• 0

Kwekerij beginnen

Goedendag allemaal.. Ben sinds kort in Nederland en zoals iedereen hier weet is het legaal om wiet te verkopen in coffeeshops. Maar hoe zit het met kwekerijen die de cannabis kweken. Wie weet welke regels daaraan vast zitten. Vast niet dezelfde als die van tomaten kweken ga ik vanuit. Alle informatie is welkom, alvast bedankt !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voro zover mij bekend mogen alleen twee door het Ministerie van VWS aangewezen kwekerijen legaal wiet telen voor medicinale doeleinden. Zie http://www.levenmetborstkanker.nl/nieuwscannabis.html

 

Voor een startup lijkt het me zo goed als onmogelijk om ook een kans te maken om in aanmerking te komen hiervoor. Bovendien heb ik uit een reportage van Netwerk oid begrepen dat de huidige twee telers al moeite genoeg hebben om het rendabel te krijgen omdat de overheid geen afnamegarantie wil geven.

 

Een zijstraat is het kweken van paddo's. Verse paddo's zijn in Nederland sowieso legaal, ook het grootschalig kweken ervan. Zie het verhaal van Procare, 's nederlands grootste paddo-kweker - http://www.procare.nl/

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Een van de kwekers zit in Naaldwijk en ze komen oorspronkelijk uit Amerika. Ze hebben alles opgegeven om hier legaal wiet te telen. Zoals het er nu uitziet, moeten ze ermee stoppen en daarmee ook terug naar Amerika.

 

De legaal geteelde wiet is voor medische doeleinde en te duur voor de meeste mensen. Iedereen haalt het bij de coffeeshop. Waar die hun wiet vandaan halen, weet ik niet...

 

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Wie voor coffeeshops wordt gewoon bij mensen thuis gekweekt, 'op zolder' zeg maar. Er zijn ook wel wat grotere kwekerijen, soms in kelders, kampjes, en weet-ik-waar.

 

Dat is echter allemaal illegaal, de enige 'productie' die is toegestaan zijn een paar planten voor eigen gebruik. Die mag je ook gewoon in je achtertuin zetten, al is de kans groot dat ze daar gejat worden.

 

Voor zover ik weet is het niet mogelijk op een legale manier geld te verdienen met het kweken van cannabis. Wat wel legaal is, en ook best aardige handel schijn te zijn, is het verkopen van allerhande spullen die gebruikt worden in de (illegale) wietkweek. Denk aan kassen, lampen, irrigatie, luchtbehandeling, kunstmest..

Link naar reactie
  • 0
Voor zover ik weet is het niet mogelijk op een legale manier geld te verdienen met het kweken van cannabis. Wat wel legaal is, en ook best aardige handel schijn te zijn, is het verkopen van allerhande spullen die gebruikt worden in de (illegale) wietkweek. Denk aan kassen, lampen, irrigatie, luchtbehandeling, kunstmest..

 

En niet te vergeten: "Zaad" :P

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Is ook raar. Het gedoogbeleid ligt dan ook zowel vanuit conservatieve kant als vanuit liberale/linkse kant onder vuur. Geen kabinet die er echter zijn handen aan durft te branden.Je reinste struisvogelpolitiek.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Is ook raar. Het gedoogbeleid ligt dan ook zowel vanuit conservatieve kant als vanuit liberale/linkse kant onder vuur. Geen kabinet die er echter zijn handen aan durft te branden.Je reinste struisvogelpolitiek.

 

Naar mijn mening moet iedereen vrij zijn drugs te gebruiken. Legaliseren dus. Echter, iedereen moet ook zijn eigen verantwoordelijkheid nemen bij het gebruik van drugs én door het drugs gebruik anderen in hun vrijheid niet beperken/belemmeren.

Oftewel: gebruiken mag, maar wees er niemand mee tot last.

 

Jelmer.

Link naar reactie
  • 0

adminstrator benm: Noem het woord "kamp" niet in een vlaag met kelders en zolders!

Zolders en kelders is algemeen oke, maar praat niet net ofdat alle kampen kweken oke?

Beetje respect!

Kom zelf ook van het kamp, maar hier wordt niet gekweekt!

Link naar reactie
  • 0

Wie voor coffeeshops wordt gewoon bij mensen thuis gekweekt, 'op zolder' zeg maar. Er zijn ook wel wat grotere kwekerijen, soms in kelders, kampjes, en weet-ik-waar.

 

Ik kan me vergissen, maar ik zie nergens staan dat Benm zegt dat er in alle kampen wiet geteeld word? Mag ik rr herinneren aan Vinkenslag, een van de bekendste kampen van Nederland sinds ze de A2 bezetten. Hier zijn toch aardig wat plantjes vandaan gehaald. Die reputatie komt dus niet totaal uit de lucht vallen.

 

Er zal toch ook niet in elke kelder of zolder wiet gekweekt worden...dus als je respect vraagt moet je ook respect geven, oftewel eerst lezen voordat je je op je tenen getrapt voelt. ;)

 

Groet,

 

 

Martin

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft de spullen (lampen, afzuiging e.d.) kan je inderdaad gewoon kopen. Hoe je het het beste (en vooral waar) je het moet verbouwen denk ik dat zij (de verkopende partij) je ook wel kunnen vertellen. Zij kunnen je ook precies vertellen hoeveel je mag verbouwen. Zodat het nog onder eigen gebruik valt.

Bouwstenen zijn belangrijk en ook al dondert er soms 1 naar beneden, zolang ik cement heb blijf ik bouwen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.