• 0

Is dit een goed idee?

Wat vinden jullie van het idee om een HL-panel op te zetten?

 

Dit betekent bijvoorbeeld dat er 1 x per maand een vragenlijst wordt opgesteld en rondgestuurd m.b.t. een bepaald(e) thema('s). Dit zullen altijd thema's zijn gerelateerd aan bijvoorbeeld een onderwerp of onderwerpen die op dat moment spelen op het forum (bv de grootste struikelblokken voor een startende ondernemer of de beste innovatie van het afgelopen jaar, enz.).

Voor het selecteren van onderwerpen wordt altijd eerst een draadje opgestart.

De resultaten worden vervolgens verwerkt in een bondige rapportage die op de HL-website te lezen of te downloaden is.

 

Doe mee met de poll en als er genoeg animo is, wil ik best de organisatie op mij nemen.

 

 

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik sluit mij aan bij Decorum, snap niet hoe een vragenlijst waardevol kan zijn op een manier die het forum niet al van zichzelf is.

 

Het is een alsof je een normale dag-in dag-uit auto koopt, maar die dan op een trailer voervoert naar de supermarkt, om vervolgens wel weer de boodschappen in de auto te laden.

 

Hmm, weet niet helemaal of die vergelijking klopt, maar ehh..de spirit ervan zal wel duidelijk zijn.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0
Dat is aardig arbeidsintensief

Valt wel mee, denk ik, als je gelijk hebt dan zal ik overuren maken 8).

 

snap niet hoe een vragenlijst waardevol kan zijn op een manier die het forum niet al van zichzelf is.

Niet iedereen post zijn mening. Kijk bijvoorbeeld naar de poll. Voordat ik reageerde hadden 6 mensen deelgenomen aan de poll (3 voor 3 tegen), terwijl decorum en Ilja gereageerd hebben via een post. ;)

 

De waarde van een dergelijk oefening zit in het vormgeven van een collectieve mening, dus niet alleen in de mening van het individu. Dit vindt dan zijn weerslag ik een artikeltje. Allebei de meningen zijn in mijn visie belangrijk. Om ook een metafoor te gebruiken. In een tweede kamer worden wel meningen geuit, maar geen stemmingen gehouden. Want die hebben geen toegevoegde waarde. hmmm 8)

 

Conclusie:

Indien de poll negatief is, dan komt er geen HL-panel. Is de poll positief, dan wil ik me daar wel voor inzetten. Simpel.

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie
  • 0

Is het niet handiger om bij onderwerpen als ze 'af' zijn een samenvatting te schrijven? Je hebt dan de opinie van 'de groep' en een mooie vraag + antwoord + discussie die er aan ten grondslag ligt. In het ideale geval zou de OP dat moeten doen (en dan het liefst in het openingsbericht) maar zou ook als deze door een ander gemaakt is een goede aanvulling zijn op het forum. Op tweakers.net doen ze iets soortgelijks; een lang lopen onderwerp wordt, wanneer deze vol is, opnieuw geopend met een samenvatting van de vorige berichten. Zet in het onderwerp nog een bepaald woord zodat het zoeken makkelijker wordt (HIFAQ oid) en je groeit langzaam maar zeker naar genoeg goede content voor een boek voor startende ondernemers ;D

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht dat dit misschien een goed idee was, maar de poll zegt iets anders. Ik wil de forumleden die deel hebben genomen aan de discussie en poll bedanken en bij deze zie ik dus af van mijn voorstel om hier energie in te stoppen. Het voorstel van willemj vindt ik wel erg ok, dus OP's! ;D Als jullie je geroepen voelen...

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie
  • 0

Met OP bedoel ik dus Original Poster ;) Misschien kun je die aansporen door een automatisch een mailtje te sturen een paar dagen nadat een topic gestart is en er genoeg response is. Maar wellicht dat expert members het ook zouden kunnen doen.

 

Wat ik me ook nog bedacht is dat een wiki wel wat zou zijn. Voor diegene die wiki niet kennen: een soort content management systeem waar iedere (evt geregistreerde) bezoeker tekst in kan aanpassen. Zit ook een management systeem in om automatisch terug te gaan naar een oude versie of mensen te weren bij het bewerken. Goed voorbeeld is wikipedia.org een encyclopedie gemaakt door 'iedereen'. Zou erg nuttig zijn als de vele kleine brokjes informatie bij elkaar gezet worden. Zo heb ik vandaag geleerd m'n AV niet in m'n eigen woorden aan te halen in een offerte. Heel goede tip maar als je op AV zoekt denk ik niet dat je hem terug vindt.

 

Misschien nieuwe poll: zijn er leden die een Wiki topic onder hun beheer willen nemen en is het technisch/financieel mogelijk om er een aan dit forum te hangen?

Link naar reactie
  • 0

 

Een poll of een survey is vooral interessant wanneer daaruit de opinie blijkt van verwanten of vakgenoten. HL is een beetje een mengelmoes van halfmanszaakjes, starters, doorstarters en experts waarvan bovendien slechts een deel echt actief is. Een poll of een survey zegt dus niet zoveel. Je ziet het aan de resons op de vraag aan het begin. N=10.

 

Overigens denk ik dat polling een prachtig instrument is voor een nieuwsportal die actief achter zijn lezers aangaat. Maar dan in combinatie met een nieuwsbrief. Je moet je menig willen geven!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Overigens denk ik dat polling een prachtig instrument is voor een nieuwsportal die actief achter zijn lezers aangaat. Maar dan in combinatie met een nieuwsbrief. Je moet je menig willen geven!

 

De combinatie spreekt mij erg aan. Is een leuk idee. Wat dacht je van een nieuwssite, waarbij bij elk artikel een poll zit. Het sluit er als ware mee af. In feite een soort van actuele opiniemeter.

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.