Ik Laat wel eens wat spullen uit China komen en dat ging jarenlang probleemloos.
Vorig jaar kwam een aantal kleine zendingen niet aan. Geregistreerde post uit China krijg een een registratienummer dat te volgen is tot aan de Nederlandse douane. Daarna gaat het verder via Post.nl of TNTpost. Die plakken er een Nederlands tracktrace nummer op. Dat nummer is niet bekend aan de afzender in China en niet aan aan mij als ontvanger in Nederland, totdat het wordt afgeleverd. ALS het wordt afgeleverd.
Ik heb na ontvangst het tracktrace nummer ingevoerd en las tot mijn verbazing dat het aflever adres luidde:
ewrfhuieruh onbekend
Interessant adres, dat steeds vaker in allerlei varaiaties voor mijn paketten door TNT of Postnl werd ingevoerd.
Het is een wonder, dat die paketten bij mij aankwamen. Maar het verbaast me dus niets, dat steeds meer zendingen NIET aankwamen.
Niet aangekomen paketten zijn niet traceerbaar, immers, het Chinese trackingnummer is te volgen TOT Nederland. Het Nederlandse trackingnummer is niet te achterhalen. Klachten kun je bij de Nederlandse post niet indiene, want je hebt immers geen Nederlands zending nummer.
Dit jaar vroeg ik bij het naastgelegen pand of ik daar iets mocht laten afleveren. Geen probleem.
Voor de zekerheid liet ik een zending splitsen in meerere kleinere leveringen. Grote paketten zijn waarschijnlijk aantrekkelijker voor de vogeltjes op de post lijn. Helaas heeft dat niets geholpen. De helft kwam aan, de rest verdween.
Wie kan zich 50% verlies van aanvoer veroorloven? Ik niet.
De Nederlandse postbezorging is wat mij betreft niet meer betrouwbaar. Ooit opgezet als een belangrijk onderdeel van onze infrastructuur, waarbij iedereen van sorteerder tot bezorger een BVD screening onderging, is het nu verzand in het andere uiterste: Volkomen onbetrouwbaar en zonder enige correctiemogelijkheid.
Hoe is het mogelijk, dat een correcte adressering wordt verminkt in een onleesbare onzin invoer en de registratie routine bijna vraagt om verdwijning van paketten?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
electra
electra
Ik Laat wel eens wat spullen uit China komen en dat ging jarenlang probleemloos.
Vorig jaar kwam een aantal kleine zendingen niet aan. Geregistreerde post uit China krijg een een registratienummer dat te volgen is tot aan de Nederlandse douane. Daarna gaat het verder via Post.nl of TNTpost. Die plakken er een Nederlands tracktrace nummer op. Dat nummer is niet bekend aan de afzender in China en niet aan aan mij als ontvanger in Nederland, totdat het wordt afgeleverd. ALS het wordt afgeleverd.
Ik heb na ontvangst het tracktrace nummer ingevoerd en las tot mijn verbazing dat het aflever adres luidde:
ewrfhuieruh onbekend
Interessant adres, dat steeds vaker in allerlei varaiaties voor mijn paketten door TNT of Postnl werd ingevoerd.
Het is een wonder, dat die paketten bij mij aankwamen. Maar het verbaast me dus niets, dat steeds meer zendingen NIET aankwamen.
Niet aangekomen paketten zijn niet traceerbaar, immers, het Chinese trackingnummer is te volgen TOT Nederland. Het Nederlandse trackingnummer is niet te achterhalen. Klachten kun je bij de Nederlandse post niet indiene, want je hebt immers geen Nederlands zending nummer.
Dit jaar vroeg ik bij het naastgelegen pand of ik daar iets mocht laten afleveren. Geen probleem.
Voor de zekerheid liet ik een zending splitsen in meerere kleinere leveringen. Grote paketten zijn waarschijnlijk aantrekkelijker voor de vogeltjes op de post lijn. Helaas heeft dat niets geholpen. De helft kwam aan, de rest verdween.
Wie kan zich 50% verlies van aanvoer veroorloven? Ik niet.
De Nederlandse postbezorging is wat mij betreft niet meer betrouwbaar. Ooit opgezet als een belangrijk onderdeel van onze infrastructuur, waarbij iedereen van sorteerder tot bezorger een BVD screening onderging, is het nu verzand in het andere uiterste: Volkomen onbetrouwbaar en zonder enige correctiemogelijkheid.
Hoe is het mogelijk, dat een correcte adressering wordt verminkt in een onleesbare onzin invoer en de registratie routine bijna vraagt om verdwijning van paketten?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40666-post-uit-china-verdwijnt-via-postnl-tnt-post/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
19 antwoorden op deze vraag