• 0

Hoe zoekwoorden te gebruiken

Stel je hebt twee woorden waarop je gevonden wilt worden die met elkaar te maken hebben zoals bijvoorbeeld "rode wijn". Dienen deze woorden dan achter elkaar gebruikt te worden of mogen ze ook los van elkaar in een zin gebruikt worden om toch nog hierop gevonden te worden?

www.nexuscleaning.nl | Schoonmaakbedrijf | Venray | Helmond | Venlo | Boxmeer

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Typ maar eens een hele zin in in Google en kijk wat er gebeurd ;)

 

Op zich hoeven de woorden dus niet exact na elkaar te komen, maar het is wel beter. Een zin als: Gisteren had ik lekkere rode wijn gedronken. is SEO technisch beter dan Gelukkig had ik mijn rode jurk aan toen ik wijn inschonk.

Link naar reactie
  • 1

Voor Google wellicht, maar zorg er in elk geval voor dat de teksten goed leesbaar blijven voor de menselijke bezoekers. Sites waar alle teksten helemaal SEO zijn, zijn meestal niet echt HVO, Human Visitor Optimized. (Die schud ik net uit me mouw, trouwens.)

 

Waarschijnlijk wil je je wijnen aan mensen verkopen, niet aan de bots van Google ;)

Link naar reactie
  • 0

Als ik met een klein beetje tekst aanpassing de website zoekmachine vriendelijk kan maken dan zal ik dat zeker doen maar wat je zegt.....het moet gewoon prettig leesbaar zijn voor de bezoekers.

 

Bedankt voor de antwoorden. Hier kan ik mee verder.

www.nexuscleaning.nl | Schoonmaakbedrijf | Venray | Helmond | Venlo | Boxmeer

Link naar reactie
  • 1

"rode wijn" en "witte wijn" apart noemen is beter dan "rode en witte wijn", maar doe dat alleen als je de leesbaarheid niet schaadt.

 

Hier vindt je een beknopte en goede handleiding voor webteksten die SEO proof zijn en goed leesbaar voor de eindgebruiker.

 

Link naar reactie
  • 0

dank voor de snelle reactie.

 

Dan is het beter te zeggen "wij verkopen rode wijn en witte wijn" dan "wij verkopen rode en witte wijn"?

Hallo NexusCoating,

 

Als zowel "rode wijn" als "witte wijn" van groot belang zijn, dan zou ik deze ook apart in een h1-tag verwerken. Voor zoekmachines is het van belang dat die combinatie voorkomt op de pagina en vooral de zichtbaarheid speelt een rol.

 

De onderdelen die van belang zijn voor zoekmachines zijn: paginatitel, description metatag, interne anchor teksten en links, header tags, image tags, content (de teksten), en externe anchor teksten. Kortweg moet on page en off page optimalisatie afgestemd zijn op het zoekwoord (en haar varianten).

 

Maar let er wel op dat je niet gaat overdrijven met je zoekwoord(en). De keyword density telt ook mee bij het toekennen van een positie.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 1

Als "rode wijn" en "witte wijn" zoekwoord-combi's zijn die afzonderlijk van zo belang zijn, waarom maak je dan geen twee losse paragrafen met die tekst als kopje, of beter nog; ook in aparte urls?

 

Zoektekst in een koptekst (h1/h2/h3) doet het beter dan gewone tekst en zoektekst in een url scoort nog beter in mijn ervaring.

Daarnaast kan het voor je menselijke bezoeker ook heel fijn zijn om over het specifieke onderwerp waar hij specifiek naar zocht, specifieke informatie te vinden...

 

Google eens naar "rode wijn". De eerste resultaten hebben allen "rode wijn" of "wijn" in de url. De url in combinatie met pagerank en de inhoud bepaalt de positie in de zoekresultaten.

Link naar reactie
  • 0

Als "rode wijn" en "witte wijn" zoekwoord-combi's zijn die afzonderlijk van zo belang zijn, waarom maak je dan geen twee losse paragrafen met die tekst als kopje, of beter nog; ook in aparte urls?

 

Zoektekst in een koptekst (h1/h2/h3) doet het beter dan gewone tekst en zoektekst in een url scoort nog beter in mijn ervaring.

Daarnaast kan het voor je menselijke bezoeker ook heel fijn zijn om over het specifieke onderwerp waar hij specifiek naar zocht, specifieke informatie te vinden...

 

Google eens naar "rode wijn". De eerste resultaten hebben allen "rode wijn" of "wijn" in de url. De url in combinatie met pagerank en de inhoud bepaalt de positie in de zoekresultaten.

 

En bij deze nog extra tips...

Als een pagina volledig geoptimaliseerd is voor een zoekwoord (in totaal 10 punten), blijft dan off page optimalisatie over. In praktijk betekent dit dat je ervoor moet zorgen dat andere kwalitatieve websites een link opnemen naar je site, zonder dat je terug hoeft te linken. Dit worden de one way backlinks genoemd.

Deze combinatie vertelt zoekmachines welke pagina zeer relevant is voor een zoekwoord.

 

Succes!

 

 

Link naar reactie
  • 0

http://www.ranks.nl/tools/spider.html

 

Is een handige tool om je zogenaamde "keyword density" te checken. Deze mag niet te hoog zijn (dan ziet Google dit als spam), maar als deze te laag is dan ziet Google de waarde van deze keywords niet. Zorg er daarom voor dat er een keyword density van ongeveer 2 tot 5 procent uitkomt!

 

Goeie tip!

 

Nu weet ik waarom 1 site niet goed rankte!

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 90 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.