Camera auto's van Belastingdienst sporen privégebruik op.
Excuses als dit in een verkeerd topic staat, het leek mij wel op zijn plaats.
Ik lees de laatste tijd steeds over de camera auto's die de Belastingdienst inzet om privé gebruik van zakelijke auto in kaart te brengen. Maar ik begrijp niet hoe dat kan en wat de criteria dan zijn. Bekend is het verhaal van de woonboulevard op zondag, maar als ik nieuwe tafels, bureau's of lampen nodig heb voor de zaak dan kan het best zijn dat ik die op zondag bij een woonboulevard ga bekijken/kopen. Dan is dat toch gewoon een zakelijke rit?
Ander voorbeeld, een bekend Nederlands pretpark is een klant van mij. Logisch dat ik die een keer moet bezoeken, met de zakelijke auto. Maar zou dat dan niet kunnen volgens de Belastingdienst?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
headquarters
headquarters
Camera auto's van Belastingdienst sporen privégebruik op.
Excuses als dit in een verkeerd topic staat, het leek mij wel op zijn plaats.
Ik lees de laatste tijd steeds over de camera auto's die de Belastingdienst inzet om privé gebruik van zakelijke auto in kaart te brengen. Maar ik begrijp niet hoe dat kan en wat de criteria dan zijn. Bekend is het verhaal van de woonboulevard op zondag, maar als ik nieuwe tafels, bureau's of lampen nodig heb voor de zaak dan kan het best zijn dat ik die op zondag bij een woonboulevard ga bekijken/kopen. Dan is dat toch gewoon een zakelijke rit?
Ander voorbeeld, een bekend Nederlands pretpark is een klant van mij. Logisch dat ik die een keer moet bezoeken, met de zakelijke auto. Maar zou dat dan niet kunnen volgens de Belastingdienst?
_______
modedit: titel verduidelijkt
T-shirt bedrukken
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42335-belastingdienst-en-auto-van-de-zaak-kentekencontrole/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag