Ik ben op zoek naar informatie over een ondernemingsstructuur bestaande uit een stichting met daaronder 2 BV's. De ene BV "bouwt" het product. De andere BV exploiteert het product en betaalt hierbij alle opbrengsten aan de bouwende BV. De stichting bestuurt beide BV's.
Ik heb slechts van deze constructie gehoord, maar ik weet hier niet de ins en outs van. Ik heb al wat informatie gezocht op internet, maar heel veel verder dan dat de stichting een meerderheid in de aandelen moet bezitten kom ik niet.
Weet een van jullie iets meer te vertellen over deze constructie? Of waar kan ik hier meer informatie over kan vinden?
Ik heb al wel een paar concrete vragen:
- Hoe zouden de statuten van een dergelijke stichting er uit zien?
- Kan ik voorzitter zijn van het bestuur van de stichting en tegelijkertijd directeur van de BV's?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Marc van Buren
Marc van Buren
Hallo!
Ik ben op zoek naar informatie over een ondernemingsstructuur bestaande uit een stichting met daaronder 2 BV's. De ene BV "bouwt" het product. De andere BV exploiteert het product en betaalt hierbij alle opbrengsten aan de bouwende BV. De stichting bestuurt beide BV's.
Ik heb slechts van deze constructie gehoord, maar ik weet hier niet de ins en outs van. Ik heb al wat informatie gezocht op internet, maar heel veel verder dan dat de stichting een meerderheid in de aandelen moet bezitten kom ik niet.
Weet een van jullie iets meer te vertellen over deze constructie? Of waar kan ik hier meer informatie over kan vinden?
Ik heb al wel een paar concrete vragen:
- Hoe zouden de statuten van een dergelijke stichting er uit zien?
- Kan ik voorzitter zijn van het bestuur van de stichting en tegelijkertijd directeur van de BV's?
Groeten!
Marc
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4046-combinatie-stichting-en-meerdere-bvs/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag