• 0

Factuur opmaken maar klant geeft factuurgegevens niet...

Hallo,

 

Een klant heeft een dienst van mij afgenomen. Meestal factureer ik achteraf en is het geen probleem. Ik neem contact op en vraag of alles naar wens was en vraag de factuur gegevens. Ik verstuur de factuur en die betaald men.

 

Nu heb ik een klant die een dienst heeft afgenomen en op mail en telefoon niet reageert. Ik vraag me af of ik dan de factuur kan opmaken op alleen haar naam. Mag dat? Of krijg ik daar later gedoe mee met een eventueel incasso traject omdat ik dan niet een juiste factuur oid aangemaakt heb?

 

 

 

[spatie verwijderd uit kopregel - mod]

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je hebt het over een incassotraject. Heb je een vast incassobureau of vaker met een incassobureau samengewerkt? In dat geval kun je het beste aan hun vragen hoe je dit het beste aan kunt pakken. Ze kunnen je wellicht ook helpen met het achterhalen van de juiste (adres)gegevens van je 'klant'.

Link naar reactie
  • 0

Even voor de beeldvorming: wat en hoe heb je geleverd? En waarom factureer je particulieren achteraf? Geven het e-mailadres en telefoonnummer geen woonadres? Mogelijk even 'onbekend' bellen voor contact?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hoi Maarten,

 

Voor de BTW maakt het in elk geval niet uit. Als jij netjes je BTW afdraagt, dan is het goed. Betaalt de client niet, dan een creditfactuur opmaken en verzoeken om teruggaaf van de BTW.

 

De factuurvereisten voor de BTW zijn alleen van belang voor de afnemer die de BTW wil terugvragen. Nu het een particulier betreft, is dit niet aan de orde.

 

Een factuur sturen naar het emailadres zou dus naar mijn mening voldoende moeten zijn.

 

Hartelijke groet,

Barbara Rijskamp

Voor meer grip op je financien

doe een fiscale check

Voor een oplossing van jouw belastingprobleem

vraag advies

Link naar reactie
  • 0

 

Voor de BTW maakt het in elk geval niet uit. Als jij netjes je BTW afdraagt, dan is het goed. Betaalt de client niet, dan een creditfactuur opmaken en verzoeken om teruggaaf van de BTW.

 

 

niet helemaal correct,

indien er niet betaald wordt dan kan je de BTW terugvragen wegens oninbare vordering dit is iets anders dan een creditnota zenden. Een creditnota zend je wanneer achteraf blijkt dat de factuur niet correct verstuurd was, de btw van de creditnota gaat gewoon mee in je normale btw aangifte.

 

Misschien bedoel je hetzelfde maar het zou verwarrend kunnen zijn.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.