Kevin Brink Geplaatst: 10 april 2013 Kevin Brink 1 0 Geplaatst: 10 april 2013 Omschrijving van je concept: Hey, forumlezers, Begin dit jaar heb ik een webshop opgezet waarin ik tuindecoratie verkoop. De webshop in opgebouwd in Wordpress met de Woocommerce plugin. Ondanks dat het bezoekers aantal wel goed gaat, is er nog geen aankoop gedaan via de website. De URL van de webshop is: http://www.uwtuindecoratie.nl/ Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: - Webshop gebouwd - SEO - Social media Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Meer naamsbekendheid genereren en een hogere omzet behalen. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Wij willen de klant een totaalbeleving geven op de website, door social media en een goede sfeer op de website te creëren. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Graag hoor ik wat jullie van mijn webshop vinden en wat er beter kan. Is dit een webshop waar jij een product zou kopen? Waarom wel of waarom niet? Wat is je eerste indruk van de webshop en wat vind je van de usability? [Mod edit: typfout uit titel verwijderd] Link naar reactie
0 Yvonne_ Geplaatst: 10 april 2013 Yvonne_ 27 3 Geplaatst: 10 april 2013 Leuke website! Lekker fris en fruitig. Misschien is het een idee om de lijst met productcategorieen in een kader/box oid te plaatsen ipv zo in een lijst zonder opmaak? Oogt denk ik professioneler. Ik had zelf voor een andere naam gekozen, daar 'uw' zorgt voor wat afstandelijkheid voor mijn gevoel. Maar dat is wellicht iets persoonlijks. Je bent in ieder geval goed bezig! YD Consultancy - http://www.ydconsultancy.nl/ Link naar reactie
0 Yvonne_ Geplaatst: 10 april 2013 Yvonne_ 27 3 Geplaatst: 10 april 2013 Nog een kleine toevoeging: Goed dat het keurmerk en veilig betalen logo's goed zichtbaar is op je homepage! YD Consultancy - http://www.ydconsultancy.nl/ Link naar reactie
0 Maarten Stevens Geplaatst: 10 april 2013 Maarten Stevens 351 14 Geplaatst: 10 april 2013 Goed dat je de social media gebruikt! Zelf vind ik het design niet zo spetterend. Zo dacht ik bij de witte balk onderaan de pagina eerst dat het een foutje was... Bij het adres (via Contact) mist de plaatsnaam. Mijn Tip: Maak de tekst in de menubalk wat groter. Het valt nu weg en je hebt ruimte zat! www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps Link naar reactie
0 John B Geplaatst: 10 april 2013 John B 2,8k 259 Geplaatst: 10 april 2013 Een paar opmerkingen na een eerste blik: Waarom die prominente plek voor dat FSK logo? Als ik daarop klik lees ik dat ze getest hebben dat "Door middel van kleurgebruik en indeling de website duidelijk inzicht verschaft over de mogelijkheden van de webwinkel." Maar intussen hebben ze niet gezien dat je "Kopen", "Afrekenen" en "Plaats bestelling" buttons witte teksten hebben tegen een lichtgrijze achtergrond en daardoor nauwelijks leesbaar zijn ... Als ik op een plaatje van een tuinset klik, verwacht ik een grotere afbeelding. In plaats daarvan krijg ik dezelfde afbeelding in een pop-up te zien, dat helpt niet echt. Je informatie over je producten is erg beperkt. Bijvoorbeeld je Tuinset wickerset Wien buin (maak daar even bruin van). Van wat voor materiaal is die gemaakt, kan dat 's winters buiten blijven staan? Je zegt "incl. zwarte kussens", maar op het plaatje zijn ze wit. En de bank en de stoel zien er even hoog uit, maar de stoel is 89 cm hoog en de bank 47 cm. Bij online kopen is dat soort informatie van doorslaggevende betekenis. Als de verzending altijd gratis is (dat is trouwens iets anders dan "onze prijzen zijn inclusief verzendkosten"), waarom staat er in mijn winkelwagen dan met koeieletters een uitnodiging "Verzendkosten berekenen"? Verder redelijk wat tik- en taalfouten en restjes Engels. Link naar reactie
0 Jamie van Soest Geplaatst: 10 april 2013 Jamie van Soest 585 65 Geplaatst: 10 april 2013 Nog een korte; Je stelt dat de prijzen inclusief BTW en inclusief verzenkosten zijn. Je mag daar best prominent neerzetten dat je het "gratis" op stuurt! :) Persoonlijk vind ik de teksten niet zo heel prettig lezen. Kijkt erop alsof ze geschreven zijn voor de zoekmachines en niet voor de bezoeker van de website. Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014! Link naar reactie
0 Antwoord voor bedrijven Geplaatst: 10 april 2013 Antwoord voor bedrijven 816 69 Geplaatst: 10 april 2013 Beste Kevin, Je klanten kunnen je nu alleen via een formulier bereiken. Je moet in ieder geval een e-mail adres vermelden en daarnaast een andere mogelijkheid bieden waarmee klanten direct contact met je kunnen hebben. Bijvoorbeeld een telefoonnummer. Hier vind je de regels van de Autoriteit Consument en Markt. Vriendelijke groet, Miki RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners. Link naar reactie
0 Highio Geplaatst: 10 april 2013 Highio 11,3k 467 Geplaatst: 10 april 2013 Domeinnaam dekt de lading niet lekker. Bij de gekozen naam verwacht ik kleinere objecten en een grafisch betere site. Groet, Highio "The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity." Link naar reactie
0 michael.l Geplaatst: 10 april 2013 michael.l 89 8 Geplaatst: 10 april 2013 boven de afbeeldingen van de productcategorien staat pantenbakken. sommige categorien zijn in meervoudsvorm, andere enkelvoud. veel van de producten die je verkoopt zijn geen decoratie. daarnaast zijn het dure producten, die bij de meeste tuincentra voorradig zijn, dus dan ga ik ze liever daar even bekijken. Link naar reactie
0 Think Twice Geplaatst: 10 april 2013 Think Twice 436 26 Geplaatst: 10 april 2013 Met alle respect, maar het design en uitstraling is om te huilen. Normaal gesproken kan ik wel iets constructiefs zeggen, maar dit straalt geen vertrouwen uit, te hoog hobby-gehalte. Er moet toch echt wel een knappere template te vinden zijn. Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart) Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen Link naar reactie
0 willem china Geplaatst: 12 mei 2013 willem china 80 1 Geplaatst: 12 mei 2013 hi kevin, Ondanks dat het bezoekers aantal wel goed gaat, is er nog geen aankoop gedaan via de website. dit is wel een belangrijk dingetje. er moet dus wel wat gebeuren. ik zit al jaren in deze handel en gaande weg in verschillende schakels, dus ken het aardig. er is ook al veel gezegd en kan me dr ook wel aardig bij aansluiten. ik ga niet in op alle details. mooi dat sommige mensen dat wel doen en dat is ook belangrijk. ik geef je gewoon mn eerste indruk: in het kort: - naam. idd veranderen nu het nog kan. je bent nu nog niet zo bekend. dus veranderen. iedere naam is beter dan deze. al noem je het de tuinaap.nl. ook afhankelijk van wat je wilt bereiken. - layout anders. ja. breng er sfeer in. als ik de naam intik wil ik bam in 1x gezelligheid. heb je dat, dan heb je de helft al gewonnen. om mij koop je een foto bij een fotostock-site. dr is een speciaal voor bloemen, planten en tuin. goede NL foto's en geen amerikaanse BBQ meeting. al verkoop het niet, ik wil toch bloemen en planten zien. - bij foto's op de home krijg ik kruisjes. - en laat idd die (sorry) zwamteksten achterwege. mss idd voor je SEO.. gewoon lekker strak houden. mss meer product info geven. - sommige foto's zijn niet scherp. dat wekt op mij indruk, alsof ze uit een folder gescand zijn. en als dat uit een chinese folder is, heb je de kans, dat die foto ook een copy van een copy is. ik zie dat vaak. wat ik me afvraag. je hebt zoveel producten. ik neem niet aan, dat je dat niet allemaal op voorraad hebt, maar hoe doe je dat als wel wat verkoopt. je zit met een min afname bij een leverancier en producten koop je tenminste per doos. je verkoopt dan 1 beeldje en blijft dan met 11 andere zitten. of heb je, of werk je samen met, een tuincentrum. en bv een tuinkas van 800 euro, hoe groot is de kans dat iemand die in zn winkelwagentje gooit. dus kevin, ja. veel kritiek van iedereen en geen verkopen , dus ik zou dr toch nog maar eens naar ( laten ) kijken. en mss maar goed dat je je site hier even ter inzage hebt neergelegd. succes dr mee. wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com . Link naar reactie
0 dannyverhoeven Geplaatst: 13 mei 2013 dannyverhoeven 354 8 Geplaatst: 13 mei 2013 Ik vind het design niet storend, wat ik wel storend vind is dat je achtergrond blijft staan en de tekst eroverheen scrollt (zeg ik dat zo goed?). Zo zie ik de link "winkelwagen" niet omdat het in mijn browser net op de grens van groen/wit valt. Ik wil wel graag weten waar mijn productoverzicht is wanneer ik wil gaan bestellen. Over de button rechtsboven: deze tekst zou ik ook ombuigen naar iets in de trend van "gratis verzending" in plaats van dat je alles vermeld als inclusief. Overigens vind ik het FSK keurmerk niet van waarde. Die 3 punten moet elke bezoeker vanzelfsprekend zijn. Bij de productpagina's zelf zou ik echt gaan focussen op leesbaarheid. Het oogt niet prettig en zal voor mij een reden zijn om af te haken. Wellicht dat er daarom nog geen aankopen zijn. Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl Link naar reactie
0 Libertas Geplaatst: 28 mei 2013 Libertas 97 2 Geplaatst: 28 mei 2013 Ik ben het toch niet eens met de plaatsing van het keurmerk. Over de meerwaarde van dit specifieke keurmerk wil ik me niet uitlaten, maar daarin ben ik niet helemaal objectief ;). Echter nu druk je de hoofdnavigatie (product categorieen) zover naar beneden dat men op veel wat kleinere schermen telkens moet scrollen. Jammer! Tevens heeft een keurmerk meer waarde in de buurt van de bestelknop en in de winkelwagen. Ik hoop dat dit niet wordt gezien als spam, ik wil echter nadrukkelijk vermelden dat het om een eigen site gaat: http://blog.webwinkelkeur.nl/meer-conversie-met-keurmerk/ . Daarin wordt uigelegd waarom je juist het keurmerk in de buurt van de bestelknop en winkelwagen moet plaatsen. Verder raad ik je aan om de voordelen van jouw webwinkel voor jezelf te formuleren en ook direct terug te laten komen in de layout. Zie bijvoorbeeld een Bol.com als schoolvoorbeeld: http://www.bol.com/nl/p/pitch-perfect/1002004013301606/ Kijk je naar de bestelbutton dan zie je daar direct de voordelen van de webwinkel terug komen (gratis verzending, 30 dagen bedenktijd, gratis retourneren). Zulke voordelen moet je in jouw webwinkel ook over brengen op de bezoeker. Alleen een goed uitziende webwinkel is niet voldoende. Succes! https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Link naar reactie
Kevin Brink
Kevin Brink
Omschrijving van je concept:
Hey, forumlezers,
Begin dit jaar heb ik een webshop opgezet waarin ik tuindecoratie verkoop. De webshop in opgebouwd in Wordpress met de Woocommerce plugin.
Ondanks dat het bezoekers aantal wel goed gaat, is er nog geen aankoop gedaan via de website.
De URL van de webshop is: http://www.uwtuindecoratie.nl/
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
- Webshop gebouwd
- SEO
- Social media
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Meer naamsbekendheid genereren en een hogere omzet behalen.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Wij willen de klant een totaalbeleving geven op de website, door social media en een goede sfeer op de website te creëren.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Graag hoor ik wat jullie van mijn webshop vinden en wat er beter kan. Is dit een webshop waar jij een product zou kopen? Waarom wel of waarom niet?
Wat is je eerste indruk van de webshop en wat vind je van de usability?
[Mod edit: typfout uit titel verwijderd]
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag