Virus/trojan via nu.nl, ilse of startpagina.nl

Aanbevolen berichten

In een ander topic las ik dat een aantal mensen nu.nl als startpagina hebben. Deze site is samen met ilse het slachtoffer geworden van een virus. Het bezoeken van deze site met een verouderde (lees paar maanden) versie van Internet Explorer kan betekenen dat je het virus op je machine hebt staan. Check dus even je virusscanner en updates van Internet Explorer.

 

Meer info:

http://nu.nl/info.jsp?n=445229&c=70

De exploit: http://vil.nai.com/vil/content/v_129629.htm

Nog meer info http://www.tweakers.net/nieuws/35137

 

Siert Ilse media wel dat ze telefonische ondersteuning en een virusscanner aanbieden om de schade te beperken.

Link naar reactie

 

Willemj: bedankt voor de waarschuwing.

 

Gisterenavond werd dit op mijn PC ook opgemerkt door de Mcafee virusscanner. Na een volledige systeemscan werden er twee autoloaders naar boven gehaald. Inmiddels alles verwijderd maar ik weet niet zeker of dit met die trojan te maken had.

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie

Ik kreeg zaterdag bij het openen van een pagina (op nu.nl) een windows waarschuwing dat er een script uitgevoerd werd vanaf die pagina dat mogelijk gevaarlijk kon zijn. Leve SP2!

 

Kreeg 's middags (als adverteerder bij Ilse media) al een zeer correct en uitgebreid mailtje met uitleg en toelichting en zelfs een FAQ over de situatie.

 

Niet zo mooi dat het kon gebeuren natuurlijk maar hulde voor de wijze waarop Ilse media hiermee omgaat qua communicatie! 8)

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie

Ik had m'n complimenten richting Ilse ook al toegevoegd aan m'n bericht. Maaaar wat vind je zwaarder wegen: het feit dat ze ongecontroleerde data aanbieden en daarmee de deur openzetten voor virussen en hackers of dat ze hun rommel proberen op te ruimen (lees hun imago niet te veel schade willen laten leiden )?? Als een Shell een paar ton olie in de noordzee laat lopen door een 'foutje' en daar een schoonmaakploeg op af stuurt dan weet ik wel wat ik belangrijker vind.

Link naar reactie
het feit dat ze ongecontroleerde data aanbieden en daarmee de deur openzetten voor virussen en hackers

 

hoho, ga je daar niet wat te kort door de bocht. Ze maken gebruik van een partner voor de weergave van de advertenties, een partner die toch enige naam heeft in de advertentiewereld en wereldwijd een grote speler is. Als organisatie mag je toch verwachten dat je daarmee al een heel goede stap hebt gezet. Je kunt niet overal verantwoordelijk voor zijn en het is daarom des te beter dat ze hier wel hun verantwoordelijkheid naar de gebruikers nemen. Hulde voor Ilse en NU.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
hoho, ga je daar niet wat te kort door de bocht

 

Ik had begrepen dat de advertenties van 'Ilse media' afkomstig waren. Als dat inderdaad een derde partij is (of hopelijk was) dan is mijn conclusie inderdaad niet correct. Ga nu even af op jouw informatie en gebaseerd daarop; hulde aan Ilse!

 

@Merkava: jajaja ik ken Macintosh. Draai zelf op 2 van m'n 3 machines FreeBSD en heb hiervoor een aantal Linux machines gehad. Ik heb 1 keer een worm op een machine gehad, afgezien dat ik voor de hobby wel eens een machine infecteer in een gecontroleerde omgeving (je moet wat doen om je nerd status hoog te houden ;D) en dat was een linux machine (stom foutje van mij) Volgens mij zijn er maar een paar redenen om een virus te schrijven: (1) leren hoe een systeem op laag nivo werkt (maar dat was vroeger toen een virus maar 1kb mocht zijn en dat heb ik ook nog wel eens gedaan ook), (2) erkenning door je nerd vriendjes (heb niet zo veel nerd vriendjes omdat je daar in de kroeg alleen over partitie tabellen mee kunt ouwehoeren) en (3) financieel gewin door lucratieve contracten met spammer e.d. Voor zowel motivaties 2 en 3 heb je gewoon volume nodig en dat heeft de Mac nou eenmaal niet. Beetje slap verhaal in de kroeg tegen je nerds vriendjes als je 3 mac's hebt besmet met je virus ;D

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 90 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.