nu we deze week weer de boekhouding ingeleverd te hebben .
stonden we eigenlijk een beetje naar de onkosten van de boekhouding te kijken.
vooraf hebben wij gekozen voor deze boekhouder voor de volgende redenen :
1- we wilden een klein kantoor zodat het persoonlijker werd en wij dan ook met iedere vraag per direct
contact zouden kunnen op nemen. en ook omdat we pas een jaar aan het ondernemen zijn.
2- ook in de buurt zodat het makkelijker even snel binnen stappen is.
3-deskundig en goed advies van kunnen ontvangen.
4- de onkosten laag te kunnen houden.
voor dit jaar zijn we dan ook blij dat een persoonlijke boekhouder hebben gevonden.
waar wij vooraf een bedrag hebben gezien en het ons verstandig leek om met 2 boekhouders een afspraak te maken.
Waaruit we toch voor de ene gekozen hebben.
hebben we nu dan toch ook weer iets wat onze vragen.
ik snap dat hoe meer facturen en alles er bij zit hoe meer tijd en hoe meer werk er in gaat zitten.
dus natuurlijk moet de boekhouder zijn uren ook uitbetaald krijgen.
maar nu hebben wij iets wat een overzicht van onze boekhouder over de rekenen en vond ik het zelf persoonlijk wel aan de vrij prijzige kant (misschien jullie oordeel dat dit veranderd.)
zo betalen wij ONGEVEER het volgende voor de kwartalen inclusief btw
1e kwartaal : 350
2e kwartaal : 595
3e kwartaal : 875
4e kwartaal : 1175
------------------------------
totaal 2995
nu lopen onze omzet cijfers ca ongeveer op de 120k.
winters is gewoon rustiger. en zomers zijn onze pieken.
ook bij het 4e kwartaal staat het volgende op de rekening
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jongondernemend
jongondernemend
mede-ondernemers en meedenkers.
nu we deze week weer de boekhouding ingeleverd te hebben .
stonden we eigenlijk een beetje naar de onkosten van de boekhouding te kijken.
vooraf hebben wij gekozen voor deze boekhouder voor de volgende redenen :
1- we wilden een klein kantoor zodat het persoonlijker werd en wij dan ook met iedere vraag per direct
contact zouden kunnen op nemen. en ook omdat we pas een jaar aan het ondernemen zijn.
2- ook in de buurt zodat het makkelijker even snel binnen stappen is.
3-deskundig en goed advies van kunnen ontvangen.
4- de onkosten laag te kunnen houden.
voor dit jaar zijn we dan ook blij dat een persoonlijke boekhouder hebben gevonden.
waar wij vooraf een bedrag hebben gezien en het ons verstandig leek om met 2 boekhouders een afspraak te maken.
Waaruit we toch voor de ene gekozen hebben.
hebben we nu dan toch ook weer iets wat onze vragen.
ik snap dat hoe meer facturen en alles er bij zit hoe meer tijd en hoe meer werk er in gaat zitten.
dus natuurlijk moet de boekhouder zijn uren ook uitbetaald krijgen.
maar nu hebben wij iets wat een overzicht van onze boekhouder over de rekenen en vond ik het zelf persoonlijk wel aan de vrij prijzige kant (misschien jullie oordeel dat dit veranderd.)
zo betalen wij ONGEVEER het volgende voor de kwartalen inclusief btw
1e kwartaal : 350
2e kwartaal : 595
3e kwartaal : 875
4e kwartaal : 1175
------------------------------
totaal 2995
nu lopen onze omzet cijfers ca ongeveer op de 120k.
winters is gewoon rustiger. en zomers zijn onze pieken.
ook bij het 4e kwartaal staat het volgende op de rekening
3,5 ordner x 625 = 2187,50
4x aangif btw = 100e
af : berekend 1e 2e 3e kwartaal 1300
--------------------------------------------------------
totaal factuur 987,50
incl 21 btw 207.38
Nu neem ik aan dat de jaarcijfers nog niet klaar gemaakt zijn en dat dit pas na het 1e kwartaal van 2013 gedaan word.
maar ook hier zullen kosten aan verbonden zijn.
nu was ik persoonlijk benieuwd wat jullie van de onkosten van ons vinden.
contant en bank word keurig bijgehouden op datums.
binnen 5 dagen na het kwartaal afgelopen is worden de spullen overhandigd.
per jaar hebben wij ca ongeveer 600 facturen /rekeningen.
alvast vriendelijk bedankt.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40135-onkosten-boekhouder/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
19 antwoorden op deze vraag