• 0

Afgelopen weekend zag ik weer een juniorenteam voetballen. Wat een zootje: eerst rennen ze de benen uit hun lijf en daarna blijven ze teveel hangen. Toen bedacht ik: stop een rfid-tag in elke schoen en eentje in de bal, plaats antennes op de hoeken van het veld en registreer de hele wedstrijd zodat je die later op je x-box of ander platform nog eens kan bekijken.

Tagball.

Kan je zomaar in Fifa en andere games opnemen.

Meestal bestaat zoiets al. Dus ben ik nu aan het zoeken. Blijkt er vorig jaar in Duitsland een experiment gedaan te zijn door Fraunhofer, eoa wetenschappelijk instituut. Ze gebruiken de naam RedFIR voor dat systeem. Blijkt beschreven op hun site en zelfs al voorzien van een eigen homepage.

Het systeem is nog niet marktrijp, want ze moeten eerst een Grand Challenge doorstaan. Oh, d'r is al een video!

Macht Fussball noch Emotionaler...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40525-tagball-bestaat-dat-al/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Toen je voor het Nederlands elftal speelde, bedoel je. Op die juniorenveldjes staan helaas geen hoge tribunes.

Het ging mij om het innovatieve idee. Kids zitten de hele dag op social networks en game devices, dus als je een link kan leggen tussen normale activiteiten en die virtuele omgeving heb je iets in handen. Waarom wordt Facebook bv niet gebruikt in het onderwijs, voor huiswerk?

Het zou mogelijk moeten zijn om met relatief goedkope tags een complete voetbal-, basketbal- of voor mijn part tenniswedstrijd vast te leggen en vervolgens weer te geven op... een xBox bijvoorbeeld. Zodat die jochies (of andere sporters) kunnen zien waarom ze aan hun conditie moeten werken of niet aan clustervoetbal moeten doen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 0

Waarom wordt Facebook bv niet gebruikt in het onderwijs, voor huiswerk?

Facebook is een commercieel bedrijf dat alles wat ze weet over haar gebruikers te grabbel gooit en doorverkoopt.

1) Aanmelden bij facebook moet een vrije keuze zijn. Ik vind niet dat de overheid kinderen dient te verplichten een facebook account aan te maken.

2) Het delen van je huistaken cq je intelligentie met een commercieel bedrijf vind ik 'not done'.

3) Scholen hebben dikwijls een eigen systeem om huistaken online te distribueren.

• 0

Ik denk dat Twa Facebook noemt om een voorbeeld te geven, niet om specifiek de voors en tegens van FB te bespreken.

Het principe geeft in mijn ogen veel mogelijkheden, echter sta ik in zijn algemeenheid wel wat huiverig ten opzichte van een soort Human Track & Trace systemen

• 0

Facebook is een commercieel bedrijf dat alles wat ze weet over haar gebruikers te grabbel gooit en doorverkoopt.

1) Aanmelden bij facebook moet een vrije keuze zijn. Ik vind niet dat de overheid kinderen dient te verplichten een facebook account aan te maken.

2) Het delen van je huistaken cq je intelligentie met een commercieel bedrijf vind ik 'not done'.

3) Scholen hebben dikwijls een eigen systeem om huistaken online te distribueren.

@3

Precies. Elke school doet zijn eigen investeringen die uiteindelijk weer door de studenten betaald worden. Zou niet weten waarom dit niet landelijk geregeld kan worden door middel van bijvoorbeeld digi-d die toch al iedereen nodig heeft. Scheelt een hoop losse investeringen en is de privacy gewaarborgd. (Mits de overheid dan wat geld steekt in de beveiliging ;D ;) )

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar