• 0

Digitaal afspraaksysteem voor een site

Omschrijving van je concept:

Beste lezers,

 

Op dit moment ben ik bezig met het ontwikkelen van een nieuwe webapplicatie.

 

Het idee van de applicatie is simpel: het is een elektronische agenda/afspraaksysteem.

Voor mijn site (de hoofdsite) krijgt de gebruiker zijn inloggegevens, waar hij zijn eigen agenda kan bijhouden: afspraken maken, bewerken en verwijderen.

Wat hij ook kan doen is aangeven wanneer hij beschikbaar is voor een afspraak. Voor elke gebruiker wordt er een aparte link gegenereerd, die hij in een frame op zijn eigen site kan plaatsen.

Op deze manier krijgt hij een persoonlijk afspraaksysteem op zijn site, zonder iets te hoeven programmeren.

 

De agenda kan hij qua uiterlijk aanpassen, zodat het mooi in de stijl van zijn site wordt getoond. Het is ook mogelijk om andere instellingen te maken: wanneer een herinnering moet worden verstuurd, vanaf welk e-mailadres, wat voor diensten er mogelijk zijn, enz.

 

Het idee is dat de klant een applicatie van mij op zijn site heeft draaien, maar dat de bezoekers daar niets van af weten.

 

Een uitleg over de applicatie is hier te vinden:

http://www.aconit.nl/tzolk/tzolk.html

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Er is een bètaversie van de applicatie aanwezig.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

- Ondernemers (eenmanszaken en MKB'ers) hoeven niet naast hun telefoons te zitten in afwachting voor een belletje om een afspraak te maken;

 

- Ondernemers hoeven niets te weten van programmeren, servers,internet technologieën, enz.

 

 

 

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

- De agenda wordt mooi in de site van de ondernemer geïntegreerd, zodat het onzichtbaar is dat het eigenlijk een 3de partij software is.

 

- Het systeem verstuurt automatisch herinneringen naar de klanten. Het is ook mogelijk om het e-mailadres aan te geven, waar de herinneringen vandaan verstuurd moeten worden.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Op dit moment ben ik op zoek naar mensen, die het programma voor mij willen testen en daarna hun commentaar hier willen plaatsen.

 

Laat me maar even weten als je het voorbeeld wil bekijken: dan maak ik een account voor je aan en kun je zelf zien hoe het in zijn werk gaat.

 

Mocht je het idee goed vinden, dan kunnen we de agenda op jouw site uitproberen.

 

 

Bedankt voor het lezen.

 

Groeten,

Anna

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Op dit moment ben ik op zoek naar mensen, die interesse hebben in het programma.

 

Dag Anna,

 

Dit onderdeel is bedoeld voor ondernemers die een kritische blik willen op hun dienst of product.

Niet om klanten mee te werven.

 

Op bovenstaande vraag zal dus een ander antwoord moeten komen dan dat je geïnteresseerden zoekt. Dat willen we allemaal voor onze producten en diensten, maar daar is HL niet de plaats voor.

 

Topic gaat derhalve op slot.

 

groet

Joost

 

HL admin

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Beste René,

 

Er is nog geen sprake van of de applicatie wel of niet gratis wordt. De vraag is of het zinvol is om überhaupt de productie in te gaan. Daarom ben ik ook op dit forum.

 

En wat betreft het feit dat er andere soortgelijke systemen zijn.

Natuurlijk is het idee van een elektronische agenda niet nieuw. Maar alles wat ik tot nu toe heb gezien is een onoverzichtelijk webform met een lange lijst met velden. Naar mijn gevoel is mijn interface flexibeler en overzichtelijker.

Link naar reactie
  • 0

Maar alles wat ik tot nu toe heb gezien is een onoverzichtelijk webform met een lange lijst met velden. Naar mijn gevoel is mijn interface flexibeler en overzichtelijker.

 

Ik mag aannemen dat je deze kent?

Heeft volgens mij alle functies die jij graag ziet in zo'n systeem.

www.nexuscleaning.nl | Schoonmaakbedrijf | Venray | Helmond | Venlo | Boxmeer

Link naar reactie
  • 0

Je laat nu alleen wat verschillende hoofdschermen zien en dat is wat mij betreft te vaag om bezoekers voor je applicatie te interesseren. Ik zou iets meer van het proces laten zien met schermvoorbeelden, met name hoe de klant een afspraak maakt (zie bijvoorbeeld de link hierboven). Daarbij moet het gebruiksgemak zichtbaar zijn en duidelijk worden wat het voordeel is voor de eigenaar van de agenda én voor zijn klanten.

 

Daarnaast zou ik wat specificaties willen zien. Hoe ver kan ik vooruit plannen? Kan ik beperken wat de klant ziet, bijvoorbeeld dat deze niet ziet dat ik van 9-10 uur bezig ben met "knippen"? Kan ik een sms/mail krijgen als iemand een afspraak heeft gepland of moet ik steeds zelf in de agenda kijken? Kan ik in de historie kijken en kan mijn klant dat ook? Kun je als ondernemer snel een tijdvak blokkeren als je een klant aan de telefoon hebt of moet je dan ook alles invullen, waardoor je het risico loopt dat een online bezoeker het betreffende tijdvak "kaapt"?

 

Lijkt me overigens een leuk onderwerp om via een video-filmpje de mogelijkheden te laten zien.

Link naar reactie
  • 0

Kun je afspraken maken voor een bepaalde taak / werk? Een klant die zelf tijdstippen invult is in veel gevallen niet handig, bij een kapper zou de klant bijvoorbeeld moeten kiezen voor 'wassen en knippen' om 10.00. Waarbij het systeem automatisch de benodigde tijd reserveert.

 

Ook een systeem waarbij je kiest voor een datum en ochtend of middag waarna de gebruiker de exacte tijd inplant kan handig zijn. Of voorkeuze voor meerdere dagdelen.

 

Standaardafsprakensystemen zijn er al zo veel. Maar ik denk dat als je naar een specifieke doelgroep kijkt je best een beter toegespitste systeem kan maken.

Link naar reactie
  • 0

Beste Willem,

 

De afspraak wordt inderdaad gepland voor een bepaalde dienst.

De eigenaar van de site vult de lijst met diensten in en bij elke dienst is hij verplicht om aan te geven hoe lang deze dienst duurt.

Als de bezoeker op de site komt, moet hij eerst kiezen voor wat voor dienst hij een afspraak wil maken. Na zijn keuze worden er alleen maar de momenten gepresenteerd, waar zijn dienst qua tijd "in past". Bij het reserveren ziet de klant tot hoe laat hij een reservering heeft, deze tijd wordt automatisch berekend.

 

De eigenaar van de agenda kan zijn momenten van de beschikbaarheid op allerlei manieren invullen. Hij kan voor elke datum aparte tijden invullen, inclusief pauzes, bijvoorbeeld op 08-10-2012 kan ik van 10:00 tot 12:00 en van 14:00 tot 17:30, op 09-10-2012 van 14:00 tot 17:00 en op 11-10-2012 ben ik helemaal niet beschikbaar.

Bovendien kun je de momenten altijd "on the run" aanpassen, afhankelijk van de gesprekken, die net gepland zijn. Zo kan je voorkomen dat je een "kaas-agenda" krijgt, wanneer je een afspraak in het midden van de dag hebt.

Link naar reactie
  • 0

Het idee (als ik het goed begrijp dan) lijkt mij prima:

De ondernemer kan op zijn eigen site een afsprakenagenda integreren, zonder deze daadwerkelijk te installeren/onderhouden (behalve zijn afspraken dan onderhouden natuurlijk).

 

De vraag lijkt mij meer:

Wil bijvoorbeeld de kapper afspraken ‘digitaal’ maken?

En wat gaat het hem/haar dat dan kosten (bij benadering)?

 

Want het lijkt mij dat dit nooit een gratis applicatie kan zijn. Dan zal je niet veel verdienen, dacht ik zo.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Peter,

 

De bedoeling is inderdaad dat het product uiteindelijk commercieel wordt. Mijn idee is dat er per maand een klein bedrag wordt gevraagd, maar ik hoop uiteindelijk genoeg gebruikers te hebben, waardoor het financieel wat oplevert.

 

Het is duidelijk dat als de prijs te hoog wordt, dan gaat een ondernemer liever een software ontwikkelaar gaan zoeken en zijn eigen agenda op maat laten maken.

 

Maar dat is nog de toekomst muziek. Het belangrijkste moment voor nu is inderdaad of er potentiële gebruikers zijn.

Heel veel pedicuristen en kapsters werken bijvoorbeeld met oudere mensen: dan is het duidelijk dat zij geen site of elektronische agenda nodig hebben. Bovendien hebben ze vaak 3,5 afspraken per week, en dan is het natuurlijk makkelijker om alles op papier te zetten.

 

Mijn potentiële gebruikers moeten dus zelf jong genoeg zijn en van de technologieën houden, maar ook zulke jongeren klanten hebben. En deze combinatie is een beetje lastig om te vinden.

Link naar reactie
  • 0

[quote author=John Bouwmans link=board=55;threadid=43942;start=0#msg416603 date=1349245328

 

Lijkt me overigens een leuk onderwerp om via een video-filmpje de mogelijkheden te laten zien.

 

Bedankt voor het advies, John. Ik denk dat het inderdaad de beste is. Binnekort ga ik gewoon een filmpje hiervoor maken: dan denk ik dat een boel vragen meteen vervallen.

Link naar reactie
  • 0

Hoop dat de applicatie gratis want er is voldoende gratis aanbod.

 

Mogelijk is het interessant om een basis gratis te maken of de implementatie gratis en dat je bij meer dan 10 afspraken per week per afspraak moet betalen. Misschien kun je ondersteuning betaald maken of het ontwerp.

 

Wij gebruiken veel gratis software van Google bijvoorbeeld. Als je daar telefonische ondersteuning bij wilt kun je een Business app of zoiets afsluiten. Ik vind zo'n opzet best wel slim. Gratis zorgt voor verspreiding en er zijn altijd mensen die jou graag betalen voor service of extra functionaliteit.

 

Succes met je product

Intervote Stemkastjes huren voor een interactieve bijeenkomst

Ga naar onze website om stemkastjes te huren

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.