Beste mensen,

Ik zit in de onderstaand omschreven situatie en hoop hier adviezen/toelichtingen te krijgen. Laat één ding voorop staan. Ik vraag om hulp en niet om veroordeeld te worden op eerdere nalatigheid of onverantwoordelijk gedrag. Hiervan ben ik me namelijk bewust. Ik wil nú nog redden wat er te redden valt..

Ik heb een dagvaarding ontvangen om op korte termijn in persoon te verschijnen ter openbare civiele terechtzitting.

Nu is het zo dat ik niet heb gereageerd. Het is namelijk de volgende situatie:

1: ik heb wederom op 28 augustus een regeling getroffen om mijn openstaande vordering te betalen.

Schuldeiser akkoord gegaan.

2: Ik kreeg op 29 augustus een bevestiging van mijn betalingsvoorstel, alleen de data per 7 sept. is veranderd naar een betaling per 29e van iedere maand.

Anders dan telefonisch is afgesproken.

3: 31 augustus een dagvaarding met een heel dossier over mijn geschiedenis met desbetreffende schuldeiser.

Hierin de laatste regeling niet opgenomen.

Nu is mijn vraag. Maakt mijn regeling (die ik zwart op wit heb ontvangen, maar niet ben geheel ben nagekomen remember: 29e-7e per maand) in deze het dossier onrechtmatig? Ik heb geen verweer gedaan per brief etc. omdat ik een regeling getroffen had, maar nu ik morgen bij de kantonrechter moet komen begin ik te twijfelen of dat wel enige waarden heeft.

Ik hoop dat iemand mij kan duidelijk maken of het een formaliteit is of dat bij de rechter komen ook echt nog zin kan hebben. Ook aangezien ik bewijsstukken hebben van een regeling die niet in het dossier is gevestigd.

Bij voorbaat dank

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38252-dagvaarding/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

-zo te lezen zal de rechter je veroordelen

- je kan altijd langsgaan, en proberen dat de rechter de kosten niet te hoog zal toewijzen

- je kan nog steeds een regeling voorstellen aan de eiser

- eiser zal nu ook wel doorzetten, maakt zijn positie wel makkelijker i het geval jij je regeling niet nakomt

suc6

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38252-dagvaarding/#findComment-397228
Delen op andere sites

• 0

Altijd heengaan anders zal de rechter de eis van de tegenpartij zo-ie-zo toekennen.

Vertel de waarheid en vraag aan de rechter voor een nieuwe betalingsregeling, grote kans dat hij/zij jou die zal toewijzen.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38252-dagvaarding/#findComment-397235
Delen op andere sites

• 0

Mrek, het is natuurlijk lastig om een "waterdicht" advies te geven op basis van de info die je hier geeft. En een "onrechtmatig dossier" is een wat vreemde term weet niet wat je ermee bedoeld, je zult hoe dan ook moeten betalen, het lijkt er wel op dat jou leverancier een beetje voorbarig is met deze rechtzaak.

Aanknopingspunten:

- Het is vreemd dat jij op 31-8 een dagvaarding hebt ontvangen nadat je op 28-8 een betalingsregeling

- Je hebt een schriftelijke bevestiging dat de eerste termijn van de betalingsregeling voor 29 september betaald moet zijn (terwijl jij dacht 7 september)

uiteraard ga je op de rechtzitting niet over 7 september beginnen maar wijst op de schriftelijke bevestiging met 29 september voor de eerste termen

Welke datum je in jou verhaal ook bekijkt jou leverancier heeft niet handig gehandeld door eerst een regeling aan te gaan en daarna toch te dagvaarden, ze lijken daar slordig om te gaan met dit soort zaken want ze zetten verkeerde info in de betalingsregeling en daarna gaan ze ook nog eens dagvaarden in een zaak die net geschikt is.

Als daar een ander motief voor is zul je dat op de zitting wel merken, maar op basis van de info die je hier geeft vermoed ik dat de rechter zal vragen aan de leverancier waarom ze voor hem staan aangezien er een nog lopende betaalregeling is waarvoor jij nog niet in gebreke bent gebleven. (de eerste vervaldatum is pas op 29 september)

kortom ik zou so wie so naar de rechtbank gaan en ik acht de kans redelijk aanwezig dat als jij de vordering verder niet betwist en tegen de rechter zegt dat je de regeling die op 28 augustus is gesloten (welliswaar met iets andere voorwaarden als jij dacht maar in jou voordeel) zult nakomen dan zal de rechter waarschijnlijk de betalingsregeling volgen en ik denk dat er geen sprake van zal zijn dat jij de gerechtelijke moet betalen omdat jou leverancier feitelijk voorbarig een zaak heeft aangespannen door eerst een afspraak te maken maar jou daarna niet de kans te geven de regeling na te komen.

nogmaals dit is op basis wat jij hier schrijft, maar op basis daarvan denk ik dat het jou niet veel extra zal kosten als de vordering en de incassokosten

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38252-dagvaarding/#findComment-397247
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar