• 0

Verdienen aan kasstroom?

Goedemorgen,

 

Momenteel ben ik bezig met het uitrollen van een website waarbij de website onder andere een intermediaire rol speelt bij verkopen. Producten die verkocht worden, worden aan ons betaald. Wij betalen na 2 weken dit bedrag uit aan de aanbieder.

 

Wanneer alles straks loopt als gepland zal het bedrag wat door deze constructie standaard op een rekening van ons staat, aanzienlijk zijn.

 

Mijn vragen zijn: is er nog wat te verdienen met dit bedrag? Wat mag wel/niet?

 

Ben benieuwd naar suggesties.

 

Gr Bert

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat klopt. Maar momenteel in pilot blijkt dat winkeliers hier geen obstakel zien. De losse verlopen zijn niet heel groot.

 

Tevens hebben we geen slechte intenties ;-) maar vraag ik me alleen af of wat de mogelijkheden zijn. Zie bijvoorbeeld verzekeraars die premies die ze binnenkrijgen beleggen.

Link naar reactie
  • 0

je gaat dus een PSP worden (Payment Service Provider).

 

Dat is echter niet iets wat je niet zomaar even doet.

 

je moet daarbij rekening houden met een vergunning van de nederlandse bank en diverse andere zaken.

 

lees het artikel bij een concurrent van je maar even, heb je een idee wat er bij komt kijken in juridische zin: http://www.buckaroo.nl/n395/vergunning-licentie-en-keurmerk.aspx

 

en dan nog niet gesproken over het enorme complexe technische systeem voor afhandelen van alle soorten betalingen, contracten en dan al het geld steeds op de juiste plek terecht komt.

 

Heb je je hier allemaal goed in verdiept?

 

En dan natuurlijk nog: waarom zou een website met jou in zee gaan in plaats met 1 van de vele grote jongens zoals docdata, buckaroo, ogone enz. enz.?

Link naar reactie
  • 0

@Daniel bedankt voor je reactie. We willen (uiteraard) geen PSP worden. De betalingen worden gedaan via een bestaande PSP. Die betalingen komen bij ons binnen. Wij maken die over naar de leveranciers. Zie als voorbeeld bijvoorbeeld vakantieveilingen.nl.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat klopt. Maar momenteel in pilot blijkt dat winkeliers hier geen obstakel zien.

Zodra jullie failliet gaan wel.

En dan is het te laat...

 

Ik vind persoonlijk dat als je dergelijke diensten aanbiedt je hier in je bedrijfsopzet rekening mee moet houden en moet werken met een stichting derdengelden. Doe je dat niet dan heb je je zaakjes niet op orde...

Gewoon niet moeilijk over doen en de boel op orde maken. En beter nu doen dan nadat je van start bent gegaan. Je wilt op dit punt gewoon geen afwijzingen van klanten krijgen. Je hebt maar een kans voor een goede indruk.

 

Succes!

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Mijn vraag gaat niet over het wel/niet gebruiken van derdenrekening. Gebruik ervan en voordelen zijn helder.

 

Mijn vraag is: wat zijn de mogelijkheden om met een continu beschikbaar bedrag vanwege de kasstromen iets te verdienen.

Link naar reactie
  • 0

Misschien eens met je bank gaan praten?

Kijk een stichting voor die derden gelden is niet zo spannend maar je moet het ook niet als 'heilig' zien en zeker niet spannender gaan maken:

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/340820/PVVStatenlid-stapt-per-direct-op-om-miljoenenfraude.htm

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Mijn vraag gaat niet over het wel/niet gebruiken van derdenrekening. Gebruik ervan en voordelen zijn helder.

 

Mijn vraag is: wat zijn de mogelijkheden om met een continu beschikbaar bedrag vanwege de kasstromen iets te verdienen.

 

Met een derdenrekening is dat geld dus niet beschikbaar. Het is niet van jou, je hebt het alleen maar in bewaring.

Los daarvan, je weet niet of het ontinue beschikbaar is, het kan best zijn dat er een slappe tijd komt. Ook dan moet je aan je verplichtingen kunnen voldoen. Je gaat gewoon nies uithalen met andermans centen, behalve msschien wat rente trekken.

 

Het gaat trouwens niet om voordelen van de drdenrekening, het gaat om het verschaffen van zekerheden voor je klanten.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 1

Mijn vraag is: wat zijn de mogelijkheden om met een continu beschikbaar bedrag vanwege de kasstromen iets te verdienen.

 

Die zijn zeer gering tot niet aanwezig, je hebt namelijk helemaal geen geld maar het is als een rivier die (toevallig) over jou land loopt.. en geen zwembad dat je zelf hebt gevuld. Je kunt dus ook niet zomaar het geld van de rivier in jou zwembad pompen omdat het dan meer oplevert..

 

Je moet je goed realiseren dat ook al staat er op de rekening altijd een saldo van 50.000 euro het is elke dag een andere 50.000 euro of op zijn minst voor 1/14 deel als je netjes elke dag alle transacties van 2 weken oud uitbetaald. het geld staat niet stil het stoomt voortdurend door en er zijn weinig beleggingsproducten die daar geschikt voor zijn, je kunt op een termijn van 2 weken geen geld verdienen zonder hoge risico's en langdurig beleggen kan niet omdat je dan steeds het geld van nieuwe deelnemers gebruikt om de oude af te betalen en dat heeft wel veel gelijkenis met een piramide spel en met de frauduleuze beleggingsproducten die in de afgelopen jaren zijn opgerold.. Ik wil je geenszins betichten van dat soort praktijken maar het lijkt me dat je alleen die indruk al wilt vermijden

 

Het enige wat je misschien voor elkaar zou kunnen krijgen is een rentevergoeding van de bank over het saldo op de rekening, maar dat zal in de huidige markt ook niet veel meer als 1 a 2% opleveren.

In de toekomst als je een jaar of langer draait dan zal het je misschien kunnen schelen in de risico opslag die de bank berekent als je geld wilt gaan lenen, want een bedrijf dat 1.000 x 50 euro krijgt is minder risicovol dan ééntje die 2x 25.000 euro per maand ontvangt. Maar daar houden de voordelen wel mee op.

 

Vergeet niet dat geld in een onderneming niks meer moet zijn als het smeermiddel van de motor, als je dat smeermiddel uit de motor haalt omdat het ergens anders meer opbrengt dan gaat de motor gegaranderd warmlopen (later betalen, aanmaningen, incassokosten) en als je niet op past loopt de hele motor vast..

Link naar reactie
  • 0

Nogmaals als er geld staat... praat gewoon met je bank over die rente. Als je inderdaad die 14 dagen 'pakt' zou je ook grotere bedragen (als die stroom genoeg is) zonder onverantwoorde risico's voor die 14 dagen vast kunnen gaan zetten.

 

Je wil toch geen risico lopen met andermans geld tenzij je natuurlijk een woningbouw cooperatie of andere semi-overheidsinstelling bent

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Renterekken, dat is dus een optie. Dan een stapje verder, bijvoorbeeld een x percentage beleggen?

Lees ik het goed?

 

Jij wil gaan beleggen met de aan jou toevertrouwde middelen?

Ben jij je ervan bewust dat beleggen, in welke constructie dan ook risico's met zich meebrengen? Dat soort risico's moet je willen lopen met je eigen kapitaal en dan met dat gedeelte dat geen pijn doet als je het kwijtspeelt! Maar zeker niet met door derden aan jou ter bewaring gestelde gegevens, of je expliciet aangeven dat daarmee gespeculeerd gaat worden.

 

 

Ik weet niet wat het gemiddelde bedrag is dat bij jou gestald gaat worden, maar een renteafspraak met jouw bankier lijkt me de enige mogelijkheid en dat dan nog op een derdenrekening zoals al eerder hier verwoord.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 56 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.