• 0

Klanten benaderen: hoe vind en benader ik bedrijven in problemen?

Geachte lezers,

 

Hoe kom ik aan klanten!?

 

Ik merk dat bedrijven die in de problemen zitten niet te koop lopen met die problemen. En zodra er een bedrijf aanklopt bij me is het eigenlijk al te laat en valt er niks meer te redden. Ik loop dus een beetje vast op vinden van klanten die ik ook daadwerkelijk kan helpen.

 

Wat is jullie advies om voor mijn bedrijf klanten te werven?

 

(Edit: titel verduidelijkt.)

"Whatever the mind of man can conceive, it can achieve"

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tja, op je website vraag je zelf om wanhopige klanten. Een beetje ondernemer wordt pas wanhopig in een hopeloze situatie, dus mij verbaast het niet dat je vooral zulke klanten treft.

Wil je andere klanten, dan denk ik dat je je anders moet profileren. Dus niet richten op hopeloze gevallen, maar wie weet is er wel een markt voor "financial health checks" of iets dergelijks.

Link naar reactie
  • 0

De definitie van "wanhopig" is dan natuurlijk erg belangrijk. Wat voor een ondernemer uitzichtloos lijkt , kan voor mij nog een uitdaging zijn. Maar mensen die om 16 uur bellen om een executieveiling de volgende ochtend te voorkomen is bijna onmogelijk.

 

Indien ze een week voor de veiling bellen kan er vaak nog iets geregeld worden.

"Whatever the mind of man can conceive, it can achieve"

Link naar reactie
  • 0

Geachte lezers,

 

Hoe kom ik aan klanten!?

 

Ik merk dat bedrijven die in de problemen zitten niet te koop lopen met die problemen. En zodra er een bedrijf aanklopt bij me is het eigenlijk al te laat en valt er niks meer te redden. Ik loop dus een beetje vast op vinden van klanten die ik ook daadwerkelijk kan helpen.

 

 

 

 

 

Je wilt bedrijven helpen die in de problemen zitten. Maar als ze in de problemen zitten en bij je aankloppen kan je ze niet meer helpen omdat ze te ver in de problemen zitten.....

 

 

Maar mensen die om 16 uur bellen om een executieveiling de volgende ochtend te voorkomen is bijna onmogelijk.

 

 

 

 

Kwestie van goede contacten opbouwen met alle deurwaarders e.d. in NL. En ja, daar gaat jaren overeen...

 

 

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Ik kan bedrijven die in de problemen zitten helpen mits het niet te laat is.. heel veel problemen kun je oplossen.

 

Maar soms is het te laat en dan is er niets meer te redden behalve damage control.

 

 

"Whatever the mind of man can conceive, it can achieve"

Link naar reactie
  • 0

Ik kan bedrijven die in de problemen zitten helpen mits het niet te laat is.. heel veel problemen kun je oplossen.

 

Maar soms is het te laat en dan is er niets meer te redden behalve damage control.

 

 

 

Ben benieuwd wat je werkwijze is.

 

 

en zorg dat je naam niet meer bekend staat als oplichter op internet. Helpt ook wel om vertrouwen te krijgen van potentiele klanten...

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Maar mensen die om 16 uur bellen om een executieveiling de volgende ochtend te voorkomen is bijna onmogelijk.

 

 

 

 

Kwestie van goede contacten opbouwen met alle deurwaarders e.d. in NL. En ja, daar gaat jaren overeen...

 

 

 

Danny

 

Goede tip, ben ik ook al mee bezig.. in combinatie met incassobureau's .. maar dat is voor de lange termijn.

 

 

"Whatever the mind of man can conceive, it can achieve"

Link naar reactie
  • 0

Ik kan bedrijven die in de problemen zitten helpen mits het niet te laat is.. heel veel problemen kun je oplossen.

 

Maar soms is het te laat en dan is er niets meer te redden behalve damage control.

 

 

 

Ben benieuwd wat je werkwijze is.

 

 

en zorg dat je naam niet meer bekend staat als oplichter op internet. Helpt ook wel om vertrouwen te krijgen van potentiele klanten...

 

 

 

 

 

Analyse maken, kosten drukken, uitstel aanvragen, geen loze beloftes maken t.a.v. schuldeisers, ondernemer laten focussen op core business. Dan haalbare reglingen treffen.

 

Dat zijn de belangrijkste eikpunten bij mijn werkwijze. Maar het betreft maatwerk dus een globale werkwijze is er niet.

 

Reputatie is heel belangrijk... helaas maken mensen fouten en zijn er mensen die "misbruik" maken om die fouten uitgebreid te publiceren op internet nadat alles al lang is opgelost. Dat is het nadeel van internet.. het blijft je jaren achtervolgen.

 

Maar dat is een hele andere discussie.

"Whatever the mind of man can conceive, it can achieve"

Link naar reactie
  • 0

Werk je volgens bepaalde richtlijnen? Volgens de NVVK normen?

 

Je komt op mij gewoon niet betrouwbaar over als ik je vergelijk met andere partijen in je sector.

Je werkt vanuit Duitsland met een 06 nummer. Denk je nu echt dat bedrijven alles uit handen gaan geven aan je? dat deurwaarders uitstel verlenen voor maanden aan iemand uit Duitsland met een 06 nummer?

 

Werk je in opdracht van bepaalde gemeenten? Van welke regelingen maak je gebruik om ondernemers te door te laten starten?

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Ik kan bedrijven die in de problemen zitten helpen mits het niet te laat is.. heel veel problemen kun je oplossen.

 

Maar soms is het te laat en dan is er niets meer te redden behalve damage control.

 

 

 

Ben benieuwd wat je werkwijze is.

 

 

en zorg dat je naam niet meer bekend staat als oplichter op internet. Helpt ook wel om vertrouwen te krijgen van potentiele klanten...

 

 

 

 

 

Analyse maken, kosten drukken, uitstel aanvragen, geen loze beloftes maken t.a.v. schuldeisers, ondernemer laten focussen op core business. Dan haalbare reglingen treffen.

 

Dat zijn de belangrijkste eikpunten bij mijn werkwijze. Maar het betreft maatwerk dus een globale werkwijze is er niet.

 

Reputatie is heel belangrijk... helaas maken mensen fouten en zijn er mensen die "misbruik" maken om die fouten uitgebreid te publiceren op internet nadat alles al lang is opgelost. Dat is het nadeel van internet.. het blijft je jaren achtervolgen.

 

Maar dat is een hele andere discussie.

 

Een reputatie bouw je op. Bijvoorbeeld door goede adviezen te geven en je kennis te delen zonder bijbedoelingen. Het nadeel van internet is meteen het voordeel van internet: jouw goede bijdragen blijven ook toegankelijk en internet biedt je de mogelijkheid om op ervaringen te reageren.

Link naar reactie
  • 0

Werk je volgens bepaalde richtlijnen? Volgens de NVVK normen?

 

Je komt op mij gewoon niet betrouwbaar over als ik je vergelijk met andere partijen in je sector.

Je werkt vanuit Duitsland met een 06 nummer. Denk je nu echt dat bedrijven alles uit handen gaan geven aan je? dat deurwaarders uitstel verlenen voor maanden aan iemand uit Duitsland met een 06 nummer?

 

Werk je in opdracht van bepaalde gemeenten? Van welke regelingen maak je gebruik om ondernemers te door te laten starten?

 

Danny

 

Ik ben bezig met een NEN 8048 certificering. Zodra ik die heb gaan we werken in samenwerking met gemeentes etc etc.

 

"Whatever the mind of man can conceive, it can achieve"

Link naar reactie
  • 0

Hoe kom ik aan klanten!?

Als ik lees dat je samenwerkt met marketing- en communicatiepartners, die - met meer dan 28 jaar ervaring - organisaties juist op dit gebied adviseren, dan vraag ik me af of dat niet de partijen bij uitstek zijn om je hierbij te helpen. Daar plukken zij immers direct de vruchten van omdat elke klant die jij vervolgens binnenhaalt een potentiële klant voor henzelf is.

Link naar reactie
  • 0

Je topictitel is:

 

Klanten benaderen: hoe vind en benader ik bedrijven in problemen?

 

 

In deze sector is het niet ''gewoon'' om klanten te benaderen. Cliënten komen dmv doorverwijzingen van KvK,Belastingdienst,gemeenten,Deurwaarders,Eneco en noem maar op.

 

Die partijen gaan pas doorverwijzen bij vertrouwen. Bij een werkwijze die zich heeft bewezen en volgens de richtlijnen van de NVVK.

 

Doe je iets met deze werkwijze?

 

Van welke regelingen vanuit de overheid maak je gebruik om ondernemers bij te staan en verder te helpen?

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

De categorie 'klanten' die jij zoekt, meldt zich weleens op HL. Maar dan is de hulp vanuit ons gratis, want er is niets aan te verdienen, hoe zie jij je verdienmodel?

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
Hoe kom ik aan klanten!? ...

... Ik loop dus een beetje vast op vinden van klanten die ik ook daadwerkelijk kan helpen...

Ik heb je website ook even bekeken en ik zie de klassieke vergissing terug: jij vindt jouw propositie geweldig, maar je lijkt er (te) weinig bij te hebben stilgestaan wat jij werkelijk oplost, voor wie je dat kunt oplossen en of degene bereid is daar de portemonnee voor te trekken. Mijn advies is dat jij je eens goed verdiept in je marketingplan. Want wees eerlijk: je biedt ook hulp in strategie, marketing en communicatie aan, terwijl je hier zelf om advies vraagt hoe je klanten binnen moet halen? Hoe geloofwaardig maakt dat jou en jouw propositie?

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Weer zo'n TS die een topic begint en dan afhaakt?

 

Succes en groet,

 

Hans

 

Dit is er ook zo een: Marketing ideeën voor een starter (webshop). Zelfs vragen worden niet beantwoord.

 

Inderdaad, jammer hoor. Ligt het aan mij of komt het echt vaker voor dat er maar wat geponeerd wordt om vervolgens zonder boe of bah weer af te haken? Afijn, die discussie hoort wellicht in een ander topic thuis.

 

Succes en groet,

 

Hans

 

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nog niet afgehaakt hoor :-)

 

Bedankt voor jullie input. Ik ben ondertussen samen met een relatie van mij aan het kijken hoe we de propositie kunnen aanpassen.

 

Verder heb ik nu de bevestiging dat ik het hele acquisitie verhaal achter me moet laten en meer moet gaan bouwen aan relaties, referenties, betrouwbaarheid. En dat daaruit dan de klanten komen.

"Whatever the mind of man can conceive, it can achieve"

Link naar reactie
  • 0
Ik ben nog niet afgehaakt hoor

:-)

Dan is een excuus voor mijn mogelijk al te snelle conclusie op zijn plaats, bij dezen.

 

Bedankt voor jullie input. Ik ben ondertussen samen met een relatie van mij aan het kijken hoe we de propositie kunnen aanpassen.

Goede zaak.

 

Verder heb ik nu de bevestiging dat ik het hele acquisitie verhaal achter me moet laten
Die begrijp ik niet, acquisitie in een passende vorm lijkt mij onontbeerlijk.

 

en meer moet gaan bouwen aan relaties, referenties, betrouwbaarheid. En dat daaruit dan de klanten komen.

Is ook een vorm van acquisitie, toch?

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.