• 0

Mobiliteitsbonus

Ik zou graag wat meer informatie willen hebben over de mobiliteitsbonus.

Normaal gesproken zou het UWV hier meer informatie over moeten geven op hun website, maar die loopt zoals gewoonlijk weer vast of geeft een lege pagina. Ik heb ze al gebeld, maar het is een nieuwe regeling en men kon mij er niets over vertellen. Ik zou binnen een week worden terug gebeld. We zijn inmiddels 2 weken en veel telefoontjes verder.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Dit is wat ik weet:

U krijgt een mobiliteitsbonus voor het in dienst nemen van een uitkeringsgerechtigde van 50 jaar of ouder of een arbeidsgehandicapte.

Hoeveel premiekorting ontvangt u?

€ 7.000 per jaar voor het in dienst nemen van een uitkeringsgerechtigde van 50 jaar of ouder;

€ 7.000 per jaar voor het in dienst nemen van een arbeidsgehandicapte die gaat werken en tenminste het minimumloon verdient;

€ 3.500 per jaar voor het in dienst nemen van een arbeidsgehandicapte die met loondispensatie gaat werken.

Nu vraag ik me af hoeveel uren de werknemer moet gaan maken, want full-time kan hij nog niet aan.

Of geldt deze regeling alleen bij een fulltime medewerker.

Kan ik deze premiekorting zelf inhouden of wordt deze terug gestort?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Vanmorgen kreeg ik een Google-alert met deze vraag over de mobiliteitsbonus. Graag wil ik de vragensteller attenderen op de website www.subsidiecalculator.nl. Als adviseur werkgeversdiensten van UWV ben ik werkzaam bij het WerkgeversServicepunt in Alkmaar en hebben wij deze website ontwikkeld. Met het invullen van een aantal eenvoudige vragen, kan de gebruiker zelf kosteloos berekenen hoeveel premiekorting de werkgever maximaal kan krijgen en er is achtergrondinformatie terug te vinden wat hij daarvoor moet doen. Mochten er dan nog vragen zijn, dan verneem ik dat graag via info@subsidiecalculator.nl en zal ik contact opnemen voor verdere tekst en uitleg. Hopelijk heeft UWV met deze tool weer wat krediet opgebouwd.

Met vriendelijke groet,

Ronald van Ammers

UWV

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar