• 0

Geweldig (uitprobeersel facebook)

Ik had hier pas het filmpje over lingcars zitten bekijken. Ik besefte dat ik te bang was om wat persoonlijks te laten zien, het moet (van mij) allemaal zakelijk maar mensen zoeken (zeker in mijn branche) ook juist wat knus.

 

Gister trof ik mijn jongste (3 jaar) al slapend aan tussen de rollen stof, ik was erg geschrokken want ik dacht dat ze weggelopen was uit de winkel. Opgelucht maakte ik een foto van het slapende meisje. Twijfel, zal ik het op mijn persoonlijke fbpagina zetten of op die van de winkel. Met een kort commentaar (kind kwijt, toch gevonden) geplaatst op mijn fb van de winkel.

 

Ik had 112 likers en per keer dat ik ververste schoot het aantal keer ' gezien' van de foto omhoog, gister eindigde het met zo n 1300 views. Vol verbazing zat ik achter mijn pc, wat gebeurt hier? Vandaag tikte het ook nog wat door, wie zijn al die mensen, waar komen ze vandaan?

 

Zit nu ongeveer op 1500 views, terwijl ik normaal gesproken rond de 100 zit! Ik heb 15 keer zoveel mensen bereikt als normaal gesproken, en tja dat zijn natuurlijk niet allemaal potentiele klanten. Maar toch............ geweldig! En dan te bedenken dat ze elke dag wel een keer slaapt ;-) wat een mogelijkheden biedt dit ;-)

 

maar serieus dat zet me wel aan het denken, mensen willen ontroerd worden, geraakt worden, vermaakt worden, een rol stof doet dat niet, een rol stof met een slapend meisje erop wel..... (en hoe nu verder met dit concept? misschien moet ik elke stof die ik wil aanprijzen een connectie geven met jongste, ze tilt hem op, wikkelt zich erin, euh pff weet ik het.....)

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het risico is wel dat de foto's door andere partijen gebruikt kunnen gaan worden en als dat door grotere partijen wordt gedaan dan verdwijnen foto's nooit meer van het net. De vraag is of je kind daar over een paar jaar blij mee is.

 

Nu verwacht ik niet dat een foto van slapend meisje op een rol stof misbruikt zal worden, maar het is wel iets om even bij stil te staan. Bekend verhaal is de familie foto met naakte kleuters, welke foto vervolgens (nu nog steeds) wordt aangetroffen bij porno websites.

 

Dus het kan prima en zal zeker werken, maar bedenk wel goed wat je plaatst.

Link naar reactie
  • 0

ja heb je helemaal gelijk in, is ook precies de reden dat ik het liever allemaal juist niet te persoonlijk maak. Op de foto kun je haar ook bijna niet herkennen en dat speelde wel mee bij de beslissing om de foto op de fb van de winkel te zetten.

 

Maar ik kan misschien ook op andere manieren toch iets doen met het idee van dat kleine meisje, zonder dat zij er met haar hoofd op staat! Het zet me in ieder geval wel aan het denken, ik kan de stoffen leuker presenteren dan alleen maar een zo duidelijk mogelijke foto van de stof (wat ik nu doe). Ik noem maar iets. laat oudste een poppetje tekenen en ik vul dat poppetje dan steeds met de stof die ik wil aanprijzen (of doe dat dan bij de kinderstoffen en bedenk wat anders bij volwassenen)

 

Ik ga dr es verder op doorborduren! Orginaliteit komt niet zomaar aan waaien ;)

Link naar reactie
  • 0

Likes zijn leuk, maar wat je vooral moet uitvinden is of die likes tot conversie kunnen leiden.

Ik keek vanavond naar x factor worldwide en dan komen er soms optredens langs die je in je hart raken. Maar ik heb er geen seconde over nagedacht om op google te kijken wie die persoon is en of ik iets kan kopen van ze. En zo is het met zo'n foto denk ik ook. Eerder een aaahhh wat lief opname dan iets waar je handel uit haalt.

 

Maar je zit met je idee om je product eens anders aan te bieden zeker op het goede pad.

 

Succes!

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Likes zijn leuk, maar wat je vooral moet uitvinden is of die likes tot conversie kunnen leiden.

Ik keek vanavond naar x factor worldwide en dan komen er soms optredens langs die je in je hart raken. Maar ik heb er geen seconde over nagedacht om op google te kijken wie die persoon is en of ik iets kan kopen van ze. En zo is het met zo'n foto denk ik ook. Eerder een aaahhh wat lief opname dan iets waar je handel uit haalt.

 

Maar je zit met je idee om je product eens anders aan te bieden zeker op het goede pad.

 

Succes!

 

Toch Joost, als mensen iets indrukwekkends of hartverwarmends hebben gezien blijft het hangen. Hoe vaak ik later, als het besef is doorgedrongen dat het iets moois was, niet op zoek gegaan ben naar de bron is niet te tellen.

Een indruk maak je, en die blijft. In tegenstelling van opsommingen van diensten of producten op een website of door een verkoper.

Ik Kijk bijvoorbeeld altijd wat een schrijver met een goed verhaal of zinnige opmerking hier op HL voor achtergrond heeft.

 

Het is dus waanzinnige reclame voor jouw product of bedrijf, als je het niet met de bedoeling doet om de verkoop te stimuleren, maar het gewoon doet vanuit je hart. Ikzelf heb nog steeds veel "conversie" door de landelijke reacties op de "naakt netwerkavond voor ondernemers" die ik in het afgelopen voorjaar heb georganiseerd.

Link naar reactie
  • 0

ik denk zeker dat het geen directe verkopen oplevert, maar het gaat wel rond en dat is voor mij in deze fase al net zo belangrijk.

 

Ik moet nog flink naamsbekendheid opbouwen. Wat ook erg leuk is dat klanten er in de winkel over beginnen, meteen gespreksstof en net alsof je elkaar al wat beter kent.

 

Veel klanten kennen haar ook overigens want ze is regelmatig in de winkel.

 

De winkel heeft een flinke kinderhoek in de vorm van een kasteel, kids vinden het echt te gek. Wat dat betreft vind ik het allemaal in de winkel veel makkelijker dan online om sfeer te creeren en klantvriendelijk te zijn etc etc.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Je hebt een authentieke warme foto gebruikt en dat wekt een emotie op. Vergelijk het maar met Petje Pitamientje. Probeer dat te herhalen en het wordt snel kunstmatig. Voor elke productafbeelding geldt dat een kaal product minder aanspreekt dan een product dat gebruikt wordt door een mens, en dat een bepaald type mens en een bepaald type gebruik eerder opvalt. Denk aan schaarsgeklede dames op een auto. Kinderen en jonge katjes doen het ook goed.

 

Volgens mij is de marketingles dat je als kleine ondernemer je presentatie best een beetje persoonlijk mag maken. Deel ervaringen, observaties en ideeën in woord en beeld. Word enthousiast, wees boos, ben ontroerd. Mensen kopen van mensen, niet van merken. Vandaar dat merken naar een menselijke maat streven, al zijn er mensen die geloven dat ze zichzelf als merk moeten promoten.

 

:P

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, alles wat je nu zelf probeert te bedenken is kunstmatig. Bovendien laat een kind van 3 zich ook echt niet sturen ;-)

 

Ik heb juist altijd gedacht het gaat om de winkel en niet om mij, dus ook niet een naam als ' truusjes stoffenhoekje' voor de winkel. Ik wilde af van de hobbysfeer en dat is ook wel gelukt. De les nu is dat het op facebook best wat persoonlijker kan.

 

In de winkel is dat natuurlijk ook, je hebt gesprekken met je klanten, een deel ken je bij naam, je vraagt hoe het gaat. Dat aspect mist online. Allhoewel ik wel fotos plaats in de zin van ' prachtige sjaal gemaakt door klant x' , er moet toch een soort communitygevoel ontstaan.....

 

Ik denk dat er vanzelf wel weer een leuk fotomoment voorbij komt, iets onverwachts en dat heeft waarschijnlijk meer impact dan zelf elke week wat verzinnen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.