervolgens op basis van jullie aanwijzingen mooier, beter, toegankelijker en vriendelijker kan maken. Ik hoor het graag, en waardeer het zeer!

 

www.ijsmonster.nl

 

 

www.morloff.nl innovatie in webtoepassingen | www.ictintermediairs.nl overzicht van nederlandse ICT intermediairs | www.ijsmonster.nl webshop voor de leukste ijsblokjes | www.marcelvanlangen.com kleurrijke schilderijen | www.ikbeneenipad.nl reviews van iPad apps

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
De webshop zelf hoeft niet winstgevend te zijn, daar gaat het niet om. Het moet een mooie voorbeeldshop zijn, waarbij ik klanten via vouchers enthousiast wil maken om de webshop goed te bekijken en na te denken wat dit voor hen kan betekenen.

 

Ik vind je product erg leuk, ook voor chocola trouwens, maar snap je keuze niet helemaal. Het is een heel vlak assortiment dus dingen als goede / slimme navigatie, opties, maten, product configuratie wizards, cross selling door gerelateerde producten, etc kun je allemaal niet laten zien. En dat zijn nou juist dé dingen die maatwerk interessant maken.

 

Ik zou voor iets uitgebreiders gaan. Als je goed contact hebt met een bestaande webshop eigenaar biedt hem aan zijn shop tot in de puntjes uit te werken voor een zacht prijsje in ruil voor feedback, mogen spelen met de site, enquetes etc. Ik heb zelf een aantal jaar geleden een complete webshop met backend geschreven (deze) voor een vriend en heb heel wat praktische kennis opgedaan.

 

Wil je persé zelf een shop draaien kijk dan eens naar dropshippers. Die hebben wellicht niet zo'n specifiek, hip en leuk assortiment maar wel een assortiment dat de breedte of diepte in gaat en je dus ècht kunt laten zien wat je kunt. En je hebt zelf weinig tot geen werk of kosten aan voorraad en verzenden.

 

ps. je site is inderdaad snel. De mijne ook; gemiddelde laadtijd volgens Google 0.7 seconden. Snelheid is ook goed voor de conversie. Maar het effect van aanpassingen als de kleur of plaatsing van, bijvoorbeeld, een knop kan vele malen groter zijn. Met een bestaande shop met meer / veel bezoekers waar je iets mag spelen geeft je dat soort informatie.

 

pps. goed grafisch ontwerp is ook erg goed voor de conversie. Heb ik geen kaas van gegeten zoals diegene hebben gezien die het linkje aanklikte :D

Link naar reactie
  • 1

Ondersteunt het systeem beheer van meerdere webshops in één administratie? Ondersteunt het systeem meerdere talen inclusief zoekmachineoptimalisatie? En varianten of toeslagen voor producten?

 

Tja, je kunt ook gewoon vragen of het Magento is ;)

 

Voor potentiele klanten zal de waarde voor een groot deel in het back end zitten denk ik. Gemakkelijk beheren van producten en afhandelen van orders is vaak veel belangrijker dan de mogelijkheid een winkel onder 17 domeinnamen in 13 talen aan te kunnen bieden vanuit 1 beheeromgeving.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk ook dat we een verschillend idee hebben. Ik wilde juist een heel cleane voorkant met een aantrekkelijk product. Een beetje zoals je je huis wilt verkopen en dan je huis zo leeg mogelijk maakt. Zodat de potentiële koper kan zien wat er met zijn fantasie allemaal nog mogelijk is. Misschien ben ik daarin te ver gegaan, dat zou kunnen. Maar daar zit wel een gedachte achter.

 

En inderdaad: in de praktijk kan er veel meer dan op IJsmonster.nl wordt getoond. De backend laat nu al veel meer mogelijkheden zien. Juist daar heb ik in de afgelopen tijd veel aandacht aan besteed: vriendelijke schermen, kunnen wijzigen van orders, eenvoudig inzicht in statussen, facturen vanuit het systeem kunnen verzenden, zelf factuursjablonen aanmaken, vouchers maken (ook in batch), mooie rapporten, inzicht in de afhaakmomenten, automatisch tracken, uitgebreid relatiebeheer etc. Eigenlijk dus zoals Benm ook al aangeeft.

 

En als een klant dan toch het systeem bijvoorbeeld in 3 valuta wil of met gepersonaliseerde producten of met integratie met andere systemen of in 13 talen, dan is dat ook geen probleem. Ik ben niet voor niets een maatwerk jongen pur sang! ;) Alleen ben ik daar nog niet mee aan het showen (althans niet op IJsmonster.nl).

www.morloff.nl innovatie in webtoepassingen | www.ictintermediairs.nl overzicht van nederlandse ICT intermediairs | www.ijsmonster.nl webshop voor de leukste ijsblokjes | www.marcelvanlangen.com kleurrijke schilderijen | www.ikbeneenipad.nl reviews van iPad apps

Link naar reactie
  • 0

En Willem: ook nog bedankt voor je tips. Ik denk zeker dat dropshipping in de toekomst voor mij interessant zal zijn. In een lang verleden heb ik samen met een paar andere mensen een goed lopende online shop in LEGO producten gehad. Hartstikke leuk, maar wat een werk is het beheren van een goede voorraad, verzending en verwerking. Toen wel heel veel ervaring opgedaan met alle praktische aspecten van een webshop. Een onvergetelijke les die ik alle webshop bouwers graag zou willen adviseren!

 

Maar ik verwacht van IJsmonster.nl eerlijk gezegd niet dat ik tientallen orders per dag hoef te gaan verwerken, dus is het te overzien! Wel is het zo dat ik nu inderdaad voor een aardig bedrag aan voorraad heb staan, nodig om wel snel te kunnen leveren.

 

Leuk trouwens dat jij zelf ook actief bent in het ontwikkelen van webshop software. Doe je daar nog iets mee?

www.morloff.nl innovatie in webtoepassingen | www.ictintermediairs.nl overzicht van nederlandse ICT intermediairs | www.ijsmonster.nl webshop voor de leukste ijsblokjes | www.marcelvanlangen.com kleurrijke schilderijen | www.ikbeneenipad.nl reviews van iPad apps

Link naar reactie
  • 0

Hai Happy Feet,

 

Ik zal er vanavond een paar maken en deze bijvoegen! Gewoon nieuwsgierigheid of een andere reden?

 

Ik zag overigens net dat er wel in mijn fotoboek 1 screenshot van het onderliggende CMS FRITZ te vinden is. Maar nog niet van de webshop, dus die zal ik nog toevoegen.

www.morloff.nl innovatie in webtoepassingen | www.ictintermediairs.nl overzicht van nederlandse ICT intermediairs | www.ijsmonster.nl webshop voor de leukste ijsblokjes | www.marcelvanlangen.com kleurrijke schilderijen | www.ikbeneenipad.nl reviews van iPad apps

Link naar reactie
  • 0

Is dit nu een demo webshop zonder admin login of een voorbeeld van een eigen productieomgeving waarvan je bijvoorbeeld met video meer kunt laten zien?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik heb in het verleden een eigen CMS ontwikkeld, genaamd FRITZ. Daar draaien aardig wat klanten op met hun websites. Al die klanten maken gebruik van hetzelfde CMS, maar via parameters en instellingen krijgt iedere klant min of meer zijn eigen look, feel en functionaliteit.

 

Als onderdeel daarvan heb ik nu HEIDI ontwikkeld. HEIDI is de e-commerce oplossing en draait eigenlijk als een module (eigenlijk 2) binnen FRITZ. In het verleden heb ik op soortgelijke wijze ook al eens een planningtool mogen maken. Die heet overigens FRANZ! HEIDI / FRITZ is dus de backend waar IJsmonster.nl ook op draait.

 

IJsmonster.nl is een voorbeeldshop. Het is een echte webshop die door onszelf wordt gerund. Klanten hebben dus niet de mogelijkheid om in de backend van IJsmonster.nl rond te wandelen. Maar ik ga natuurlijk wel (potentiele) klanten de achterkant laten zien en samen met hem door het systeem lopen om te laten zien wat mogelijk is. Het is geen standaardproduct wat ik ga verkopen aan een onbekende via internet, dus zo'n login of video's zullen ook niet nodig zijn. Het zal altijd op basis van persoonlijk contact zijn.

 

Een wat lang antwoord, maar ik dacht het even toe te lichten.

www.morloff.nl innovatie in webtoepassingen | www.ictintermediairs.nl overzicht van nederlandse ICT intermediairs | www.ijsmonster.nl webshop voor de leukste ijsblokjes | www.marcelvanlangen.com kleurrijke schilderijen | www.ikbeneenipad.nl reviews van iPad apps

Link naar reactie
  • 0

Duidelijk! Waarin zit de toegevoegde waarde voor webshophouders op het gebied van procesoptimalisatie en rapportage? Integratie van de drie? En kwa functionaltiteit?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

saai voor de layout is niet helemaal het juiste woord.

De shop is eenvoudig maar netjes maar zou misschien nog ietsmeer kleur kunnen gebruiken.

 

Custom software kan een heel goede keus zijn.

Ik heb voorheen met tal van software gewerkt, van oscommerce naar x-cart naar magento maar gebruik nu een pakket dat door partners geheel ontwikkeld is (wordt ook wel aan andere verhuurt) .

 

Voordeel hiervan is inderdaad de mogelijkheden tot exact aanpassen naar je wensen en makkelijk uit te breiden zonder restricties.

Programmeur kent de software van begin tot eind en dat heeft toch ook zo zijn voordelen.

Link naar reactie
  • 0

Dropshippen van die ijsblok dingen lijkt mij niet echt big business..

 

Hoe wil je een product van 6-7 euro p.stuk aantrekkelijk maken voor dropshipping?

 

Geen idee of dat rendabel is. Ik noemde dropshippen om met een groter assortiment (iets anders dus dan siliconenvormen) een uitgebreidere shop op te zetten.

 

Leuk trouwens dat jij zelf ook actief bent in het ontwikkelen van webshop software. Doe je daar nog iets mee?

 

Niet echt. Had ook niet de ambitie om een vervanger te schrijven van de bestaande e-commerce pakketten. Was net begonnen met PHP en dit was een mooi project om dat goed te leren.

Link naar reactie
  • 0

Daniel, helemaal mee eens. Maar ik wilde inderdaad vermijden dat het een discussie zou worden tussen voor- en tegenstanders van maatwerk software en standaard software. Maar ik schaar mij ook duidelijk in het kamp van de maatwerkers, dat moge duidelijk zijn!

 

Highio, jij kan moeilijke vragen stellen ;)

Laat ik voorop stellen dat ik nu bezig ben om versie 1 gereed te maken. Er moet kortom nog veel werk gebeuren. Tegelijkertijd heb ik dermate veel e-commerce trajecten in het verleden gedaan om goed te weten waar de primaire behoeften van online shophouders liggen. Gemak en eenvoud, het kunnen aanpassen van de juiste velden, goed inzicht via duidelijke rapporten, inzicht in waar bestellers afhaken, al dat soort zaken zijn er verwerkt. Deze optimaliseren het proces natuurlijk. Integratie met andere systemen (bestel-, voorraad-, relatiesystemen etc.) staat ook hoog op de agenda, maar wil ik gaan oppakken op basis van concrete projecten.

 

Maar ik zal in de screenshots het een en ander laten zien. Overigens schrijf ik mijn ervaringen en motivatie ook op in een artikelreeksje op www.morloff.nl. Daarin kun je waarschijnlijk ook al een en ander halen. De artikelreeks heet De Geboorte van het IJsmonster. Misschien leuk om eens door te lezen, je ziet het direct op de homepage staan. Ik was net begonnen aan een opsomming van de mogelijkheden, in het volgende deel wilde ik daarmee verdergaan. Benieuwd wat je daarvan vindt!

 

 

www.morloff.nl innovatie in webtoepassingen | www.ictintermediairs.nl overzicht van nederlandse ICT intermediairs | www.ijsmonster.nl webshop voor de leukste ijsblokjes | www.marcelvanlangen.com kleurrijke schilderijen | www.ikbeneenipad.nl reviews van iPad apps

Link naar reactie
  • 0

Hai allen,

 

Iets later dan gepland de screenshots. Zie de volgende URL voor een aantal screenshots met korte toelichting.

 

http://www.morloff.nl/fritz-en-heidi-screenshots.cfm

www.morloff.nl innovatie in webtoepassingen | www.ictintermediairs.nl overzicht van nederlandse ICT intermediairs | www.ijsmonster.nl webshop voor de leukste ijsblokjes | www.marcelvanlangen.com kleurrijke schilderijen | www.ikbeneenipad.nl reviews van iPad apps

Link naar reactie
  • 0

Hai allen,

 

Iets later dan gepland de screenshots. Zie de volgende URL voor een aantal screenshots met korte toelichting.

 

http://www.morloff.nl/fritz-en-heidi-screenshots.cfm

 

Ziet er goed uit!

 

mocht je ooit een testcase willen doen hoor ik het wel ;) edit: zie dat je hem al met meerdere sites hebt draaien:)

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Hai Happy Feet,

 

Dank voor het compliment. Ik weet niet precies wat je bedoelt met een testcase, maar ik ben op dit moment op zoek naar ondernemers die met een goede case een nieuwe webshop willen starten. Waarbij de ondernemer op goedkope manier geholpen wordt aan een nieuwe webshop en Morloff haar product verder kan ontwikkelen en een mooi portfolio kan opbouwen. Als je daar ideeën over hebt, dan hoor ik het erg graag! Ik was zelfs al van plan om met ditzelfde verzoek een nieuw topic te beginnen!

 

 

www.morloff.nl innovatie in webtoepassingen | www.ictintermediairs.nl overzicht van nederlandse ICT intermediairs | www.ijsmonster.nl webshop voor de leukste ijsblokjes | www.marcelvanlangen.com kleurrijke schilderijen | www.ikbeneenipad.nl reviews van iPad apps

Link naar reactie
  • 0

Leuk concept, maar lees je echt even in over SEO. Echt heel veel standaard dingen die je zo kan aanpassen en waar je echt direct winst op kan maken. Verder ziet je site er netjes en overzichtelijk uit, zoals het hoort.

Link naar reactie
  • 0

Hai BVD, inderdaad nog heel veel te doen. Zeker SEO biedt nog veel ruimte voor verbetering. Maar ook al heel veel gedaan! We werken er iedere dag weer een beetje verder aan, mede met dank aan de vele handige en kritische tips uit dit forum.

www.morloff.nl innovatie in webtoepassingen | www.ictintermediairs.nl overzicht van nederlandse ICT intermediairs | www.ijsmonster.nl webshop voor de leukste ijsblokjes | www.marcelvanlangen.com kleurrijke schilderijen | www.ikbeneenipad.nl reviews van iPad apps

Link naar reactie
  • 0

Wat ik standaard doe is even proberen hoe een bestelling gaat in de praktijk. Ik zie dan dat ik 1 product in de winkelwagen heb voor €8,95. En als ik dan op afrekenen druk..... Niets.

 

Dan klik ik op winkelwagen en zie dat ik er geschatte verzendkosten bijkomen van (ongeveer??) 5 Euro en dat ik (precies) 2,23 Euro BTW moet betalen. Vervolgens kan ik een voucher code invullen. Maar die heb ik niet. De mogelijkheid remt volgens mij de conversie.

 

En dan nog even een oftopic opmerking over je handtekening. Die is opdringerig groot. Er is ooit een topic over geweest en toen was de conclusie dat 3 regels netjes was.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Hans,

 

Dank je wel voor je reactie. Ik heb mijn footer meteen aangepast. Wil niemand voor het hoofd stoten. Ik weet niet zeker of hij goed is, dat zie ik na het plaatsen wel even! Anders pas ik hem nog even aan.

 

Fijn dat je probeert een testbestelling te doen. Dank voor het testresultaat, ik zie inderdaad dat de knop niet werkt. Ik ga het vandaag aanpassen. Zoals aangegeven zit deze webshop nog in de testfase, je melding is dus meer dan welkom.

 

De verzendkosten zijn uiteindelijk afhankelijk van het opgegeven land van het verzendadres. Vandaar dat je in de winkelwagen nog een geschat bedrag krijgt. Maar eigenlijk kan ik dat geschatte wel weghalen, want ik verzend alleen naar Nederland en Belgie, en in beide gevallen houd ik 5 Euro aan. Ga ik dus ook aanpassen.

 

Ik begrijp je opmerking over de BTW en de voucher alleen niet helemaal. De genoemde BTW is het bedrag aan BTW van het totaalbedrag. Voor bijvoorbeeld bedrijven die BTW moeten afdragen is dat goed om te weten. Of bedoel je dat ik dat beter niet bij de winkelwagen kan vermelden? De optie van de vouchercode is er natuurlijk alleen voor die mensen die ook daadwerkelijk een voucher code hebben. Vond je dat verwarrend?

 

Dank voor je reactie en de nuttige aanvulling.

www.morloff.nl innovatie in webtoepassingen | www.ictintermediairs.nl overzicht van nederlandse ICT intermediairs | www.ijsmonster.nl webshop voor de leukste ijsblokjes | www.marcelvanlangen.com kleurrijke schilderijen | www.ikbeneenipad.nl reviews van iPad apps

Link naar reactie
  • 1

He, en nu is mijn handtekening, maar 2 regels hoog! ;)

www.morloff.nl innovatie in webtoepassingen | www.ictintermediairs.nl overzicht van nederlandse ICT intermediairs | www.ijsmonster.nl webshop voor de leukste ijsblokjes | www.marcelvanlangen.com kleurrijke schilderijen | www.ikbeneenipad.nl reviews van iPad apps

Link naar reactie
  • 0

Als de webshop alleen op consumenten is gericht dan is BTW aangeven in het bestelproces m.i. overbodig. Op de factuur (als je die meestuurt) zou ik het wel standaard doen zodat ook de bestellende ondernemer die ook met de zakelijke pas betaald (analoog aan benzine tanken) toch de BTW kan aftrekken. Hoewel dat strikt genomen niet mag. Zelf stuur ik alleen een factuur op verzoek aan consumenten.

 

Als ik ergens een voucher code kan invullen heb ik persoonlijk het gevoel dat er blijkbaar een actie is die ik heb gemist en dat anderen dus goedkoper uit zijn. Ik zet dus de voucher code alleen aan als ik een actie heb en hou die dan zo kort mogelijk.

 

Link naar reactie
  • 0

Hai Hans,

 

Er wordt inderdaad een factuur meegezonden met de bestelling. Daarop staat inderdaad de BTW vermeld. Ik zal het uit het bestelproces halen, want de shop is inderdaad vooral gericht op consumenten. Dank je wel voor de reactie. Probleem met de vouchercode is dat dat bij IJsmonster.nl een continue optie is. Zo geef ik al mijn zakelijke klanten een vouchercode, en wil ik ook regelmatig vouchercodes uitdelen als dat zo uitkomt (bij grotere bestellingen, aan relaties, bij problemen bij bestellingen etc.). Er zullen dus bijna altijd wel vouchers actief zijn. Het wordt dan wel erg lastig om dit aan en uit te zetten, vooral ook omdat je niet weet wanneer mensen de voucher gaan gebruiken.

 

Marcel

www.morloff.nl innovatie in webtoepassingen | www.ictintermediairs.nl overzicht van nederlandse ICT intermediairs | www.ijsmonster.nl webshop voor de leukste ijsblokjes | www.marcelvanlangen.com kleurrijke schilderijen | www.ikbeneenipad.nl reviews van iPad apps

Link naar reactie
  • 0

Hai Hans,

 

Ik heb de aanpassingen doorgevoerd. Nu verschijnt de knop afrekenen alleen als je minimaal 1 product hebt geselecteerd. De BTW wordt niet langer vermeld. Ook staan niet langer de geschatte verzendkosten vermeld. Bedankt!

 

Marcel

www.morloff.nl innovatie in webtoepassingen | www.ictintermediairs.nl overzicht van nederlandse ICT intermediairs | www.ijsmonster.nl webshop voor de leukste ijsblokjes | www.marcelvanlangen.com kleurrijke schilderijen | www.ikbeneenipad.nl reviews van iPad apps

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 52 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.