• 0

Welke pagina's moeten er op mijn website komen?

Dag allemaal,

 

Hoogste tijd om zelf eens een vraag te stellen. Sinds 1/9 ben ik fulltime ondernemer. Daar hoort een website bij. Geen SEO wonder, maar een simpele site zodat ik mijn bestaan als ondernemer kan onderbouwen. mensen willen immers toch meer dan alleen wat contactgegevens op HL ;). Domein en wordpress template zijn gereed. Nu vullen dus. Daarbij gaat het me om welke pagina's essentieel zijn. Ik heb tot dusverre:

 

- Home: bedrijfsnaam, logo, contactgegevens, plaatjes, omschrijving van mijn diensten in 3 woorden, twitterfeed

- diensten: iets uitgebreidere pagina waarin ik omschrijf waarvoor mensen bij mij terecht kunnen

- contactformulier. Naam, telefoon of e-mail en vraag zijn verplicht. Captcha wel of niet doen?

- blog. (Ja die zal ik actief bijhouden)

- over Joost. Spreekt voor zich.

 

En dan? Mis ik nog een pagina waarvan jullie denken dat die echt nodig is? Dus niet om door google beter gevonden te worden, die concurrentiestrijd met collega's wil ik niet aangaan. Maar andere tips, suggesties zijn welkom.

 

Hartelijk dank vast.

 

Groet

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 3

Ha Joost,

 

Heb dit draadje maar eens doorgelezen en sta iets anders in een website van iemand als jij dan enkele andere meedenkers hier. Deel namelijk jouw mening dat jij elders op internet al voldoende doet aan marketing en dat jij vooral klanten krijgt en houdt doordat je zo goed bent in je vak.

 

Daardoor kun je volgens mij volstaan met een eenvoudige en basic site waarvoor andere regels gelden dan voor veel ondernemers. Drie tips over dingen die mij opvielen:

 

1. Regel een kop voor boven je site en zet je site gewoon morgen online met 2 pagina's erop. Een met een kopietje van je samenvatting op LinkedIn en een contactpagina waarop je verwijst naar LinkedIn, Twitter en HL. Dan kun je achter de schermen rustig de pagina's maken die je echt wilt zonder daar nu per se tijd in te moeten stoppen, terwijl je eigenlijk beters wat anders kunt doen. In WordPress kun je gewoon pagina voor pagina toevoegen aan je website.

Vermoed dat er voor jouw dienstverlening niet veel mensen zijn die vaak naar je website gaan. Bijna iedereen zal er eenmalig komen, dus maakt niet uit als iemand nu iets anders ziet dan iemand anders over drie weken of drie maanden. Belangrijkste lijkt mij dat mensen die je nu googelen of de website achter je mailadres willen bekijken, zien dat je een website hebt ipv de melding die er nu op staat.

 

2. Ik vraag me af of jij een aparte pagina met referenties nodig hebt. Mensen komen meestal niet via de voordeur van een website (homepage) binnen. Omdat je niet weet op welke pagina ze binnen komen en omdat je ook niet weet hoeveel pagina's ze bezichtigen, kun je ook de komende tijd referenties verzamelen en deze verdelen over de andere pagina's op je site of via een plugin rechts in een kadertje zetten zodat ze op elke pagina zichtbaar zijn.

Ik kan me in jouw geval ook indenken dat het handig is op de pagina met je diensten/oplossingen te proberen per dienst 1 klant te laten vertellen hoe tevreden die is/was over jou. Je klanten kunnen jou namelijk nog beter verkopen dan jij dat kunt. ;)

 

3. Tot slot iets heel anders. Claim vandaag eerst even www.denariusadvies.nl en ga vanaf nu dat domein en mailadres gebruiken. Je bent zo lang parttime ondernemer geweest dat je domein nog stamt uit het domeinnamenmetstreepjestijdperk. Voor mobiele internetters en mailers is een streepje gedoe omdat dat een extra handeling op een ander toetsenbordje is. Conversie is ook het relaties en geïnteresseerden zo makkelijk mogelijk maken. Daarnaast moet je anders blijven vertellen dat er een streepje tussen moet. Zonde van je tijd en energie.

 

Tot zover mijn twee centen,

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 1

Als het je puur om je contactgegevens gaat, zou een direct call knop wel handig zijn. Dan kan je op mobiel gewoon op je nummer drukken en verschijnt je belvenster. Ik haat nummers kopieren op mn mobiel, en ik draag een halve tablet met me mee. ;)

 

Als je een theme voor Wordpress gaat kopen (please, niet die standaard WP theme gebruiken. In dat geval sta ik 100% achter Micha zijn waarschijnlijk-te-kort-aan-slaap-relaas. ;) ), overweeg dan een responsive theme. Die zijn er bij de vleet. Dan is de boel wederom op mobiel wat gebruiksvriendelijker.

 

EDIT: Oh, en ik zou links naar je columns op HL plaatsen.

Link naar reactie
  • 1

Bekijk of je jezelf profileert als "ik" of "wij". Bij "ik" moet je misschien ergens duidelijk maken hoe je de kwetsbaarheid van die "ik" hebt afgedekt (collega / partnership).

 

En als ik het dan toch over persoonsvormen heb, bedenk ook of je je bezoekers wilt aanspreken met "je" of "u".

Link naar reactie
  • 1

Hallo Joost,

 

Ook via deze weg heel veel succes gewenst.

 

Enkele tips, waarvan je zelf moet beoordelen of ze nuttig zijn voor je site.

 

- Een kopje "nieuws" (maar dit valt wellicht al samen met je blog) over nieuwigheden rondom je bedrijf, fiscale wetgeving, etc.. en/of een nieuwsbrief waarop jouw klanten/bezoekers zich op kunnen abonneren om op de hoogte te blijven van veranderingen in wetgeving, wat dit voor je klant betekent, welke actie ze kunnen/moeten ondernemen, etc..

- Als je je ook richt op anderstalige klanten, de website meertalig maken.

- Algemene voorwaarden?

- Koppeling naar de Social Mediapagina's van je bedrijf.

- Wellicht een direct feed van een van je Social Media-accounts op de voorpagina van je website?

 

Heel veel succes!

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0

Tja, als je website in eerste instantie moet fungeren als visitekaartje (letterlijk) en niet per se als verkoopkanaal op marketingmiddel, waarom hou je het dan niet bij de info van een visitekaartje? Ik dus bedoel daarmee een simpele website met maar 1 pagina en alleen een bedrijfsnaam, korte omschrijving en contactgegevens. Daar heb je eigenlijk geen CMS bij nodig, maar je kunt natuurlijk ook met een eenvoudige Wordpress pagina beginnen, waar je later de rest aan toevoegt.

Link naar reactie
  • 0

Tja, als je website in eerste instantie moet fungeren als visitekaartje (letterlijk) en niet per se als verkoopkanaal op marketingmiddel, waarom hou je het dan niet bij de info van een visitekaartje? Ik dus bedoel daarmee een simpele website met maar 1 pagina en alleen een bedrijfsnaam, korte omschrijving en contactgegevens. Daar heb je eigenlijk geen CMS bij nodig, maar je kunt natuurlijk ook met een eenvoudige Wordpress pagina beginnen, waar je later de rest aan toevoegt.

 

Omdat ik wel wil dat men iets meer over mij te weten kan komen dan een telefoonnummer of mailadres ;)

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ook dat kan op een 1-pagina site. Het kan zo uitgebreid als je zelf wilt. Mijn point was impliciet eigenlijk dat een KISS-ontwerp ook best professioneel kan zijn zonder dat je een hele kerstboom optuigt met sitemap, menu, contact-formulier, portfolio, etc.

 

Maar iets uitgebreider dan een visitekaartje kan natuurlijk ook. Er zijn designers die zich ook op 1 pagina flink uitleven. Wat dacht je bijvoorbeeld van deze die vooral op tablets en smartphones lekker wegveegt. Meer 1-page sites hier.

Link naar reactie
  • 0

Wanneer je ervoor kiest om een simpele bedrijfswebsite op te zetten, laten we zeggen max 10 pagina's, dan is het verstandig dat je een extra gedeelte op je website vrijmaakt voor een blog. Een relevant onderdeel voor de zoekmachine is dat je je website blijft vernieuwen. Statische pagina's worden al gauw minder interessant voor de zoekmachines en dit kun je perfect opvangen door relevante artikelen voor jouw bedrijf te plaatsen op je eigen blog.

Start gemakkelijk een professionele website voor uw onderneming!

Link naar reactie
  • 1

Nog suggesties/commentaar?

 

Tja, eigenlijk zou ik je hiervoor moeten verwijzen naar de rubriek "Wat vind je van mijn ..." ;)

 

Op zich een nette site, wel vind ik hem erg breed.

 

Wat me op je homepage opvalt is dat de tekst bij je foto erg dicht op de foto staat. En het Google Maps kaartje valt rechts buiten het witte vlak.

 

Dat streepje in je btw nummer staat wel lekker eigenwijs, maar ik heb het nog niet eerder gezien. Bewuste keuze?

 

Die meescrollende rechterkolom vind ik afleiden bij het lezen van je tekst.

 

Je

tag zou ik beter gebruiken, dat helpt voor je vindbaarheid. En een leuke favicon zou niet misstaan.

 

Mooi taalgebruik, maar dat zijn we hier wel van je gewend. Om dan toch even te zeuren: de tweede zin in de tweede alinea bij "Over Joost" vind ik niet lekker lopen. En sluit de testimonials consistent af met een punt.

 

Het linkje naar PZO op de pagina "Over Joost" klopt niet.

 

Misschien je kruimelpad nog even vertalen? Nu staat er "You are here". Ook op je blog pagina zie ik nog Engels.

 

Overweeg om je adres en KvK nummer (ook) op je contactpagina te zetten. Dat is de plek waar de meeste mensen die informatie zoeken. En misschien een laagdrempelig contactformulier? Dan wordt het vlak links op je contactpagina ook wat groter en ben je meteen van het probleem af dat de twee witte vlakken onderaan niet netjes uitgelijnd zijn.

Link naar reactie
  • 0

@Cloudbuster, dan is thuis niemand meer bereikbaar als ik weg ben en da's ook niet de bedoeling.

 

@John

Dank je wel, top opmerkingen zoals altijd van jou. Ik neem je tips ter harte en ga her en der eens puzzelen om het te verbeteren.

 

Ik doe hierbij ook een slotje op het topic omdat het idd in "wat vind je van mijn" thuishoort.

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.