• 0

Vrachtkosten producten importeren uit China

Ik ben op dit moment al een jaar bezig met het importeren van producten uit china. Ik laat de producten vervoeren per luchtvracht(fedex). Per maand importeer ik rond de 30 a 40.000 dollar aan producten bij meerdere leveranciers. Hiervan wordt tegen 15 a 20% verrekend aan vracht kosten. Dit vind ik natuurlijk aan de hoge kant en moet naar mijn idee voor minder kunnen. Ik ben benieuwd of jullie tips voor me hebben.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ah.... ik snap nu het probleem.

 

Je kunt je spullen door de fabrikanten naar een vervoerder als b.v. Ensign laten transporteren (wegtransport) en dat b.v. binnen 1 week of zo samen laten verpakken en over zee verzenden. Dat is aan jou de keuze. Nadeel is dat je langer op je spullen moet wachten en dus beter moet plannen.

Link naar reactie
  • 0

Ah.... ik snap nu het probleem.

 

Je kunt je spullen door de fabrikanten naar een vervoerder als b.v. Ensign laten transporteren (wegtransport) en dat b.v. binnen 1 week of zo samen laten verpakken en over zee verzenden. Dat is aan jou de keuze. Nadeel is dat je langer op je spullen moet wachten en dus beter moet plannen.

Dat is inderdaad een alternatief. Ik ben toch op zoek naar goedkopere alternatieven via de luchtvracht.

Link naar reactie
  • 0

Daarnaast is ook normale luchtvracht een optie via een expediteur kan je hiervoor zo tarieven opvragen. Dat is met genoemde aantallen zeker goedkoper dan zaken per "express" vervoeren. Wel is voor dit soort aantallen zeevracht stukken goedkoper. Opslag is geen enkel probleem dat is altijd op te lossen en zijn legio bedrijven die dat kunnen regelen. Zowel voor volle containers als voor deel lading. Deel lading is naar verhouding duurder dan een volle container maar je kan ook elke week een paar pallets laten komen en op die manier een constante stroom creëren. dan kan je evt spoed zendingen altijd nog door de lucht laten gaan?

 

 

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Waarom niet een gewone S.A.L. verzending in plaats van FedEx. FedEx is drie keer zo duur!

 

S.A.L. duurt normaal tussen de 7 en hooooooguit 21 dagen om aan te komen.

 

Om mezelf nog even aan te vullen. Wat ook mateloos irritant is van FedEx is dat je over ieder pakket douanekosten moet betalen. Via S.A.L. en zeevracht gebeurd dat nauwelijks ;D

Link naar reactie
  • 0

Ik ben op dit moment al een jaar bezig met het importeren van producten uit china. Ik laat de producten vervoeren per luchtvracht(fedex). Per maand importeer ik rond de 30 a 40.000 dollar aan producten bij meerdere leveranciers. Hiervan wordt tegen 15 a 20% verrekend aan vracht kosten. Dit vind ik natuurlijk aan de hoge kant en moet naar mijn idee voor minder kunnen. Ik ben benieuwd of jullie tips voor me hebben.

 

Gebruik je een eigen Fedex account? Met een eigen account kun je enorme kortingen krijgen, 50% tot 70% korting is niet ongewoon.

Of laat je de leverancier je verzending regelen, waarbij je de vervoerskosten betaald aan je leverancier? Heel waarschijnlijk dat zij daar een stukje marge tussen zetten.

Verder zijn er bedrijven die enorme kortingen hebben met de bekende koeriersdiensten. (TNT, DHL, UPS, Fedex) Via hun kun je ook zeer goedkoop laten verzenden. Er is hierbij wel een risico dat je de goederen door hun op moet laten halen. Wij gebruiken deze regelmatig voor zwaardere pakketten dat per koerier verstuurd moet worden.

 

Kun je niet een gedeelte laten sturen per koerier, dat je per direct nodig hebt? En het andere deel per boot?

 

 

Mvg,

 

Wesley

X-tend Ltd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.