• 0

Wat vinden jullie van deze basketbalwinkel?

Omschrijving van je concept:

Sinds 2009 ben ik begonnen met een internet webshop in basketballkleding. Nu 3 jaar later is het bedrijf sterk gegroeid en is het een echte onderneming geworden en niet meer enkel een hobby winkel. Vorig jaar heb ik dit ook benadrukt door de gehele site een professionelere uitstraling te geven.

 

Met betrekking tot (vooral) conversie verhoging ben ik op zoek naar verbeteringen op mijn website om hem nog klantvriendelijker en duidelijker te maken. Graag zou ik hier van jullie feedback en tips over willen in het specifiek. Natuurlijk zijn andere tips ook meer dan welkom.

 

De website is the vinden op: http://www.basketballwear.nl/

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Het concept van Basketballwear ligt op het feit dat ik persoonlijk tussen mijn klanten wil staan en ze van duidelijk advies, tips en een mening wil voorzien in hun aankoop proces. Om dit te realiseren ben ik persoonlijk ook op alle grote basketball evenementen in Nederland om een praatje te maken en eventueel het te hebben over producten en de basketbal wereld.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil een betere site maken zodat klanten nog makkelijker hun weg kunnen vinden binnen de webstie. De site moet vertrouwen, professionaliteit en het gevoel van basketbal uitstralen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Wij zetten onszelf anders in de markt (zie concept omschrijving)

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Alle feedback is welkom, Bij voorbaat dank!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zoals de oplettende Higherlevelaar weet is dit niet mijn eerste topic met daarin deze vraag. De rede van het nogmaals aanmaken van dit topic is voornamelijk omdat ik (doordat het mijn eigen creatie is en je dingen naar je eigen gevoel doet) met een andere blik kijk naar de site. In het verleden is de hulp door jullie zeer behulpzaam en bruikbaar geweest dus daarom vraag ik heel graag nog een keer om jullie creatieve, kritische en ongezouten mening over mijn site.

 

Een aantal dingen staan al (nog steeds) op de planning maar ook hierover mogen natuurlijk opmerkingen of suggesties gedaan worden:

 

* De algemene voorwaarden gaan helemaal nagekeken worden (hiervoor heb ik vorige keer al een hele mooie lijst met feedback gehad)

* Het design gaat wederom onder handen genomen worden! (ben benieuwd welke kleurstelling jullie aanraden om conversie te stimuleren?)

* Productfoto's zullen opnieuw genomen worden. (Nog op zoek naar een goede/goedkope amateur fotograaf)

* FAQ en teksten gaat zeker naar gekeken worden (suggesties altijd welkom.

 

Ik wil in ieder geval iedereen die de moeite doet naar mijn website te kijken en daarbij te helpen heel hartelijk bedanken.

Link naar reactie
  • 0

 

* Het design gaat wederom onder handen genomen worden! (ben benieuwd welke kleurstelling jullie aanraden om conversie te stimuleren?)

* Productfoto's zullen opnieuw genomen worden. (Nog op zoek naar een goede/goedkope amateur fotograaf)

* FAQ en teksten gaat zeker naar gekeken worden (suggesties altijd welkom.

 

 

Oftewel, je gehele website wordt nog onder handen genomen. ::)

 

Het is niet aan mij, maar denk je niet dat het effectiever is om kritiek te vragen nadat je website af is? Je hebt in je vorige topic(s) ook al heel veel suggesties gehad om je design en content aan te pakken. Ik vind het erg moeilijk om hier over heen te kijken, en dan kritiek te geven.

Link naar reactie
  • 0

mijn eerste indruk:

 

het is niet mijn soort layout maar ziet er evengoed niet heel erg slecht uit. mogelijk dat doelgroep dit juist wel weer mooi vind.

 

menu vind ik persoonlijk lelijk met die 2 kleuren balkjes, komt nogal gedateerd over.

Header is van goede formaat maar rode en blauwe tekst is nogal slecht leesbaar.

 

product pagina oogt nogal druk en mijn ogen worden in eerste instantie steeds naar de zijbalken getrokken in plaats van naar de product info waarover het daar moet gaan.

 

verder niet veel op of aanmerkingen

Link naar reactie
  • 1

Het is niet aan mij, maar denk je niet dat het effectiever is om kritiek te vragen nadat je website af is?

Dat gevoel heb ik eerlijk gezegd ook. Als je tot nu toe al geen tijd hebt gehad om een aantal opmerkingen van oktober vorig jaar te verwerken, waarom dan nog meer input gevraagd?

 

 

Nu 3 jaar later is het bedrijf sterk gegroeid en is het een echte onderneming geworden en niet meer enkel een hobby winkel.

 

De site moet vertrouwen, professionaliteit en het gevoel van basketbal uitstralen.

 

Een aantal dingen staan al (nog steeds) op de planning ...

 

Nog op zoek naar een goede/goedkope amateur fotograaf

Dat voelt voor mij allemaal wat tegenstrijdig ...

Link naar reactie
  • 0

Waarschijnlijk even een nieuwe topic aangemaakt om je ranking te verhogen? ;)

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=55;action=display;threadid=38927

 

Dacht al dat ik een déjà vu had. ;D

© 1987 - 2012 Internet Explorer is geen browser het is alleen om Firefox of Google Chrome te downloaden. - WebBuro NiXiO Development met style en van kwaliteit - We listen the best music for free on Whoomy.com

Link naar reactie
  • 0

Is zowat een exacte kopie... als je eerst eens klikt en leest voor je op die reageerknop drukt. ;D

 

Woow wakker worden denniz. ;D de post eronder had ik inderdaad niet gelezen. :P

 

Even een inhoudelijk reactie dan: Als kleuren raad ik aan wit, zwart, (basketbal)oranje en een blauw toon erbij.

© 1987 - 2012 Internet Explorer is geen browser het is alleen om Firefox of Google Chrome te downloaden. - WebBuro NiXiO Development met style en van kwaliteit - We listen the best music for free on Whoomy.com

Link naar reactie
  • 0

 

* Het design gaat wederom onder handen genomen worden! (ben benieuwd welke kleurstelling jullie aanraden om conversie te stimuleren?)

* Productfoto's zullen opnieuw genomen worden. (Nog op zoek naar een goede/goedkope amateur fotograaf)

* FAQ en teksten gaat zeker naar gekeken worden (suggesties altijd welkom.

 

 

Oftewel, je gehele website wordt nog onder handen genomen. ::)

 

Het is niet aan mij, maar denk je niet dat het effectiever is om kritiek te vragen nadat je website af is? Je hebt in je vorige topic(s) ook al heel veel suggesties gehad om je design en content aan te pakken. Ik vind het erg moeilijk om hier over heen te kijken, en dan kritiek te geven.

 

Hoi Sabra,

 

De website is naar aanleiding van vorige tips volledig onder handen genomen. Een aantal zaken in het design, de foto's en de teksten moet nog naar gekeken worden maar de site is op dit moment zoals ik hem wil hebben. Ik ben dus benieuwd naar jullie meningen zodat ik dit mee kan nemen in de volgende ronde van verbeteringen.

 

mijn eerste indruk:

 

het is niet mijn soort layout maar ziet er evengoed niet heel erg slecht uit. mogelijk dat doelgroep dit juist wel weer mooi vind.

 

menu vind ik persoonlijk lelijk met die 2 kleuren balkjes, komt nogal gedateerd over.

Header is van goede formaat maar rode en blauwe tekst is nogal slecht leesbaar.

 

product pagina oogt nogal druk en mijn ogen worden in eerste instantie steeds naar de zijbalken getrokken in plaats van naar de product info waarover het daar moet gaan.

 

verder niet veel op of aanmerkingen

 

Zie hier een aantal punten die ik goed mee kan nemen, bedankt!

 

Dat gevoel heb ik eerlijk gezegd ook. Als je tot nu toe al geen tijd hebt gehad om een aantal opmerkingen van oktober vorig jaar te verwerken, waarom dan nog meer input gevraagd?

 

John, heel veel dingen zijn weldegelijk opgelost! Ik denk dat ongeveer 80% van alle suggesties meegenomen en verholpen is inmiddels. Grootste prioriteit zijn de algemene voorwaarden waarvoor ik jouw lijst wil gebruiken maar ik wil dit door een professioneel iemand laten herschrijven, helaas kost dit nu eenmaal wat geld waardoor het ietwat op de lange baan is geschoven.

 

...en bezoek daarom eens een bijeenkomst, zoals: Higherlevel: The Next Event. 1 sept. 2012 of Volgende stap zetten met je webshop ? Meeting webshops

 

Weekendgroet,

 

Highio

 

Thanks voor de tip! Goede aanrader.

 

Waarschijnlijk even een nieuwe topic aangemaakt om je ranking te verhogen?

 

Beetje onzinnig maarja! Hiervoor is het topic dus NIET.

 

Is zowat een exacte kopie... als je eerst eens klikt en leest voor je op die reageerknop drukt.

 

Woow wakker worden denniz. de post eronder had ik inderdaad niet gelezen.

 

Even een inhoudelijk reactie dan: Als kleuren raad ik aan wit, zwart, (basketbal)oranje en een blauw toon erbij.

 

Hier heb ik dan weer meer aan! Bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Waarom blijf je gebruik maken van SEOSHOP software? Ik denk dat je daar zo beperkt blijft met grote aanpassingen.

 

Danny

 

Hoi Danny, Ik heb het op een gegeven moment nagevraagt bij een webshopbouwer en die gaf mij de raad om nog een tijdje bij SEOShop te blijven aangezien het SEO gedeelte momenteel redelijk tot goed in elkaar zit. Hij gaf aan dat het naast de investering die je maakt voor het opzetten van een nieuwe shop het maar de vraag was of je er zo goed uitkomt in de zoekmachines.

Link naar reactie
  • 0

Waar baseer je dat op? Je staat bovenaan op de term 'basketbal wear' maar daar wordt amper op gezocht. Hoe zit het met andere zoektermen zoals 'basketbal kleding' of basketbal schoenen' waarvan het zoekvolume al hoger is?

 

De vraag is of je nog langer wil blijven optimaliseren binnen een systeem wat je beperkt in de ontwikkeling van je shop of nu de overstap maken nu je in de zoekmachines nog geen sterke positie hebt.

 

Link naar reactie
  • 0

Waar baseer je dat op? Je staat bovenaan op de term 'basketbal wear' maar daar wordt amper op gezocht. Hoe zit het met andere zoektermen zoals 'basketbal kleding' of basketbal schoenen' waarvan het zoekvolume al hoger is?

 

De vraag is of je nog langer wil blijven optimaliseren binnen een systeem wat je beperkt in de ontwikkeling van je shop of nu de overstap maken nu je in de zoekmachines nog geen sterke positie hebt.

 

 

Nee eens.

 

Noem eens 5 zoekwoorden of combinaties waar je klanten op zoeken. Zal ik een positieanalyse uitdraaien voor je.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Je webshop is goed genoeg om te verkopen. Natuurlijk zijn er verbeteringen denkbaar.

 

Mijn oog viel bijvoorbeeld meteen op dat balkje rechts met Bel ons / contact / KvK aangesloten. Vreemd genoeg niet als tekst opgenomen, maar als een ietwat wazig aandoend plaatje. Nadeel: niet te indexeren door zoekmachine en het ziet er minder mooi uit. Bovendien heeft het balkje als titel Basketball wear wat niet echt verhelderend is.

 

Kies ik voor bijvoorbeeld de Miami heat Snapback, dan krijg ik een dropdown menuutje, waarin ik alleen kan kiezen uit een bedrag van 22,50 Euro. Waarom moet ik kiezen voor een bedrag? Een kleur of een maat snap ik, maar een bedrag? En als er maar een keus is, waarom moet ik dan uberhaupt kiezen?

 

Productpagina is erg druk. Vind het sowieso jammer dat het allemaal nogal gepropt is. Brede balken links en rechts en dan daartussen net te weinig ruimte voor de inhoud zelf.

 

Heel veel balkjes overal met informatie. Ik kan het als consument maar moeilijk overzien. RSS feeds, betaalmethoden, reviews, sitemap, klantenservice, basketballwear, mijn account. Dat staat allemaal in de rechterbalk. En dan heb je links en in het midden ook nog balkjes staan.

 

Persoonlijk: ik vind de bovenbalk niet mooi. Links zo'n gestyleerd poppetje en dan helemaal rechts een basketbalnet. Die twee horen visueel gezien niet bij elkaar. Een wat fraaier logo zou ook niet misstaan.

 

Ik vind het woord Tijdelijke Aanbiedingen gek. Het is een aanbieding of niet. Wat tijdelijk is, wordt ook nergens uitgelegd.

 

De sitemap, klantenservice etc. hebben een heel ander uiterlijk dan andere pagina's. Waarom niet wat uniformer maken.

 

Maar zoals ik al zei, er zijn natuurlijk punten voor verbetering. Maar eigenlijk zou je volgens mij veel beter kunnen gaan werken aan verbetering van de vindbaarheid en bekendheid (en hopelijk daarmee betrouwbaarheid) van je webshop. Want in de basis is hij 'goed genoeg' om te verkopen. En al die energie en geld die je steekt in verbeteren had je ook kunnen steken in extra verkopen!

 

Hoe dan ook: succes, ik hoop dat je wat hebt aan mijn opmerkingen.

www.morloff.nl innovatie in webtoepassingen | www.ictintermediairs.nl overzicht van nederlandse ICT intermediairs | www.ijsmonster.nl webshop voor de leukste ijsblokjes | www.marcelvanlangen.com kleurrijke schilderijen | www.ikbeneenipad.nl reviews van iPad apps

Link naar reactie
  • 0

Grootste prioriteit zijn de algemene voorwaarden waarvoor ik jouw lijst wil gebruiken maar ik wil dit door een professioneel iemand laten herschrijven, helaas kost dit nu eenmaal wat geld waardoor het ietwat op de lange baan is geschoven.

Het merendeel van de problemen in je algemene voorwaarden is eenvoudig op te lossen aan de hand van de gegeven tips en door even rond te kijken bij een aantal van je collega-webshopeigenaren. Professioneel laten herschrijven kan dan wanneer de financiële middelen er zijn.

Link naar reactie
  • 0

Waarom ben je na al die tijd niet overgestapt naar een ander template van SEOshop?

 

Overigens geef je aan dat het meer dan een hobby is geworden. Met 770 orders en 27 klant reviews lijkt het me nog steeds een hobby. Als je al een aantal jaar bezig bent en slechts 770 orders hebt gehad, moet er toch drastisch iets veranderen. Je layout als eerst.

 

Ga je het Layout zelf veranderen of laat je het doen? Blijf je dit template behouden? Waarom ga je niet naar opencart?

 

Mijn opmerkingen:

- In je slider zet je niet je USP's. Een slider is voor aanbiedingen e.d.

- Verder zijn foto's erg amateuristisch, maar ik zal niet de eerste zijn die dat zegt.

- Keuze's maken wanneer er geen keuze's zijn bij producten lijkt me overbodig, weghalen dus.

- Over ons minimale info. Geen KVK nr.

- Teksten die je verwacht klikbaar te zijn, zijn het niet. O.a.: Sinds 2009 Officieel partner van Stichting Open Run.

 

Heb je er ook wel eens aan gedacht dat je doelgroep wellicht niet zo groot is als je werkelijk denkt? Nou heb ik geen kennis van die doelgroep maar een voetbal niche zal meer potentiele klanten hebben als basketball. Wellicht schat je het ook te hoog in.

 

Succes..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.