• 0

B.V. hulp met loonadministratie/ DGA

Recentelijk ben ik met mijn compagnon een B.V. begonnen. Voorheen waren we een V.O.F. maar gezien wij handelen in waardevolle objecten leek het ons verstandiger ons privé af te schermen.

Na een afspraak gemaakt te hebben bij een notaris stonden we binnen 20 minuten weer buiten met het aandelenregister van onze B.V. in handen, maar we moeten nog aardig wat regelen willen we alles op orde hebben. Nu heb ik een klein beetje hulp nodig met wat we allemaal moeten regelen.

We hebben bijvoorbeeld al wat salaris uitbetaald (lees geld opgenomen) zonder ons aangemeld te hebben als werkgever en dit moet natuurlijk wel. Kunnen we dit nog eenvoudig corrigeren?

 

Nu begrijp ik dat wij een arbeids overeenkomst moeten opstellen. Wie moeten wij hiervoor inhuren om dit voor ons te doen? Waar moet ik op letten bij het benaderen van een bedrijf hiervoor.

Wij zijn nog niet dusdanig winstgevend dat wij een groot DGA salaris willen en kunnen opnemen dus hiervoor zal ook iets op papier moeten komen. Graag jullie input.

 

Eigenlijk zijn wij op zoek naar iemand die:

-looncontracten kan opstellen

-loonadministratie doet

-kan fungeren als een soort van vraagbaak wanneer we ergens over twijfelen betreffende de algemene adminstratie.

-Jaarrekening kan opstellen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mmm het is inderdaad een soort van vraag en aanbod. Omgeving Groningen.

 

Probleem is een beetje dat ik van alles vind, maar geen idee heb wat voor ons geschikt is. Zoals ik er zelf tegenaan kijk willen we graag een bedrijf met een goede reputatie, maar niet een te groot/star en deftig kantoor. Dus enigszins laagdrempelig, behulpzaam en goed. We zitten in de ecommerce wereld, dus enige ervaring op dat gebied is ook belangrijk.

Link naar reactie
  • 0

Je zou kunnen kiezen voor een kantoor voor de MKB en beginnen met een salarisadministratie (bekend met aanvraag gebruikelijkloonregeling DGA), jaarrekening, en aangifte vennootschapsbelasting. Eventueel later uitbreiden naar uitbesteding van meer (alle) administratie en boekhouding.

 

Zoek op "MKB loonadministratie Groningen" ;)

Link naar reactie
  • 0

Loonadministratie is niet regiogebonden. Je hoeft elkaar niet te zien. Wanneer de een in Groningen en de ander in Maastricht zit, gaat het even goed als wanneer men in dezelfde straat zit.

 

En ecommerce en loonadministratie heeft ook niets met elkaar te maken (geen bijzondere onderwerpen), dus dat is ook geen criterium.

M.a.w.: jullie kunnen uit alle aanbieders kiezen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.