Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
marty01234
Hallo,
Ik heb 10 % aandelen in een nieuwe BV die sinds maart 2012 opgericht is.
Zelf heb ik een full time baan bij een andere bedrijf en help ik in de nieuwe BV af en toe.
Men zet voor mij 1500 euro elke maand in een rekening courant, met de bedoeling zodra we winst maken het uit te betalen naar mij. (echter zal er het eerste jaar of twee jaar geen winst worden gemaakt)
Mijn vragen:
1. wat heeft dit voor consequenties voor mij Inkomsten belasting ?
2. hoe wordt die 10% verrekend bij mijn IB ? krijg ik van de accountant van de BV wat ik dan in moet vullen op mijn IB ? en betekend dit bij verlies geen betaling aan de belastingdienst ? en met winst wel betalen of altijd betalen ?
3. kan ik desnoods het terug laten draaien zodat ik volgens de boeken geen geld krijg op rekening courant, maar alleen maar aandeelhouder ben ?
alvast bedankt
Martin