Ikzelf heb een klein aannemingsbedrijf, waarbij ik op het punt sta een BVBA op te richten.
Op zich niet zo uitzonderlijk, maar ik wil mijn opdrachten uitvoeren in België.
Daar draait de bouw nog behoorlijk goed en heb zelf al enkele projecten kunnen uitvoeren daar.
Om grotere klussen te kunnen krijgen, is het wel zaak dat ik een BVBA opstart.
Zodoende ben ik niet rechtstreeks aansprakelijk, als er dingen fout gaan. Opdrachtgevers doen dit deels ook voor de bescherming van hun onderaannemers.
Nu is het zo, dat als ik het woord aannemer in de mond neem bij een bank, de deuren al haast dicht worden gedaan als het om financieren gaat. Enerzijds begrijpelijk, omdat het hier in Nederland kommer en kwel is in de bouwsector.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
j.joos
j.joos
Geachte allen!
Ikzelf heb een klein aannemingsbedrijf, waarbij ik op het punt sta een BVBA op te richten.
Op zich niet zo uitzonderlijk, maar ik wil mijn opdrachten uitvoeren in België.
Daar draait de bouw nog behoorlijk goed en heb zelf al enkele projecten kunnen uitvoeren daar.
Om grotere klussen te kunnen krijgen, is het wel zaak dat ik een BVBA opstart.
Zodoende ben ik niet rechtstreeks aansprakelijk, als er dingen fout gaan. Opdrachtgevers doen dit deels ook voor de bescherming van hun onderaannemers.
Nu is het zo, dat als ik het woord aannemer in de mond neem bij een bank, de deuren al haast dicht worden gedaan als het om financieren gaat. Enerzijds begrijpelijk, omdat het hier in Nederland kommer en kwel is in de bouwsector.
Anderzijds heb ik wel (veel) werk in België.
Daarom dus mijn vraag: hoe pak ik dit aan?
Groet, Jurgen
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38477-hoe-en-waar-kan-ik-best-een-financieringsaanvraag-doen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag