• 0

Verkoop op Amazon... welke artikel/produkt?

Hallo, ik zit er over te denken om op Amazon.com te gaan verkopen.

 

Hiervoor ben ik op zoek naar een goed artikel/product. In verband met verzendkosten moet het in 1e instantie een produkt zijn wat als brievenpost (=door een brievenbus passen) kan worden verzonden. Ook moet er natuurlijk enige marge op het artikel zitten ook weer mede door de verzendkosten (4,75 euro naar Amerika).

 

Ik zat zelf ook over oortelefoontjes te denken. Die passen inclusief verpakking in een brievenbusdoosje.

 

Maar het allerleukst zou natuurlijk zijn dat ik een echt Nederlands product ga verkopen. Dan kan ik met het feit dat ik zelf een Nederlander mijn voordeel doen. Ik heb trouwens wel het idee dat wil je op je op Amazon onderscheiden je dit alleen op prijs kunt doen.

 

Een zeer open en weinig gerichte vraag maar ik dacht ik gooi het eens op tafel. Alle ideeen, tips en meningen zijn meer dan welkom. Bedankt alvast!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Duurzaam ondergoed? Je kunt bijvoorbeeld ook op Bol.com verkopen als zakelijke aanbieder.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Maar het allerleukst zou natuurlijk zijn dat ik een echt Nederlands product ga verkopen.

Dat wordt dan natuurlijk een kaasschaaf of flessenlikker...

 

Maar eh, moet het niet de ondernemer zijn die zelf bedenkt wat ie gaat verkopen? Zodat ie daar feeling en affiniteit mee heeft?

Of ben ik nu erg ouderwets en maken we hier een nieuw crowd-thinking fenomeen mee? (Zullen we de crowd meteen vragen wat ze een leuk topic vinden voor op HL?)

Link naar reactie
  • 0

Producten die ook door legio Amerikaanse aanbieders worden aangeboden (zoals oortelefoontjes) is echt niet zoń goed idee.

1. je verzendkosten concurreren je uit de markt

2. je leveringstijd zet je uit de markt

3. Amerikanen kopen liever niet van vage Hollanders als het ook van een Amerikaanse winkel kan.

 

Ga idd naar bol.com of verkoop Delfts Blauw of originele klompen ofzo, of echte sport merchandise van Ajax, Oranje etc. (zou kunnen dat Amerikaanse aanbieders dat ook gewoon hebben)

 

Ben vrij actief als affiliate voor Amazon en je onderscheid je inderdaad niet alleen op prijs. Affiliates doen veel van je marketing en zij zijn zelfs niet gebaat bij een lage prijs.

 

Wel belangrijk:

 

Goede reviews

Snelle levertijd

Goede converterende copy (als je product converteert blijven affiliates marketing voor je doen, ik drop non-converterende producten op goedlopende sites vrij snel)

 

Link naar reactie
  • 0

Ben vrij actief als affiliate voor Amazon...

 

Dan verkoop je voor Amazon en niet op Amazon. Is heel ander verhaal. Maar nu ik het nog eens lees, zie ik dat je aangeeft dat affiliates van Amazon helemaal niet zo geïnteresseerd zijn in de prijs. Met andere woorden: de buitendienst van het verkoopkanaal Amazon voegt zo zijn eigen criteria toe. Maar waarop baseert de klant zijn keuze?

 

Concurrentie op prijs is pas nodig als je helemaal niks anders meer kan bedenken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Om eerlijk te zijn verkoop ik al op Amazon.com De verkoop valt mij echter wat tegen. Binnenkort verkoop ik op Amazon.de en Amazon.uk

 

Mijn vraag/wens word ook ingegeven door het feit ik mijn kennis van Amazon (= bijna Rocket science ;D) wil benutten. Dat heeft mij de nodige uren gekost :-\

 

je verzendkosten concurreren je uit de markt

Ik neem genoegen met wat minder marge.

 

je leveringstijd zet je uit de markt

6-8 dagen is naar mijn mening opinie wel te overzien

 

Amerikanen kopen liever niet van vage Hollanders als het ook van een Amerikaanse winkel kan.

Dat vermoeden heb ik ook. Al is mijn conversie op Amazon bijna 10% :)

 

Ga idd naar bol.com

Ga ik uitzoeken.

 

Producten die ook door legio Amerikaanse aanbieders worden aangeboden (zoals oortelefoontjes) is echt niet zoń goed idee.

Ik zit nu in een niche. Een keer eens iets proberen waar het aanbod super groot is maar de vraag ook lijkt mij wel interessant.

 

verkoop Delfts Blauw of originele klompen ofzo, of echte sport merchandise van Ajax, Oranje etc.

Vind ik een goed idee. Maar hoeveel Amerikanen hebben hier behoefte aan? Hoe groot is de markt hiervoor? Dan benut ik wel het feit dat ik Nederlander ben optimaal. Mooi!

 

ik drop non-converterende producten op goedlopende sites vrij snel

Zit je ook op Amazon o.i.d?

 

PS. Ik citeer alleen Bram de Haas... maar iedereen bedankt voor zijn/haar reactie :)!

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ben vrij actief als affiliate voor Amazon...

 

Dan verkoop je voor Amazon en niet op Amazon. Is heel ander verhaal. Maar nu ik het nog eens lees, zie ik dat je aangeeft dat affiliates van Amazon helemaal niet zo geïnteresseerd zijn in de prijs. Met andere woorden: de buitendienst van het verkoopkanaal Amazon voegt zo zijn eigen criteria toe. Maar waarop baseert de klant zijn keuze?

 

Concurrentie op prijs is pas nodig als je helemaal niks anders meer kan bedenken.

 

Sommige klanten sorteren wel op prijs maar dit kan alleen binnen een categorie (tenzij ze speciale plugins gebruiken wat zeldzaam is). Maar het is nog niet zo makkelijk als het lijkt. Soms verschillen de verzendkosten of het aangebodene is niet helemaal identiek. Als de productnaam niet heel specifiek is moet je wellicht zoeken onder allerlei verschillende keywords onder allerlei categoriëen.

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.