Voor wat het waard is heb ik de drang om met meer mensen over mijn situatie te discussiëren, dit gaat over een side projectje waar ik en een partner tijd in gestoken hebben en waar we als hobby een paar avonden in de week aan werken.
-Tijd is kostbaar, alhoewel ik zeker niemand ervan wil weerhouden om rustig de tijd te nemen en mijn verhaal te lezen opdat het enerzijds een raadzaam advies is om in deze tijden overal rustig de tijd voor te nemen (naar mijn mening geld dit overigens advies ten aller tijden) en het anderzijds wellicht tot inspiratie zou kunnen lijden, staat er onderaan deze tekst in de laatste alinea toch een samenvatting van mijn vraag.
Mijn partner en ik volgen al een tijdje ondersteunende cursussen grafisch ontwerpen en daarnaast hebben we een concept in elkaar gezet, offertes aangevraagd, een planning en een paar ontwerpen klaarliggen die we in de zomer op de markt willen brengen. De selecte groep die we hierover spraken reageerde positief (trouwens, los van hoe de reacties waren hadden we dit idee sowieso uitgevoerd, en dit voeg ik aan me verhaal toe omdat ik dit ook iedereen aan zou raden) dus zodoende hebben we de Kvk-naam, merknaam, twitter, facebook, site, domeinnamen enzovoorts gekocht, alleen zijn we één ding vergeten waar ik zo op terug zal komen. Dit alles a.d. een kleine €1.000,- maar de som geld staat hierbij uiteraard niet in verhouding met de tijd die we hierin geïnvesteerd hebben, niet dat tijd überhaupt in waarde uit te drukken is maar dit ter zijde.
Nu kom ik begin vorige week achter het volgende…
Waar onze pagina standaard op nummer 1 in de zoekresultaten kwam bij een zoekactie naar de betreffende merknaam, we zitten tegen de 150 volgers aan, kwam ik tot mijn verassing/schrik erachter dat deze naar de tweede plek is verschoven. (Bovenstaand slash teken zou je kunnen veranderen in een ampersand want na het bespreken van mijn situatie met meerdere mensen ben ik er nog steeds niet achter of het hier nou gaat om verassing of schrik.)
De nummer één is nu dus een japanse collega-ondernemer die blijkbaar precies hetzelfde idee had, inclusief bijna exact hetzelfde logo en naam, en deze blijkbaar op bijna exact dezelfde manier heeft uitgewerkt. Terugkomend op het éne ding dat wij vergeten waren betreft het hier dus de .com domeinnaam. (XX.nl/afkortingvan xx2013 en xx2014 hebben wij wel)
In eerste instantie denk je waarschijnlijk, dit was niet erg slim, maar als je hier langer over nadenkt zul je erachter komen dat dit domeinnaam op zich geen probleem zal vormen. (correct me if I'm wrong) De twitter, instagram, facebook pagina van deze collega daarentegen vind ik dan wel weer een probleem.
Na hier lang over te hebben nagedacht ben ik tot de conclusie gekomen dat óf degene bij wie ik de offertes heb aangevraagd zowel onze naam als idee heeft gejat, óf, en deze kans schat ik hoe vreemd dit ook klinkt op 99,9%, dat iemand/een groep gewoon exact hetzelfde idee had.
Deze conclusie geeft me zoveel motivatie dat ik blijkbaar wachtend tot de klok negen uur slaat zodat ik naar mijn afspraak kan gaan dit zit te typen, bij tijdelijk gebrek aan andere werkzaamheden met betrekking tot dit project, in een vrij storend en onoverzichtelijk veel te klein venster wat ik niet vind passen bij een zo krachtig forum als deze, ik dit dus typ om erachter te komen wat jullie in mijn situatie zouden doen? (Onder het genot van een heerlijke kop koffie, in de tuin met een lekker weertje op deze zaterdagochtend, dat dan weer wel) –Ik heb overigens al contact opgenomen, mensen spullen laten bestellen en een aantal mails aan dit bedrijf verstuurd, maar tot dusver geen reacties terug gehad.
Samenvatting: Veel tijd in merknaam en idee gestoken, erachter komen dat iemand exact hetzelfde idee heeft en een site online heeft gezet hiermee. Drang tot discussie met meer mensen hierover, wat zouden jullie doen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
East99
East99
Voor wat het waard is heb ik de drang om met meer mensen over mijn situatie te discussiëren, dit gaat over een side projectje waar ik en een partner tijd in gestoken hebben en waar we als hobby een paar avonden in de week aan werken.
-Tijd is kostbaar, alhoewel ik zeker niemand ervan wil weerhouden om rustig de tijd te nemen en mijn verhaal te lezen opdat het enerzijds een raadzaam advies is om in deze tijden overal rustig de tijd voor te nemen (naar mijn mening geld dit overigens advies ten aller tijden) en het anderzijds wellicht tot inspiratie zou kunnen lijden, staat er onderaan deze tekst in de laatste alinea toch een samenvatting van mijn vraag.
Mijn partner en ik volgen al een tijdje ondersteunende cursussen grafisch ontwerpen en daarnaast hebben we een concept in elkaar gezet, offertes aangevraagd, een planning en een paar ontwerpen klaarliggen die we in de zomer op de markt willen brengen. De selecte groep die we hierover spraken reageerde positief (trouwens, los van hoe de reacties waren hadden we dit idee sowieso uitgevoerd, en dit voeg ik aan me verhaal toe omdat ik dit ook iedereen aan zou raden) dus zodoende hebben we de Kvk-naam, merknaam, twitter, facebook, site, domeinnamen enzovoorts gekocht, alleen zijn we één ding vergeten waar ik zo op terug zal komen. Dit alles a.d. een kleine €1.000,- maar de som geld staat hierbij uiteraard niet in verhouding met de tijd die we hierin geïnvesteerd hebben, niet dat tijd überhaupt in waarde uit te drukken is maar dit ter zijde.
Nu kom ik begin vorige week achter het volgende…
Waar onze pagina standaard op nummer 1 in de zoekresultaten kwam bij een zoekactie naar de betreffende merknaam, we zitten tegen de 150 volgers aan, kwam ik tot mijn verassing/schrik erachter dat deze naar de tweede plek is verschoven. (Bovenstaand slash teken zou je kunnen veranderen in een ampersand want na het bespreken van mijn situatie met meerdere mensen ben ik er nog steeds niet achter of het hier nou gaat om verassing of schrik.)
De nummer één is nu dus een japanse collega-ondernemer die blijkbaar precies hetzelfde idee had, inclusief bijna exact hetzelfde logo en naam, en deze blijkbaar op bijna exact dezelfde manier heeft uitgewerkt. Terugkomend op het éne ding dat wij vergeten waren betreft het hier dus de .com domeinnaam. (XX.nl/afkortingvan xx2013 en xx2014 hebben wij wel)
In eerste instantie denk je waarschijnlijk, dit was niet erg slim, maar als je hier langer over nadenkt zul je erachter komen dat dit domeinnaam op zich geen probleem zal vormen. (correct me if I'm wrong) De twitter, instagram, facebook pagina van deze collega daarentegen vind ik dan wel weer een probleem.
Na hier lang over te hebben nagedacht ben ik tot de conclusie gekomen dat óf degene bij wie ik de offertes heb aangevraagd zowel onze naam als idee heeft gejat, óf, en deze kans schat ik hoe vreemd dit ook klinkt op 99,9%, dat iemand/een groep gewoon exact hetzelfde idee had.
Deze conclusie geeft me zoveel motivatie dat ik blijkbaar wachtend tot de klok negen uur slaat zodat ik naar mijn afspraak kan gaan dit zit te typen, bij tijdelijk gebrek aan andere werkzaamheden met betrekking tot dit project, in een vrij storend en onoverzichtelijk veel te klein venster wat ik niet vind passen bij een zo krachtig forum als deze, ik dit dus typ om erachter te komen wat jullie in mijn situatie zouden doen? (Onder het genot van een heerlijke kop koffie, in de tuin met een lekker weertje op deze zaterdagochtend, dat dan weer wel) –Ik heb overigens al contact opgenomen, mensen spullen laten bestellen en een aantal mails aan dit bedrijf verstuurd, maar tot dusver geen reacties terug gehad.
Samenvatting: Veel tijd in merknaam en idee gestoken, erachter komen dat iemand exact hetzelfde idee heeft en een site online heeft gezet hiermee. Drang tot discussie met meer mensen hierover, wat zouden jullie doen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40489-kopie-van-naamconcept-en-idee-gevonden-wat-zouden-jullie-doen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag