• 0

Inzage financiele stukken door aandeelhouder

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bestuurder en tevens aandeelhouder doet daar moeilijk over.

Alarmbel.

 

Het is jouw plicht als bestuurder om voor een goede continuïteit van je bedrijf te zorgen "behoorlijk bestuur". Als jij vindt dat de toekomst van je toko in gevaar komt dan heb jij alle recht van inzage. Wanneer je wilt zou ik zeggen.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

zonder bestuurlijke bevoegdheid wordt dat lastig. Als aandeelhouder heb je uiteraard wel recht op inzage van de jaarrekening, die moet je immers tekenen.

 

Een klein pressiemiddel is weigeren om de jaarrekening te tekenen omdat je vraagtekens stelt bij de juistheid ervan.

 

Heb je de boekhouder al benaderd? Wellicht kan die je helpen.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

omdat ik kostenbesparing wil doorvoeren

Los van de vraag hoe je aan de cijfers komt: Ik weet niet om wat voor kostenbesparing dat gaat, maar doorgaans is dat een bevoegdheid van het bestuur en niet van de aandeelhouders.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Ik ben alleen aandeelhouder

Werk via mijn andere VOF bedrijf voor het bedrijf waar ik aandeelhouder in ben in de vorm van een management fee.

 

Even een andere vraag.

 

Je verricht arbeid voor een BV waarin je een aanmerkelijk belang hebt. Moet er in plaats van een management fee dan geen (fictief) salaris betaald worden?

 

En als de constructie met management fee wel is toegestaan, vormen de aandelen dan geen bedrijfsvermogen voor je v.o.f.?

 

Odeon

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 163 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.