• 0

Welke pagina's moeten er op mijn website komen?

Dag allemaal,

 

Hoogste tijd om zelf eens een vraag te stellen. Sinds 1/9 ben ik fulltime ondernemer. Daar hoort een website bij. Geen SEO wonder, maar een simpele site zodat ik mijn bestaan als ondernemer kan onderbouwen. mensen willen immers toch meer dan alleen wat contactgegevens op HL ;). Domein en wordpress template zijn gereed. Nu vullen dus. Daarbij gaat het me om welke pagina's essentieel zijn. Ik heb tot dusverre:

 

- Home: bedrijfsnaam, logo, contactgegevens, plaatjes, omschrijving van mijn diensten in 3 woorden, twitterfeed

- diensten: iets uitgebreidere pagina waarin ik omschrijf waarvoor mensen bij mij terecht kunnen

- contactformulier. Naam, telefoon of e-mail en vraag zijn verplicht. Captcha wel of niet doen?

- blog. (Ja die zal ik actief bijhouden)

- over Joost. Spreekt voor zich.

 

En dan? Mis ik nog een pagina waarvan jullie denken dat die echt nodig is? Dus niet om door google beter gevonden te worden, die concurrentiestrijd met collega's wil ik niet aangaan. Maar andere tips, suggesties zijn welkom.

 

Hartelijk dank vast.

 

Groet

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 3

Ha Joost,

 

Heb dit draadje maar eens doorgelezen en sta iets anders in een website van iemand als jij dan enkele andere meedenkers hier. Deel namelijk jouw mening dat jij elders op internet al voldoende doet aan marketing en dat jij vooral klanten krijgt en houdt doordat je zo goed bent in je vak.

 

Daardoor kun je volgens mij volstaan met een eenvoudige en basic site waarvoor andere regels gelden dan voor veel ondernemers. Drie tips over dingen die mij opvielen:

 

1. Regel een kop voor boven je site en zet je site gewoon morgen online met 2 pagina's erop. Een met een kopietje van je samenvatting op LinkedIn en een contactpagina waarop je verwijst naar LinkedIn, Twitter en HL. Dan kun je achter de schermen rustig de pagina's maken die je echt wilt zonder daar nu per se tijd in te moeten stoppen, terwijl je eigenlijk beters wat anders kunt doen. In WordPress kun je gewoon pagina voor pagina toevoegen aan je website.

Vermoed dat er voor jouw dienstverlening niet veel mensen zijn die vaak naar je website gaan. Bijna iedereen zal er eenmalig komen, dus maakt niet uit als iemand nu iets anders ziet dan iemand anders over drie weken of drie maanden. Belangrijkste lijkt mij dat mensen die je nu googelen of de website achter je mailadres willen bekijken, zien dat je een website hebt ipv de melding die er nu op staat.

 

2. Ik vraag me af of jij een aparte pagina met referenties nodig hebt. Mensen komen meestal niet via de voordeur van een website (homepage) binnen. Omdat je niet weet op welke pagina ze binnen komen en omdat je ook niet weet hoeveel pagina's ze bezichtigen, kun je ook de komende tijd referenties verzamelen en deze verdelen over de andere pagina's op je site of via een plugin rechts in een kadertje zetten zodat ze op elke pagina zichtbaar zijn.

Ik kan me in jouw geval ook indenken dat het handig is op de pagina met je diensten/oplossingen te proberen per dienst 1 klant te laten vertellen hoe tevreden die is/was over jou. Je klanten kunnen jou namelijk nog beter verkopen dan jij dat kunt. ;)

 

3. Tot slot iets heel anders. Claim vandaag eerst even www.denariusadvies.nl en ga vanaf nu dat domein en mailadres gebruiken. Je bent zo lang parttime ondernemer geweest dat je domein nog stamt uit het domeinnamenmetstreepjestijdperk. Voor mobiele internetters en mailers is een streepje gedoe omdat dat een extra handeling op een ander toetsenbordje is. Conversie is ook het relaties en geïnteresseerden zo makkelijk mogelijk maken. Daarnaast moet je anders blijven vertellen dat er een streepje tussen moet. Zonde van je tijd en energie.

 

Tot zover mijn twee centen,

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 1

pagina met ''klanten over Joost'' ?

 

Yep, Danny is me net voor, maar dat (die testimonials) is jouw voornaamste visitekaartje, etalage en uithangbord. Dat is - wat mij persoonlijk betreft - wat ik als prospect ook het meest kom halen op een site: een eerste inschatting van de kwaliteit en gunning aan de hand van heldere testimonials die er niet veel te dik boven op liggen. Liefst nog met naam en foto van de klant erbij, om de echtheid extra te onderstrepen.

 

Dát, en uiteraard het feit dat er maar 1 fiscalist of boekhouder in Nederland is die de absolute post- en karmakoning van Nederlands beste en grootste ondernemersforum is.

 

Dus niet om door google beter gevonden te worden, die concurrentiestrijd met collega's wil ik niet aangaan

 

Die strijd ben je al lang geleden aangegaan, maar op een andere - naar vermoed veel slimmere - manier.

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 1

Het belangrijkste is dat je kijkt naar wat je bezoeker komt halen, en niet naar wat jij wilt brengen.

 

Kijk naar websites van concullega's en bedenk wat jou als potentiele klant aanspreekt, en wat juist niet.

 

Captcha zou ik wel doen als je een contactformulier gebruikt, al ben ik zelf meer een voorstander van een klikbaar emailadres in plaats van een formulier dat niet echt wat toevoegt, qua functionaliteit.

Link naar reactie
  • 1

- diensten: iets uitgebreidere pagina waarin ik omschrijf waarvoor mensen bij mij terecht kunnen

 

Suggestie: niet een opsomming van wat jij allemaal kan en welke expertise je hebt, maar vooral een indicatie welke problemen je voor mij op kunt lossen. Dan hoef ik als lezer die vertaalslag niet te maken.

 

- contactformulier. Naam, telefoon of e-mail en vraag zijn verplicht. Captcha wel of niet doen?

 

Op het contactforumulier van mijn fotosite zit geen captcha en ik krijg er nooit spam op binnen. Dus weg met die ellendige Captcha ;D

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 1

Waarom zou je uberhaupt een contactformulier aanbieden? Als je toch je e-mail en telefoonnummer aanbiedt kunnen mensen toch net zo makkelijk e-mailen of bellen?

 

Edit: Dit is nu een beetje spuit 11. Ik heb iets te lang gewacht met op verzenden drukken. Nog wat verdere tips dan:

Probeer er geen hele verhalen over jezelf of over je diensten op te zetten. Er is toch niemand die dat gaat lezen blijkt uit mijn ervaring.

Link naar reactie
  • 1

Peter, klikbare mail is idd handiger. Dan hebben mensen ook in hun verzonden items staan wat ze mij gevraagd hebben.

 

Dat laatste zou niet de reden moeten zijn waarom je kiest voor een klikbare mail (een combinatie van een invulformulier en een klikbare mail is overigens ook mogelijk, dan laat je het helemaal aan de relatie wat hij het prettigst vindt).

Ik heb op mijn site een heel eenvoudig formulier geïmplementeerd - mooi stukje gratis software dat je bijna geheel naar je hand kunt zetten. Als het formulier verzonden wordt dan gaan er twee mails uit, één naar mij en één naar degene die het formulier heeft ingevuld. Binnen het mailprogramma van de verzender is dus altijd de aanvraag terug te vinden.

 

Het voordeel van een invulformulier is dat je meteen de basisgegevens kunt vragen (NAW-gegevens, voorkeur van contact, etc. etc.). Bij een mail is het altijd maar afwachten of je meteen de voor jou handige informatie beschikbaar hebt. Wellicht niet doorslaggevend maar wel handig.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 1

Stel jezelf eens een andere vraag.

 

Wat willen / zoeken jouw "potentiele" klanten als ze op jouw website komen en via welke weg zorg je dat het woord "potentieel" vervalt. Kortom converteren.

 

Alle informatie, testimonials, blog etc. moet in dienst staan van converteren. Een blog puur om een het hebben van een blog is onzin en zonde van de tijd.

 

Doel?

Als het doel van de website is dat mensen een formulier invullen of bepaalde informatie geven, dan moet het pad daarnaar toe optimaal zijn. Dus vanaf de frondpage in maximaal 1 klik. Vanuit andere content (blog / testimonials) altijd voor ogen houden dat ze daarna naar het formulier gaan en invullen. En dus op het formulier ook geen blokkades opwerpen.

 

Deze moet optimaal zijn dat mensen hem graag invullen. Jammer joh dat jij last van spam hebt... (al zijn er andere oplossingen als captcha)

 

Stel je voor

Potentiele klant belt mij om even te bespreken, maar ja ik heb geen zin om te rijden. Ow en meneer / mevrouw komt u maar naar mij toe en en wel in de middag want ik wil uitslapen.

Ik denk nu dat je enkel heb gedacht aan inhoud, niet waar jij wilt dat de bezoeker naar toe gaat om klant te worden. Lees tip, verleiden op internet (ik weet dat de site allergie opwekkend eruit ziet) van http://aartjanvanerkel.nl

 

En nog van harte met je full-time ondernemersschap :-)

 

Micha

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 1

Wanneer je inderdaad een pagina toevoegt met referenties dan heb je in mijn ogen alles wat je moet hebben als visitekaartje.

 

Als 'leukigheidje' dacht ik aan een melding die ze via je website kunnen activeren wanneer ze de omzetbelasting aan moeten geven (als dit tenminste bij je dienstverlening past). Je hoort regelmatig dat men daar te laat mee is. Laat ze via de website aangeven hoe vaak ze belasting moeten doen en stuur dan tijdig een automatisch mailtje als herinnering. Fijn voor de (potentiele)klant en jij kan er eventueel je nieuws/blog in vermelden.

 

[ Ik zie dat je met Wordpress werkt, indien je kiest voor zowel contactformulier als aanklikbaar e-mailadres dan kun je inderdaad zoals Dennis aangeeft via het formulier ook een kopie laten sturen aan de verzender. Met de Wordpress plugin 'Contact Form 7' is dat mogelijk en werkt ook erg makkelijk]

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 1

Ik weet niet of het al is aangegeven maar ik denk dat je in een aparte kolom ook je netwerk kunt presenteren, dat klikbaar bereikbaar is. Als ieder van je netwerk dat doet, wordt de marketing toch weer wat breder opgezet. Andere opmerkingen heb ik je al gemaild.

Link naar reactie
  • 1

Als het je puur om je contactgegevens gaat, zou een direct call knop wel handig zijn. Dan kan je op mobiel gewoon op je nummer drukken en verschijnt je belvenster. Ik haat nummers kopieren op mn mobiel, en ik draag een halve tablet met me mee. ;)

 

Als je een theme voor Wordpress gaat kopen (please, niet die standaard WP theme gebruiken. In dat geval sta ik 100% achter Micha zijn waarschijnlijk-te-kort-aan-slaap-relaas. ;) ), overweeg dan een responsive theme. Die zijn er bij de vleet. Dan is de boel wederom op mobiel wat gebruiksvriendelijker.

 

EDIT: Oh, en ik zou links naar je columns op HL plaatsen.

Link naar reactie
  • 1

Bekijk of je jezelf profileert als "ik" of "wij". Bij "ik" moet je misschien ergens duidelijk maken hoe je de kwetsbaarheid van die "ik" hebt afgedekt (collega / partnership).

 

En als ik het dan toch over persoonsvormen heb, bedenk ook of je je bezoekers wilt aanspreken met "je" of "u".

Link naar reactie
  • 1

Hallo Joost,

 

Ook via deze weg heel veel succes gewenst.

 

Enkele tips, waarvan je zelf moet beoordelen of ze nuttig zijn voor je site.

 

- Een kopje "nieuws" (maar dit valt wellicht al samen met je blog) over nieuwigheden rondom je bedrijf, fiscale wetgeving, etc.. en/of een nieuwsbrief waarop jouw klanten/bezoekers zich op kunnen abonneren om op de hoogte te blijven van veranderingen in wetgeving, wat dit voor je klant betekent, welke actie ze kunnen/moeten ondernemen, etc..

- Als je je ook richt op anderstalige klanten, de website meertalig maken.

- Algemene voorwaarden?

- Koppeling naar de Social Mediapagina's van je bedrijf.

- Wellicht een direct feed van een van je Social Media-accounts op de voorpagina van je website?

 

Heel veel succes!

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 1

Nog suggesties/commentaar?

 

Tja, eigenlijk zou ik je hiervoor moeten verwijzen naar de rubriek "Wat vind je van mijn ..." ;)

 

Op zich een nette site, wel vind ik hem erg breed.

 

Wat me op je homepage opvalt is dat de tekst bij je foto erg dicht op de foto staat. En het Google Maps kaartje valt rechts buiten het witte vlak.

 

Dat streepje in je btw nummer staat wel lekker eigenwijs, maar ik heb het nog niet eerder gezien. Bewuste keuze?

 

Die meescrollende rechterkolom vind ik afleiden bij het lezen van je tekst.

 

Je

tag zou ik beter gebruiken, dat helpt voor je vindbaarheid. En een leuke favicon zou niet misstaan.

 

Mooi taalgebruik, maar dat zijn we hier wel van je gewend. Om dan toch even te zeuren: de tweede zin in de tweede alinea bij "Over Joost" vind ik niet lekker lopen. En sluit de testimonials consistent af met een punt.

 

Het linkje naar PZO op de pagina "Over Joost" klopt niet.

 

Misschien je kruimelpad nog even vertalen? Nu staat er "You are here". Ook op je blog pagina zie ik nog Engels.

 

Overweeg om je adres en KvK nummer (ook) op je contactpagina te zetten. Dat is de plek waar de meeste mensen die informatie zoeken. En misschien een laagdrempelig contactformulier? Dan wordt het vlak links op je contactpagina ook wat groter en ben je meteen van het probleem af dat de twee witte vlakken onderaan niet netjes uitgelijnd zijn.

Link naar reactie
  • 0

Dank allemaal!

 

@Danny: top, helemaal niet aan gedacht, dank je wel. Zal er vast ruimte voor reserveren.

 

@Norbert, dank je. Mooi parallel ook in de video ;D

 

@Peter en Ron, ook dank. Dat ik niet vanuit mezelf moet schrijven is me duidelijk. Tip van Ron dat ik oplossingsgericht moet schrijven is helder, dank je. Peter, klikbare mail is idd handiger. Dan hebben mensen ook in hun verzonden items staan wat ze mij gevraagd hebben.

 

Mijn dank is groot heren!

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ik heb wel gelezen dat om te veel vragen, zoals bepaalde naw gegevens, een extra drempel opwerpt. Ik wil het zo eenvoudig mogelijk hebben voor bezoekers.

 

Wellicht. Maar ja, die mensen kunnen dan met je klikbare mail zo anoniem blijven als ze zelf willen zijn 8)

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

@tim,

 

Geen spuit 11 hoor. T.a.v. Je tip om niet over mezelf te schrijven. Dat is in mijn werkveld wel belangrijk. Potentiële klanten willen vaak toch weten wat je ervaring en opleiding is. Bedenk me net dat linkedin daar natuurlijk ook al voor is..

Zal het eens afwegen tegen elkaar

 

Dank

Misschien niet helemaal duidelijk: Maar ik zou wel over je zelf schrijven om je credability te verhogen (voor de mensen die je niet via HigherLevel kennen). Maar ik zou er geen heel levensverhaal van 2 A4tjes aan text van maken. ;)

Link naar reactie
  • 0

@Dennis. Dat vind ik niet zo erg. Op anonieme basis adviseer ik toch niet.

 

@Tim, helder, dank je.

 

@Ron, thanks again.

 

@Micha, dank je. conversie is geen doel op zich voor mij. Anders zou ik me ook zorgen moeten maken om de vindbaarheid. Het gaat mij erom mijn online aanwezigheid te bevestigen met een site. Dat geeft voor mensen die contact zoeken toch meer houvast dan alleen een linkedin profiel. Je redenatie kan ik volgen als ik klanten zou willen trekken via mijn website overigens, dank! Wie weet in de toekomst nog, voor nu is het al druk zat :)

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.