• 0

PKI Overheid services certificaat

Vanaf 1 januari 2013 kunnen IB- en VPB aangiften uitsluitend verzonden worden in XBRL. Daarvoor moet weer een nieuw contract worden gesloten bij een van de PKIpartners. De vergoeding die daarvoor betaald moet worden liegen er niet om. Zijn er mensen/kantoren die ervaring hebben opgedaan met betrekking tot de service en kosten? Alvast bedankt voor jullie reactie, Rob.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je moet in deze er wel rekening mee houden dat het op dit moment lijkt alsof SBR (waar je dit certificaat vanaf 01-01-2013 voor nodig hebt) alleen zal werken voor de IB en VPB.

Dat betekent dat de BTW en de LH (waarschijnlijk) alleen via BAPI gedaan kunnen worden.

 

Dus heb je, naast dit nieuwe certificaat, nog steeds een KPN BAPI-certificaat nodig ook na 01-01-2013.

Leuker kunnen we het niet maken….!

 

Of je moet BAPI PIN gebruiken. Maar dat kan niet meer na 01-07-2013, dus dan zal je dus sowieso (althans zo lijkt het op dit moment) een certificaat van KPN moeten hebben. Het is niet bekend wanneer SBR gaat gelden voor de LH. Voor de BTW wordt het (kennelijk) 01-02-2014.

 

Ik vind het nogal omslachtig. Twee certificaten…

Dan is het misschien ook makkelijker om allebei van dezelfde aanbieder te hebben (dat is dus KPN).

Of het moet nog bijgesteld worden.

 

Link naar reactie
  • 0

Zoals meerdere van jullie heb ik van de week de brief over de SBR van de belastingdienst gekregen.

 

Waarin je verplicht wordt een certificaat aan te vragen voor het doen van je aangifte (uiteraard niet gratis)

 

Ik heb meteen bij alle partijen een offerte aangevraagd. Digidentity BV, schijnt het helemaal niet te leveren.

De ESG vraag ruim 200 euro per jaar voor het certificaat, van de andere partijen heb ik nog geen bericht gekregen.

Zo schaft de overheid de ene kostenpost af en ontwerp gewoon stiekem weer een nieuwe.

 

Weten jullie of er ook alternatieve leveranciers zijn die wel te betalen zijn?

Link naar reactie
  • 1

HEt schijnt veiliger te zijn, alsof de overheid enige idee heeft waarmee ze bezig zijn op het gebied van internetveiligheid.

 

Ik heb wat prijzen gevonden raar dat de eerste hier wel tussenstaat terwijl men aangeeft in de email dat ze het niet leveren:

 

Digidentity BV € 499,00

KPN Corporate Market BV € 599,00

ESG de elektronische signatuur BV € 622,00

Quo Vadis Trustlink BV € 675,00

 

* de genoemde kosten zijn exclusief btw en zonder eventuele additionele kosten.

 

 

bron: pki-overheid-certificaat.nl/Aanvragen (software leverancier)

Link naar reactie
  • 0

Het blijft gewoon mogelijk om via de site van de belastingdienst - gratis - je btw aangifte te doen. Als het alleen om je eigen aangifte gaat zou ik dat gewoon doen, ieder tijdvak een paar getalletjes overtypen is immers zo gedaan.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Dit noemt de overheid dan vooruitgang in Nederland anno 2013?

 

Ik kon met mijn eenmanszaak tot nu toe GRATIS met een simpele pincode direct vanuit het aangifteprogramma BTW aangifte doen. Heerlijk. Nu gaan we terug in de tijd en moet ik het weer met de hand gaan overtypen in een apparte website van de belastingdienst?

 

Oh, wat zijn we toch weer modern en innovatief met z'n allen.

 

Waar is trouwens de democratie gebleven in Nederland? Hier kan toch geen weldenkend mens voor zijn? Hoe dient dit het volk of de ondernemers? Het dient zelfs de overheid zelf niet: die moeten nu een nog complexer systeem gaan beheren dat certificaten en bijbehorende rechten checkt en bijhoudt. En hoezo veiliger? Iedereen die straks mijn certificaat heeft/steelt kan kwade dingen doen (net als dat iedereen die mijn pincode heeft nu ook kwade dingen kan doen).

 

De enige die hier baat bij hebben zijn overduidelijk certificaat verstrekkers die gebakken lucht verkopen.

 

Welke programmeur schrijft hier even wat omheen dat automatisch data vanuit boekhoudpaketten ophaalt en automatisch op de jusite plek dumpt in de belastingdienst website? Dat niveau van gebruiksvriendelijkheid is blijkbaar teveel gevraagd voor de overheid...

 

Weg met intermediairs! Freelancers en projecten. Direct gratis contact. http://neruni.launchrock.com/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 307 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.