• 0

Welke pagina's moeten er op mijn website komen?

Dag allemaal,

 

Hoogste tijd om zelf eens een vraag te stellen. Sinds 1/9 ben ik fulltime ondernemer. Daar hoort een website bij. Geen SEO wonder, maar een simpele site zodat ik mijn bestaan als ondernemer kan onderbouwen. mensen willen immers toch meer dan alleen wat contactgegevens op HL ;). Domein en wordpress template zijn gereed. Nu vullen dus. Daarbij gaat het me om welke pagina's essentieel zijn. Ik heb tot dusverre:

 

- Home: bedrijfsnaam, logo, contactgegevens, plaatjes, omschrijving van mijn diensten in 3 woorden, twitterfeed

- diensten: iets uitgebreidere pagina waarin ik omschrijf waarvoor mensen bij mij terecht kunnen

- contactformulier. Naam, telefoon of e-mail en vraag zijn verplicht. Captcha wel of niet doen?

- blog. (Ja die zal ik actief bijhouden)

- over Joost. Spreekt voor zich.

 

En dan? Mis ik nog een pagina waarvan jullie denken dat die echt nodig is? Dus niet om door google beter gevonden te worden, die concurrentiestrijd met collega's wil ik niet aangaan. Maar andere tips, suggesties zijn welkom.

 

Hartelijk dank vast.

 

Groet

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Joost,

 

ik ben benieuwd hoe de website eruit ziet. Schrijf je al iets over jouw manier van kennismaken/intaken en globale werkwijze inclusief communicatie?

 

Zijn een telefonisch spreekuur of terugbelfunctie van meerwaarde bij jouw vorm van dienstverlening?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

  • 0

@twabla ligt eraan wat je interpretatie / definitie is.

 

Ik denk in "conversie is omzetting". Directe online (zoals in mijn voorbeeld) of lange gefaseerde / termijn conversie is beide prima. Maar het is commercieel getinte website / lees klanten werven/behouden/tevredenheid/etc als een doel, dus conversie in bepaalde vorm. Naar mijn bescheiden mening.

 

De website kan zoals Joost nu aangeeft ook dienen omdat je in een gesprek aangeeft dat je een expert bent in iets. En dat de website dient om deze stelling te onderstrepen d.m.v. bewijsvoering in bijvoorbeeld een blog waarin je kennis en expertise overbrengt. Dit is ook conversie... Daarom begon ik mijn vrijblijvende en enkel goedbedoelde voorbeeld ook met "doel?". Ik las in het verhaal van Joost en de reacties niks over een doel en wilde alleen aangeven om daar over na tedenken. Niks meer en niks minder. Maar ik las heel veel over een formulier (captcha) en dacht dat de reden van de website was dat mensen (klanten) dat zouden invullen?

 

Op het volgende mag mij verwijten een "beperkte visie" te hebben, maar ik geloof niet in het hebben van een website omdat "ja eeuuuhhh iedereen er een heeft en omdat het dan moet". En dat las ik een beetje, maar ik ben de eerste om toe te geven dat ik dat misschien mis had.

 

Even charcheren, :-)

Tevens krijg ik op 2 punten van de terugkoppling van @Joost ook een beetje jeuk.

"online aanwezigheid te bevestigen met een site"

Maak dan een pagina met "Hoi ik ben joost en ik besta echt" en stel dan je vraag niet op HL.

 

Wie weet in de toekomst nog, voor nu is het al druk zat

Serieus? Whoopdiefrakkingdoooo. Hoelang zit jij nu al op HL? Pas klantenwerving doen als er noodzaak is? En misschien heb ik dit mis, maar zo interpreteer ik het :-) Maar als dat het geval is, herdenk dat heel erg serieus.

 

Allemaal goedbedoeld

 

Micha

 

@twabla Juist wel, ik ben hier ook om te leren. Maar ik hanteer even mijn definitie omdat ik deze basseer op mijn ervaringen en opgedane kennis tot nu toe. En wil deze juist heel graag aanpassen / verbeteren / verbreden door dit soort reacties en discussies. Ik ben ook maar een goedbedoelende prutser...

 

 

 

 

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

  • 0

 

Tevens krijg ik op 2 punten van de terugkoppling van @Joost ook een beetje jeuk.

"online aanwezigheid te bevestigen met een site"

Maak dan een pagina met "Hoi ik ben joost en ik besta echt" en stel dan je vraag niet op HL.

 

je mist het punt Micha. Ik ben vindbaar op HL, linkedin en ik schrijf her en der wat. Ik werk vanuit huis, dus geen kantoor.

Ik mail met @denarius-advies met achter dat domein een lege site.

 

En dat vind ik niet professioneel genoeg. Ik vind dat een website, zeker in mijn vakgebied, een noodzakelijk onderdeel is van je zakelijke identiteit. In jouw definitie zou ik dan ook geen visitekaartjes nodig hebben, maar zou ik kunnen volstaan met "Hoi ik ben Joost. Schrijf mijn nummer maar even op een papiertje". Dat doe je niet.

 

In die zin en in jouw uitleg moet je conversie bij mij dan wellicht zien dat bezoekers van mijn site (hopelijk) bevestiging zien in mijn vakkennis en daarom besluiten mij te benaderen. Bovendien is het voor mij alleen al belangrijk dat mijn contactgegevens makkelijk te vinden zijn. Ik krijg net even te vaak te horen dat het lastig zoeken was naar mijn telefoonnummer (op HL en Linkedin vindbaar maar natuurlijk niet makkelijk).

 

Wie weet in de toekomst nog, voor nu is het al druk zat

Serieus? Whoopdiefrakkingdoooo. Hoelang zit jij nu al op HL? Pas klantenwerving doen als er noodzaak is? En misschien heb ik dit mis, maar zo interpreteer ik het :-) Maar als dat het geval is, herdenk dat heel erg serieus.

 

Dat heb je inderdaad mis. Kijk het filmpje in Norberts reactie eens. Google is de boot. Die kerel die loopt te schoppen is elke andere website van vakcollega's die ook op google zitten en strijden om vindbaarheid. HL en alle andere plaatsen waar ik schrijf en kennis deel zijn op het eiland. Of wellicht is de zee google en HL de boot en het eiland een metafoor voor de manier waarop ik de strijd op google niet aanga. Je begrijpt me wel.

 

Daarbij mis je de context van mijn opmerking ("Wie weet in de toekomst nog, voor nu is het al druk zat"). Die doelde op tips gegeven voor diensten die ik nog niet lever. En die ik, gezien de drukte, ook op korte termijn niet ga leveren. Dat heeft niets van doen met enige hooghartigheid of het feit dat ik niet aan klantenbinding doe.

 

Als er iets is waar ik constant mee bezig ben dan is dat klanttevredenheid. Vandaar ook een site waarop mensen kunnen lezen hoe ze mij kunnen benaderen, welke oplossingen ik bied (nogmaals dank Ron) en wat mijn achtergrond is.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

  • 0

Ik werk vanuit huis, dus geen kantoor.

 

Laat ik nu gedacht hebben dat jij gewoon op kantoor woont en geen huis hebt.... ;)

 

Die vergunningsaanvraag loopt nog bij de gemeente ;D

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

  • 0

@Katen dank je. Domein ga ik zo vastleggen. Ik ben volstrekt a technisch als het aankomt op websites bouwen, maar e.e.a. Wordt geregeld as we speak.

 

@Sabra, ook dank. De klikknop voor je mobiel neem ik mee. Ik heb idd gelukkig geïnvesteerd in een prima wp theme, metro style voor de liefhebbers van deze info.

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

  • 0

Tja, als je website in eerste instantie moet fungeren als visitekaartje (letterlijk) en niet per se als verkoopkanaal op marketingmiddel, waarom hou je het dan niet bij de info van een visitekaartje? Ik dus bedoel daarmee een simpele website met maar 1 pagina en alleen een bedrijfsnaam, korte omschrijving en contactgegevens. Daar heb je eigenlijk geen CMS bij nodig, maar je kunt natuurlijk ook met een eenvoudige Wordpress pagina beginnen, waar je later de rest aan toevoegt.

  • 0

Tja, als je website in eerste instantie moet fungeren als visitekaartje (letterlijk) en niet per se als verkoopkanaal op marketingmiddel, waarom hou je het dan niet bij de info van een visitekaartje? Ik dus bedoel daarmee een simpele website met maar 1 pagina en alleen een bedrijfsnaam, korte omschrijving en contactgegevens. Daar heb je eigenlijk geen CMS bij nodig, maar je kunt natuurlijk ook met een eenvoudige Wordpress pagina beginnen, waar je later de rest aan toevoegt.

 

Omdat ik wel wil dat men iets meer over mij te weten kan komen dan een telefoonnummer of mailadres ;)

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

  • 0

Ook dat kan op een 1-pagina site. Het kan zo uitgebreid als je zelf wilt. Mijn point was impliciet eigenlijk dat een KISS-ontwerp ook best professioneel kan zijn zonder dat je een hele kerstboom optuigt met sitemap, menu, contact-formulier, portfolio, etc.

 

Maar iets uitgebreider dan een visitekaartje kan natuurlijk ook. Er zijn designers die zich ook op 1 pagina flink uitleven. Wat dacht je bijvoorbeeld van deze die vooral op tablets en smartphones lekker wegveegt. Meer 1-page sites hier.

  • 0

Wanneer je ervoor kiest om een simpele bedrijfswebsite op te zetten, laten we zeggen max 10 pagina's, dan is het verstandig dat je een extra gedeelte op je website vrijmaakt voor een blog. Een relevant onderdeel voor de zoekmachine is dat je je website blijft vernieuwen. Statische pagina's worden al gauw minder interessant voor de zoekmachines en dit kun je perfect opvangen door relevante artikelen voor jouw bedrijf te plaatsen op je eigen blog.

Start gemakkelijk een professionele website voor uw onderneming!

  • 0

Bewust gekozen om geen vast nummer te nemen? Met de kwaliteit en het uurtarief die je hebt zou ik, als ik aan het zoeken was, liever een vast nummer zien staan.

 

Verder ziet het er goed uit hoor!

  • 0

@Cloudbuster, dan is thuis niemand meer bereikbaar als ik weg ben en da's ook niet de bedoeling.

 

@John

Dank je wel, top opmerkingen zoals altijd van jou. Ik neem je tips ter harte en ga her en der eens puzzelen om het te verbeteren.

 

Ik doe hierbij ook een slotje op het topic omdat het idd in "wat vind je van mijn" thuishoort.

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    1 lid, 36 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.