• 0

Wat vinden jullie van Cadabra.nl als naam voor dit nieuwe concept?

Hi HL'ers,

 

Graag hoor ik jullie mening over het volgende.

 

Voor een nieuw Cloud Computing concept ben ik op zoek gegaan naar een naam. Onlangs liep ik tegen cadabra aan als naam en heb vandaag cadabra.nl geregistreerd.

 

Het is jaren geleden de naam geweest van Amazon. Maar uiteindelijk vonden ze het (op zijn Amerikaans uitgesproken) teveel lijken op Cadaver. In het Nederlands vind ik dat minder het geval.

 

Wat vinden jullie van deze naam? Zien jullie nog negatieve (of positieve) bijklanken?

 

 

Even een beetje extra info:

Het zal een out-of-the-box cloud computing concept worden dat de hele kantoorautomatisering vervangt zonder dat verder nog beheer nodig is. Vandaar de link met Abra Cadabra. Iets misterieus dat altijd werkt ;)

"You do your Abra, we add Cadabra" of zoiets...

 

Alvast super bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dank je Nico. Ik had Cadabra ook via de KvK gevonden, maar kan op geen enkele manier een bedrijfsactiviteit van ze vinden. Als ze met 'Cadabra' de markt op hadden willen gaan dan hadden ze, lijkt me, Cadabra.nl wel geregistreerd toch?

 

Ik kan ze natuurlijk bellen / mailen en vragen of zij er problemen mee hebben...

 

En anders maak ik er Cadabra IT als bedrijfsnaam van met www.cadabra.nl als URL. Maakt dat trouwens uit?

 

Maar misschien belangrijker. Wat vind je van de naam?

Link naar reactie
  • 0

 

Ik heb bij Boip.int gekeken en er is wel een andere partij die Cadabra als merkt heeft geregistreerd, maar dan voor pennen en educatiemateriaal. Bijt dat?

 

 

Ga het registratieproces voor je eigen activiteit in en merk vanzelf of het strandt. Volgens mij kom je in een andere categorie terecht en is het risico op verwarring goed te voorkomen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het bekt wel lekker. Mijn eerste indruk is wel positief. Tot ik na ga denken. Want 'abracadabra, simsalabim' staat eigenlijk voor een grote black box. Geen idee wat er gebeurt. Als ik aan tekenfilmpjes denk, wordt er vaak wel 3 keer getoverd voor het juiste resultaat wordt behaald... Dat is dus minder positief. Maar is volgens mij wel op te vangen met een goede slogan. Ik zou de naam lekker gebruiken!

Heeft u een briljant idee? Of wilt u uw organisatie versterken? Ik help u graag: http://www.vlemminxcompany.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.