• 0

Persbericht - Opmerkingen?

Ik wil onderstaand persbericht naar diverse redacties sturen en op een website plaatsten waar tegen een kleine vergoeding dit bericht vaak gelezen kan worden. Voordat ik dit alles doe wilde ik graag jullie mening en/of eventuele verbeterpunten. Als die er zijn natuurlijk :P

 

 

PERSBERICHT

“Nieuwe aanpak communicatieproblemen in projecten”

 

DELFT - 21-10-2004.

Uit diverse onderzoeken is gebleken dat slechte communicatie de hoofdoorzaak is van het falen van projecten. Er is onder meer naar voren gekomen dat de communicatie doorgaans niet specifiek wordt afgestemd op de verschillende doelgroepen, zelden of nooit strategisch wordt ingezet en dat bij de meerderheid van de betrokkenen er onduidelijkheid bestaat over gemaakte afspraken.

 

De firma Digiscape uit Delft komt met een softwarepakket op de markt dat de problemen omtrent de communicatie binnen projecten kan oplossen. Het pakket, dat de naam “ProjectFlow” draagt, zorgt ervoor dat alle bij een project betrokken gegevens, zoals documenten, afspraken, contactgegevens, planningen, etc. digitaal op elke plaats ter wereld opgevraagd kunnen worden. Alle bij een project betrokken personen, van opdrachtgever tot leverancier, staan middels ProjectFlow “met elkaar in verbinding”.

 

Volgens Digiscape kan de wijze waarop mensen in projecten met elkaar communiceren drastisch worden verbeterd. De directeur van Digiscape vertelt: “De manier hoe de functionaliteiten worden aangeboden zijn uniek. Een pakket dat zoveel mogelijkheden biedt zonder software te hoeven installeren én overal toegankelijk is, ben ik niet elders tegengekomen”.

 

Meer informatie over ProjectFlow is te vinden op: www.projectflow.nl

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Uit diverse onderzoeken is gebleken ......

 

Kunnen we dit onderbouwen met wellicht een link naar deze onderzoeken, of bronvermelding.

 

Ja ik had er eerst e.e.a. aan bronnen in verwerkt. Voorbeeld van zo'n bron is: http://content.hartman-communicatie.nl/Rubrieken/Nieuws/2004/1/Miscommunicatie_leidt_tot_hoge_kosten.html

 

Iets noemen in de trend van. " Uit recent onderzoek van KPMG is naar voren gekomen dat ... "

Link naar reactie
  • 0

Je begint met een gemeenplaats. Maak het concreet en specifiek.

 

Drie van de vier projecten mislukt door mis-communicatie. Dat stelt KPMG in blablabla...

 

Je kopregel is niet prikkelend. De citaten van die directeur (heeft hij/zij trouwens een naam?) zijn nietszeggend. Waarom is de manier waarop die functionaliteiten worden aangeboden 'uniek'. En de belangrijkste vraag wordt niet beantwoord: waarom is software die iedereen met elkaar in contact brengt een oplossing voor mis-communicatie?

 

Dit is maw geen persbericht maar een marketing-pr bericht. Dat is een taalkwestie. Je overdrijft de voordelen van zo'n flow-follower. Op de site stellen jullie ondermeer dat de communicatie nu 'constructief' wordt en dat de bedrijfsresultaten verbeteren. Dat is nonsens. Misschien moet je nog eens goed nagaan waarom deze software uberhaupt ontwikkeld is.

 

Nog een vraagje: wie vergoedt wie voor het lezen van een persbericht? Of biedt je het schrijven en plaatsen van zulke berichten aan in ruil voor een kleine vergoeding van bedrijven als Digiscape?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Over het product zelf. Jammer dat je geen demo of minimaal screenshots op je webpagina's hebt. Ik zie nu vooral veel marketing-geblaat (no flame intended) maar ik zie niets waardoor ik nu geprikkeld zou raken. Er zijn zoveel van dit soort pakketjes, ook gratis (free as in beer, Open Source) alternatieven.

 

Wat maakt jouw product nou zo uniek?

Lijkt me dat je dat ook in je persbericht naar voren moet laten komen. Want alleen maar constateren dat er slecht gecommuniceerd wordt en dat jij dat gaat oplossen met je wonderpakket, daar trapt men na de dot-com-hype niet meer in ;).

 

Ik wil best geloven dat je een goed product hebt neer gezet. En ik denk ook wel dat er behoefte is aan een echt *goed* PM-pakket... maar waarom is dit product dat?

 

Succes!

 

P.S. dit is opbouwend bedoeld :)

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

Zoals je persbericht er nu uitziet is het geen persbericht. Want dat is op zijn minst nieuws, concreet, opvallend.

 

Huur een tekstschrijver in, voor ongeveer 50 tot 100 euro heb je een perfect bericht. Dat is peanuts vergeleken bij de aandacht die je dat op kan leveren.

 

Ben trouwens zeer benieuwd waar je dit bericht wilt plaatsen.Wie betaalt er in vredesnaam voor het lezen ervan? Journalisten in ieder geval niet.

 

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de feedback. Ik ga ermee aan de slag.

 

Overigens bedoelde ik de website persberichten.com. Daar kan je tegen een kleine vergoeding je bericht plaatsen die door anderen gelezen kunnen worden (journalisten).

 

Het huren van een tekstschrijver is misschien nog niet eens zo'n heel slecht plan. Ik zal het zeker overwegen.

Link naar reactie
  • 0

Over het product zelf. Jammer dat je geen demo of minimaal screenshots op je webpagina's hebt

 

Op www.projectflow.nl (onder modules).

 

Aan een demo wordt hard gewerkt momenteel, net als een nieuwe website specifiek voor dit product.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 128 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.