• 0

Antwerpse Winkel in de sfeer van Antwerpen!

Omschrijving van je concept:

Ik ben bezig om een winkel aan huis te beginnen. Dit winkeltje bevindt zich in een kamer in mijn huis (1e etage).

Deze kamer heb ik ingericht geheel in de sfeer van Antwerpen met tweedehands (merk) kleding, aparte meubeltjes, ouderwets servies en meer leuke spullen.

 

De sfeer, de gezelligheid zou mensen moeten trekken. Maar ook mijn aanbod aan relatief goedkope spullen.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Nu heb ik al een fiets buiten gezet in een felle kleur waarop een bord bevestigd zit met reclame. Deze fiets zet ik overal een beetje neer. Op internet krijg ik leuke reacties over mijn spullen maar nog steeds geen klanten getrokken naar mijn winkel.

 

Via facebook plaats ik foto's van mijn spullen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil met de sfeer van Antwerpen anders zijn dan anderen. Ik wil mijn produkten relatief goedkoop aanbieden.

Ook de combi van kleding met meubeltjes en ouderwets servies is leuk.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

De combinatie is anders dan anderen. Ook mijn prijzen zijn goedkoop. (merk) kleding voor veelal rond de 8 euro.

 

De sfeer waarin het zich bevind moet mensen trekken. Kopje thee en gezelligheid. De gemoedelijkheid.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Hoe ik klanten moet trekken. Hoe bouw ik een klantenkring op en hoe val ik op?

 

winkeltje_2.thumb.jpg.ffda854fa3819e1e84a9a7725d48c4cf.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben, helaas voor jou, ook erg sceptisch. Ik heb even gekeken op facebook en sorry, dit gaat noooooit lukken. Het idee dat je hebt bij Antwerpen (ken ik overigens zeer goed) zie ik totaal niet terug in je 'winkel'.

 

Je hebt witte wanden, een grijze vloer, en dan wat spullen uitgestald. Niets doet aan Antwerpen denken en dat gaat je ook nooit lukken in je eigen huis.

 

Dit nog los van het vereiste dat je een vergunning van de gemeente moet hebben voor een winkel in je woning!

 

Laat die kamer in je huis los, dat is geen ondernemen en al helemaal geen Antwerpen.

 

Je idee vind ik echter zo slecht nog niet, maar je aanpak rammelt. Sowieso zul je een locatie buiten je huis moeten hebben waarin je echt de sfeer van Antwerpen kunt maken. Dat lukt nooit in een kamer of woning ergens in een woonwijk.

 

Ga eerst eens na: wat is Antwerpen voor jou?

 

Ik zie de Meir, breed, vol met winkels, flanerende mensen, rustig tempo, geen haast. Ik zie restaurants waarin je bediend wordt door obers die er al decennia werken, de tafels zijn oud, de ramen vochtig, maar het eten is heerlijk en de obers verstaan hun vak zoals je zelden ziet in Nederland. Warm, geïnteresseerd, attent. En net even verder restaurants hip, trendy, design.

 

Ik zie de Diamantwijk rond centraal station. Hard, lelijk, smerig en toch het hart van alles wat glimt.

 

En dan de Grote Markt, oud, fraai, historie, gezellig, jazz bars, folkklore, biercafés

 

of liever het Stadpark? De Lei-straten met de statige panden, maar verder grijs en grauw?

 

Wat wil jij? Welk Antwerpen zie jij?

 

Geef eerst eens vorm aan je idee voordat je het in de markt zet en denk dan eens na waarom mensen bij jou moeten komen? Je hebt namelijk een erg nare concurrent: Antwerpen. Nog geen 1,5 uur rijden van Utrecht.

 

groet en succes

Joost

 

 

PS: kopje thee is echt niet Antwerpen! ;)

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Alleen die Meir... dat zou ik thuis niet willen hebben.. Da's echt niets meer.... Een beetje Kalverstraat-Syndroom...

 

En als ik jou was... maak van de Facebook pagina een fanpagina of bedrijfspagina... 1) zo wil FB dit -volgens de voorwaarden mag het ook niet anders- 2) dan heb je ook de juiste functionaliteit.

 

Open daarnaast een Pinterest account...

 

Update: Doe eigenlijk maar ook niet! FF kijken, nee het is geen 1 april... kom op een paar ouwe sokken aan een lijntje, SCHOTSE ruit rokje, een safari-tuiger jurkje, een Franse Bikini, een Amerikaanse Spijkerrok, een schotel met het wapen van 's-Hertogenbosch, een Amsterdamse Fiets, Nederlandse Magazine's, een Franse Eend ... het slaat echt helemaal nergens op! Oke die eend wil ik wel

voor_de_mensen_zonder_facebook.thumb.png.190c8a691b41a2fdaa76faaf66235558.png

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.