• 0

Regels activeren auto balans

Leden,

 

Ben van plan een klein goedkoop autotje aan te schaffen. Ik zit te denken aan een nieuwe C1.

Wat zijn precies de regels wanneer ik deze tot mijn ondernemersvermogen wil rekenen.

 

Wat gegevens;

- Het wordt een nieuwe auto, dus de BTW wil ik terugvragen.

- Zakelijke rij ik bijna niks per jaar. Van de +/- 10000 km rij ik op jaarbasis zo'n 500 zakelijk.

 

Nu mijn vragen;

- Moet ik aan het einde van het jaar gewoon de I.B. bijtelling betalen ( 14% x bruto cataloguswaarde)

- Kan ik alle kosten voor de auto ( parkeren, belasting, verzekering, tanken, onderhoud, anwb etc etc als kosten op de w/v rekening zetten

- Ik ga geen km registratie bijhouden, moet ik voor de BTW correctie gewoon 2,7% x brutocataloguswaarde als bijtelling betalen.

 

Alvast bedankt

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nu mijn vragen;

 

Buiten het feit dat de 10% belangrijk is en ik denk dat je met prive aanschaf beter uit zult zijn, geef ik dit alsnog.

 

Moet ik aan het einde van het jaar gewoon de I.B. bijtelling betalen ( 14% x bruto cataloguswaarde)

Inderdaad maar het is niet betalen maar bijtellen op je inkomen.

 

- Kan ik alle kosten voor de auto ( parkeren, belasting, verzekering, tanken, onderhoud, anwb etc etc als kosten op de w/v rekening zetten

Ja, alleen overdekt parkeren met kwitantie en betalen op jouw rekening.

 

- Ik ga geen km registratie bijhouden, moet ik voor de BTW correctie gewoon 2,7% x brutocataloguswaarde als bijtelling betalen.

klopt, maar is geen bijtelling maar correctie en kan geboekt worden als verlies.

 

Link naar reactie
  • 1

Hmmz, wanneer ik kan aantonen dat ik wel 10% zakelijk heb gereden. Klopt het dan wel wat ik zeg?

Ga nu namelijk nog wel eens met openbaar vervoer, dan pak ik ook wel gewoon de auto.

 

Hoi Henk,

 

En hoe wil je dat gaan aantonen als je geen kilometeradministratie bijhoudt?

 

www.ovis-administratie.nl

Link naar reactie
  • 0

 

- Kan ik alle kosten voor de auto ( parkeren, belasting, verzekering, tanken, onderhoud, anwb etc etc als kosten op de w/v rekening zetten

Ja, alleen overdekt parkeren met kwitantie en betalen op jouw rekening.

 

 

Dus de bonnen wanneer ik de auto buiten langs de straat parkeer om bij een opdrachtgever te komen mag ik dan niet aftrekken????

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.