Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
OlafJ
Vandaag zag ik tot mijn verrassing dat mijn karma van niveau is veranderd. Dat is de afgelopen tijd al een aantal keren gebeurd en ik vroeg me steeds af wat ik dan zo goed had gedaan dat mensen mij een reusje toekenden.
Nu zie ik dat mijn karma ineens een punt gezakt is. Maar de vraag die blijft is toch maar weer: wat heb ik verkeerd gezegd? Op zich is er niets op tegen dat we volgens een democratisch proces kunnen besluiten om iemand tot 'reus' of 'kneus' te bombarderen. Het zou alleen datzelfde democratische proces ten goede komen als iedereen kon weten waarover gestemd wordt. Met een totaal aantal berichten van meer dan 250 is moeilijk na te gaan waar het kneusje werd toegekend. De persoon om wie het gaat kan nu niet vaststellen wat hij goed/fout deed en de anderen weten niet eens dat er iets veranderd is, laat staan dat ze erover kunnen meestemmen.
Waarom ik dat zo belangrijk vind? Ik leer graag van fouten. Ook is het altijd wel fijn om te weten wat je wel goed doet. Je kunt er dan namelijk over nadenken en je toekomstige handelen eventueel aanpassen.
Olaf Janssens
www.anasign.com