• 0

vragen financiering aanvraag winkel

Eindelijk zomer, maar komende week richting bank voor een aanvraag financiering winkel. Er zijn nog wat onduidelijkheden bij mij, hoop dat iemand mij kan voorzien van advies.

 

Het gaat om een winkel/detailhandel/mode

 

1.Verbouwing/Inventaris/ eenmalige marketing gaat middels een zakelijke lening. Klopt dit?

In deze lening zit ook het volgende: voorfinanciering btw & eerste inkoop om te starten. Doe ik dit zo goed?

 

2.Daarnaast heb ik natuurlijk met seizoenen te maken en wil ik altijd de mogelijkheid hebben tot extra financiële ruimte/ seizoen inkoop en extra marketing middels een rekening courant.

 

Hoe moet de totaal financiering er nu uitzien om te starten? Is dat 1 apart van 2

Of ziet de bank deze samen?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

je plannen voor Horeca niets geworden?

 

Neem aan dat de investering in winkel/detailhandel/mode niet veel lager uit zal pakken. En als dat wel zo is dan zal de bank toch kijken naar wat je er zelf in stopt.

 

En wat betreft de invloeden van de seizoenen: die kan je heel goed kwijt in de liquiditeitsbegroting van jouw ondernemingsplan.

 

Hoe moet de totaal financiering er nu uitzien om te starten? Is dat 1 apart van 2

Of ziet de bank deze samen?

 

ongetwijfeld. of je moet naar 2 verschillende banken gaan! En wat voor financieringsvoorstel jouw bank doet is mede afhankelijk van wat je nodig hebt maar een lening voor de vaste activa en een rekening-courant met een bepaalde limiet zijn niet ongebruikelijk.

Link naar reactie
  • 0

Ad 1. BTW financier je middels een rekening courant krediet voor maximaal 3 maanden. BTW krijg je terug van de fiscus.

Ad. 2 Maak in een liquiditeitsprognose duidelijk hoe je seizoen gaat lopen en pas daar je financiering ( rekening courantkrediet) op aan.

 

Weet je zeker dat je in de mode verder wilt gaan? Er zijn maar genoeg winkeliers in de mode die zwarte sneeuw zien! ! , waarom zou het jou wel lukken? ' tis wel wat anders dan horeca.

Link naar reactie
  • 0

15 maanden met locaties bezig geweest vond ik voor nu wel genoeg. Plan helemaal klaar maar geen goede locatie en niet tot overeenstemmingen kunnen komen. Met een vernieuwend concept in de retail en cross channel verkoop zie ik voldoende mogelijkheden om te starten. Geen goodwill/overname scheelt voor een starten natuurlijk aanzienlijk en gauw 30/40k. Ik zou ook wel kunnen zeggen dat de complete verbouwing voor een nieuw concept een hoger ligt in de retail. En het aantal werknemers een stuk lager, voor mij allemaal voordelen.

 

Marco

 

1. Hier staat tegenover 30% eigen inbreng.

2. BTW / Seizoeninkoop via rekening courant, los van de andere aanvragen. Wat staat hier dan tegenover qua eigen inbreng/onderpand.

 

Dat is me nog niet duidelijk.

 

Alvast bedankt.

 

Pim

 

 

Link naar reactie
  • 0

De bank zal vooral willen weten waarom jij denkt succesvol te kunnen zijn in marktsegment dat te maken heeft met stevige concurrentie en prijsdruk.

 

Daarnaast zal de bank de verbouwing die je doet waarschijnlijk aanmerken als een huurdersinvestering. Voor de bank biedt dit niet veel zekerheden. Ga er maar vanuit dat de bank maximaal 30% van de waarde die jij investeert als dekking mee zal nemen.

 

Ben je starter (dat wil zeggen nog geen 6 jaar ondernemer?) dan kun je ook bij Qredits terecht.

 

Is je kredietbehoefte meer dan € 50.000 en heb je onvoldoende dekking dan bestaat er de mogelijkheid van borgstelling door de overheid, mits het plan levensvatbaar is.

 

Tot slot, laat je aanvraag altijd taalkundig checken, spellings- en taalfouten kunnen eveneens een reden zijn om je aanvraag af te wijzen.

Met vriendelijke groet,

 

Jan Wietsma

Iedere ondernemer heeft recht op krediet

Initiator van de KredietWijzer

Auteur "Ondernemer! Regel zelf uw krediet"

Programmadirecteur MKB-kredietcoach

 

Kijk ook eens op:

http://www.linkedin.com/in/janwietsma

http://www.mkbkredietcoach.nl

ht

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.